Äidin tehtävä on hoitaa vauvaa äitiyslomalla eikä kokkailla miehelle.
Taas kauhea valitus ukolta kun en ole ruokaa hänelle valmiiksi tehnyt.
Mun päivä meni univelkoja pois nukkuessa ja vauvan neuvolakäynnillä, lisäksi esikoista ei voinut viedä sairaana virikehoitoon ja virtaa riitti sairaudesta huolimatta.
Vittu minä ala lastenhoidon lisäksi enää miehelle valmiiksi kokkaamaan, syökööt mikroruokaa kylmänä, kuten me muutkin.
Kommentit (7)
Vauvan kanssahan se on helppoa. Pistä se sitteriin tai johonkin ja rupea kokkaamaan. Kyllä muakin vituttaisi jo mä tekisin päivät pitkät duunia, mies olis vauvan kanssa kotona ja ikinä ei sais kunnon lämmintä kotiruokaa.
ihan kiva provoyritys, mutta vähän liikaa olet tunkenut keskustelunherättäjiä samaan aloitukseen: esikoinen virikehoidossa, einekset kylmänä (?), kotona olevan naisen "velvollisuus" kokata perheelle. Ps. miten onnistuu univelkojen poisnukkuminen jos esikoinen touhuaa kotona?
Kun et ole äiti miehellesi vaan puoliso, vaimo. Minä ainakin olen sitä mieltä, että jos puoliso, mies tai vaimo, on päivän/päivät kotona, on kotiin tulevalla oikeus odottaa, että on ruoka tehtynä.
Kyllä mä ainakin kokkaan mun miehelle lapsenhoidon lomassa. Mulla on vielä univelkaa aika paljon koska en pysty nukkumaan päiväunia, enkä myöskään illalla eli aika lailla samoilla silmillä mennään.
Itse ajattelen että se rakkauden osoitus toista kohtaan kun saa ilahduttaa omaa kultaansa hyvällä ruualla häntä työpäivän jälkeen.
Kyllä minäki oon täälä vain yhden lapsen kanssa ja ei tosiaan tule joka päivä miehelee lämmintä ateriaa jos meillä on tytön kanssa parempaakin tekemistä. Varsinkin kun mies tulee kotiin pari tuntia sen jälkee kun meillä on ruoka-aika. Lämmittäkööt ite jotain valmisruokiansa tai tehkööt ite pöperönsä. Ja kolmas vaihtoehto on tietysti juosta takasin oman äitisä helmoihi.
2 tuntia sohvalla puolen tunnin pätkissä. Tultiin kotiin vasta klo 12 ja menin mikroruuan jälkeen nukkumaan ja heräsin klo 14 enkä enää jaksanut lähteä kauppaan hakemaan tarvikkeita. Söin mikroon klo 12 unohtuneen valmisruuan ja esikoinen tykkää syödä purkkiruokaa kylmänä.
Ukolle heitin hernekeittopurkin hellalle lämpiämään.
En ole kodinhoitolomalla, vaan äitiyslomalla.
:D