Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi on poistettu kaksi kertaa luokasta

Vierailija
01.10.2009 |

eikä opettajalta tule mitään viestiä asiasta???

Toisella kertaa oli ulkona yli 15min, tokalla kouluviikolla, ekaluokkalainen ja oli lähtemässä koulusta ulos, kaverin äiti pysäytti onneksi.

Lapsen käytös on ilman muuta varmasti ollut huonoa, mutta eikö tästä pitäisi ilmoittaa kotiin jo? Tätä tapahtuu vain yhden aineen tunneilla...

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
01.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pitäisi mitenkään olla mahdollista, vaan lapsi pitää aina olla valvonnan alla. Meillä ongelma on pikemminkin ollut se, että opettaja ei uskalla jättää yhtä kiukuttelevaa lasta hetkeksikään yksin vaan seisottaa muuta luokkaa odottamassa kun hän setvii asioita tämän temppuilijan kanssa...

Vierailija
2/12 |
01.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä vielä ongelmia 9-luokkalaisenkin kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
01.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä tuosta pitäisi kotiin viesti tulla. Varsinkin kun on kyse ekaluokkalaisesta. Ja mielestäni jos tuollaisen temppuilun haluaa lopettaa, niin se onnistuu parhaiten jos on yhteistyössä vanhempien kanssa. Kannattaa olla itse yhteydessä opettajaan, mikäli koululta ei mitään ala kuulua. Ihmettelen kyllä....

Vierailija
4/12 |
01.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosiaan lapsella ei ole ongelmia millään muulla tunnilla, vain tällä yhdellä. tällä tunnilla ongelmia ei ole ainoastaan omalla lapsellani...

Opella tuntuu muutenkin olevan keinot hukassa, lasten kertoman mukaan huutaa tunneilla "turpa kiinni yms", tiedän että lapset ovat ihan haastavia, mutta sama luokka käyttäytyy muilla tunneilla ihan asiallisesti..

ap

Vierailija
5/12 |
01.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli viesti pitäisi todellakin tulla.

Vierailija
6/12 |
01.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

-opettaja myöskin

Vierailija
7/12 |
01.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli taitaa olla ihan omat lait, tuosta ei nimittäin ole mitään ilmoitusvelvollisuutta.

Vierailija
8/12 |
01.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

rauhoittaa luokkatilannetta. Oppilaan velvollisuus on noudattaa sääntöjä, ja istua opettajan määräämässä paikassa. Koulussa eivät oppilaat muutenkaan ole jatkuvassa valvonnassa, itse kuljetaan koulumatkat ja välitunneillakaan ope ei nää joka paikkaan.

Ei pitäisi mitenkään olla mahdollista, vaan lapsi pitää aina olla valvonnan alla. Meillä ongelma on pikemminkin ollut se, että opettaja ei uskalla jättää yhtä kiukuttelevaa lasta hetkeksikään yksin vaan seisottaa muuta luokkaa odottamassa kun hän setvii asioita tämän temppuilijan kanssa...

Vierailija
9/12 |
01.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

valvontaa. Joissain kouluissa on sitä varten kuraattori, joka ottaa häiriötä aiheuttavan oppilaan siksi aikaa, kunnes voi palata luokkaan. Kuraattorin kanssa tehdään töitä kouluaineiden parissa, joutilaana sitä aikaa ei olla.

Opettajan suullinen ilmaisu "turpa kiinni" osoittaa huonon opettajan olevan kysymyksessä.

Lapsesi opettaja ei ole päässyt lasten kanssa yhteistyöhön, luokka ei kunnioita opettajaa jolloin syntyy rauhattomuutta ja lapsilla tunne ettei ole perusturvallisuutta ihmisen kanssa, joka huutelee tyhmiä kuten pikkulapset, ei järkevät aikuiset.

Lapsesi tilanne ei parane "ulosheitolla". Jotkut jopa voivat olla hyvillään kun ei tarvitse olla luokassa, jolloin poistaminen ei ole oikea keino - eikä nykyään edes sallittua ilman valvojaa. Jos luokan ovi on auki ja lapsi siirretään eteiseen, sen voi jotenkin ymmärtää, mutta lapsen laittaminen pois valvonnasta tuntuu vastuuttomalta.

Entä jos lapselle sattuu jotakin ilman valvontaa, hän on pois siitä tilanteesta, jossa vakuutus toimii. Opettaja voi joutua koviinkin korvauksiin laiminlyödessään lapsen valvonnan, valvontaan hän ei pysty ikkunasta käsin.

Ehdottomasti opettajan käytös asiallisesti kertoen rehtorille.

Kerran sattui eräs opettaja rauhattomassa luokassa näyttämään välillä merkkiä; hän vetäisi kädellään kurkun alta, tarkoittaen - pää poikki, suurin piirtein. Lapsilta alkoi tulla ahdistavia kertomuksia opettajan toiminnasta. Joku oppilas näki unta että opettaja ampuu heidät kaikki.

Silloin vihdoin puututtiin opettajan käytökseen, rehtori puuttui asiaan pyytäen kaikki vanhemmat illalla opettajan kanssa keskusteluun, sai kertoa omat näkemyksensä ja istuikin korvat punaisena kuulemassa rehtorin suulla vanhempien ilmoituksia. Älä jätä asiaa, vaikka lapsesi aiheuttaa häiriötä, sillä siihen täytyy keksiä muu keino kuin pyytää poistumaan ulos.

Opetaja ei selvästikään pärjää, vaikka on kyse noinkin nuorista oppilaista, vaikuttaisiko opetttajan oma käytös negatiivisesti lapsiin?

Vierailija
10/12 |
01.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tästä kuulin jo ennen kuin lapseni aloitti edes koulua.

Enkä kyllä millään tapaa puolustele lapseni käytöstä, ihan itse on kertonut törttöilynsä, ja niiden johdosta ei ko päivänä olla tapailtu kavereita, eikä leikitty mieleisimmillä leluilla.

En vaan usko, että suurin osa häiriköistä (joita on kuulemma yli puolet luokasta, ja nimenomaan vain tällä tunnilla, luokka on iso ja pitää sisällään monta vilkasta lasta, mutta tosiaan muilla opeilla ei ole ongelmaa sen kanssa, haastavaa varmasti on) kertoo tapahtumista kotona. Eivätkä vanhemmatkaan voi näin asiaan puuttua.

Ei se ole kenenkään etu, että luokassa on viidakon laki, tunnin aikana laitetaan käytävään vähintään kaksi oppilasta ja käytös on mitä on, ja vastaavasti open käytöskään ei kuulosta kamalan hyvätä (huom, minulla kuitenkin on vain 6- ja 7-vuotiaiden kertomus tuntien kulusta, mutta luotan niihin aika paljon, koska eivät ole "heille suosiollisia")

Aion olla kouluun yhteydessä tällä viikolla, ja riippuen siitä sitten myös muihin vanhempiin, ihan kaikkien edun vuoksi. Uskon että yhdessä voimme auttaa myös opea.

Vierailija
11/12 |
01.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sehän menisi opettajan piikkiin. Vartijat kouluihin portsareiksi! Vartijat tai ns avustajat voisivat sitten ilmoittaa vanhemmille niin opettajat pystyisivät keskittymään itse työhönsä.

Suomeenkin avustajia opettajille. Avustajat voisivat olla lihaksikkaita tatuoituja leijonahupparia kantavia kaljupäisiä miehiä.

Vierailija
12/12 |
01.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hänet poistettaisiinkin luokasta. Meillä (olen siis ope itsekin) poistettu oppilas poistetaan rehtorin tai opon valvontaan. Joskus olen tehnyt niin, että olen nostanut rauhattoman oppilaan pulpetin käytävään, niin että minä näen hänet koko ajan, mutta siirretty oppilas ja muu luokka eivät näe toisiaan.

Kollegani käytti sellaista kikkaa, että seisotti oppilasta käytävässä niin, että hänen jalkanteränsä piti näkyä oven alta, jossa oli rako. Näin oppilas oli koko ajan valvonnan alla, koska opettaja tiesi koko ajan, missä oppilas oli.

Mutta kaiken kaikkiaan tuolla ap:n kuvaamalla opettajalla on opettajuus kyllä vähän hukassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän neljä