Millaiselle ihmiselle kerrotaan helposti omista asioista, tarkoitan
sellaista, että hyvin pian aletaan kertomaan henkilökohtaisiakin asioita? Millaiselle ihmiselle on helppo puhua?
Kommentit (6)
Mulle on melkein vieraatkin ihmiset (puolituttuja työympyröistä) alkaneet vuodattaa henkkoht asioitaan ihan selvin päin, vaikka en mitenkään osoittanut olevani erityisen sympaattinen tai halukas kuuntelemaan. Tuntui että niiden oli vain pakko puhua kenelle hyvänsä, jos minkäänlainen alkeellinenkaan aasinsilta tulee vastaan. Esim. että jos minä sanon että lapseni on ihana ja suloinen 1-vuotias, siitä seuraa pitkä ja yksityiskohtainen vuodatus siitä miten kamalaa elämä on sitten kun lapsi on 15-vuotias.
helpoiten sellaiselle ihmiselle joka tuntuisi "omanlaiselta" eli jonka kuvittelisin tietävän miltä tuntuu kokea niitä samoja asioita. En esim. valittaisi parisuhdeasioita ihmiselle jonka parisuhde vaikuttaisi minusta täydelliseltä.
Tosin nää avoimet asioittensa jakajat on useimmiten just niitä joilla ei riitä mielenkiinto ja keskittymiskyky vastavuoroisesti kuuntelijan rooliin. On olemassa ihmisiä jotka rakastaa omia ongelmiaan ja omaa ääntään muttei anna tilaa toiselle osapuolelle vaan valtaa kaiken yhteisen tilan omilla asioillaan. Kokemuksen kautta olen oppinut kiertämään kaukaa sellaiset energiasyöpöt jotka käyttää muita likasankona ja vuodattaa kurjuutensa toisten niskaan ilman vastavuoroista mielenkiintoa toista kohtaan.
sillä silloin ainakin tietää, että omat asiat eivät leviä kaikille yhteisille tutuille.
Suosittelen.
Tosin nää avoimet asioittensa jakajat on useimmiten just niitä joilla ei riitä mielenkiinto ja keskittymiskyky vastavuoroisesti kuuntelijan rooliin. On olemassa ihmisiä jotka rakastaa omia ongelmiaan ja omaa ääntään muttei anna tilaa toiselle osapuolelle vaan valtaa kaiken yhteisen tilan omilla asioillaan. Kokemuksen kautta olen oppinut kiertämään kaukaa sellaiset energiasyöpöt jotka käyttää muita likasankona ja vuodattaa kurjuutensa toisten niskaan ilman vastavuoroista mielenkiintoa toista kohtaan.
tai sitten uteliaalle joka saa keskustelun kätsysti johdatettua aina toisen henkilökohtaisten asioiden uteluun
mun kokemus on kyllä vähän se,että kuulijan ominaisuudet ei ole niin keskeiset kuin kertojan, jotkut on vaan niin lörppiä että paljastaa kaiken vaikka bussikuskille