Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ohhoh, kaverin polttarit tulossa ja tuli budjetti...

Vierailija
30.09.2009 |

meinasin tipahtaa tuolilta, n. 200e/hlö!! Mun mielestä aika paljon, vai onko nykypäivänä ihan yleistäkin? Muistan kun viimeksi olin polttareissa (vuonna 1 ja 2, jolloin oli vielä markka-aika), oli polttarikustannukset jotain 100mk/nokka... No, onneksi mulla on varaa maksaa tuo ja osallistua polttareihin, mutta ihmettelin vaan tuota summaa...

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä!

miksi polttareistakin pitää jo tulla noin kalliit ja joku ihme show? Mikä ihmeen ohjelmanumero se on? Eikö polttareissa ole tarkoitus pitää hauskaa kavereiden kanssa viimeisenä poikamies/-tyttöiltana eikä suinkaan tyhjentää kavereiden taskuja...?

Ainakin meillä useimmat polttarit on tehty tyyliin mennään jonkun kotiin/mökille/baariin saunomaan, syömään, laulamaan, pelaamaan ja parantamaan maailmaa, jokainen osallistuja tuo juotavaa ja syötävää/kerätään kolehti juhlakalun juottamiseksi ja taksirahalle ja kustannuspuoli on aina pysynyt järjen rajoissa.

Vierailija
2/42 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

200€ on ihan järkyttävän, niin miesten kuin naistenkin polttareista vaikkei tässä meidänkään perhe pennejä laske!

Asia on eri, jos kaikilta osallistujilta on kysytty suostumus ja jos jollekin ei käy, niin sitten halvempi vaihtoehto jotta kaikki pääsee.

Parhain oli, kun mieheni jo heti ensikättelyssä ilmoitti ettei osallistu polttareihin, niin bestman laittoi tilinumeron jonne polttariraha 100€ pitää maksaa :DD

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äijillä se raha menee viinaan koska ne juo niin paljon, strippariin kun ne daijut ei osaa ettiä halpaa ja sit johonki tyhmään, esim. benji-hyppyyn tms.

Vierailija
4/42 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kallista touhua nykyään. Itse jätin kesällä polttarit väliin kun kulut olisi nousseet tuohon 200 euroon.

Rahatilanne ei ollut häävi lomautusten vuoksi joten oli pakko jättää väliin vaikka olisin halunnut osallistua :(

Vierailija
5/42 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka maksaa pari sataa per osallistuja niin kyllä mua hävettäis. Olisin kyllä valinnut kaason siinä tapauksessa aivan väärin.

Olen ollut polttareissa, joissa kustannukset on olleet 50 mk - 50 euroa/nuppi ja kaikissa on ollut kivaa niin morsiammella kuin muillakin juhlijoilla.

Vierailija
6/42 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vaikkei ollakaan erityisen köyhiä (molemmat hyväpalkkaisessa työssä) niin kauhistuin summaa. Tuossa siis polttarit, vaatteet, matkat, yöpyminen, häälahja.

Häät kun on muutenkin kalliita tapauksia.

sekä miehen sisko että veli menivät naimisiin suht lähellä toisiaan. Kyllä niihin yhteensä meni reilusti yli 1000 € kun alkaa laskea kaikki vaatteet, lahjat, polttarit yms. Toki voitiin onneksi käyttää osa vaatteista toiseen kertaan, mutta ei kuitenkaan kaikkea.

Polttareista olen maksanut n. 30-40 € ja ihan kivaa on ollut ja ohjelmaa koko päiväksi. Toki ei mitään matkoja tms. Mutta ollaan saatu vuokrata joku sauna puoli-ilmaiseksi jne.

Vierailija
7/42 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta luonto ei ikinä antais periksi laittaa tollasta rahaa polttareihin.

Mä olen kanssa ollut tosi, tosi monissa polttareissa ja yhden kerran oli rahat tosi tiukalla.

Silloin kaason kanssa käytiin lista läpi ja tehtiin niin että mä kuittasin suurimman osan osuudestani lounasseteleillä. Niitä mulla oli ja mentiin kuitenkin ulos syömään.

Lisäksi jätettiin pari taksimaksua väliin, kun mun mies ja naapurin mies kyyditsivät porukan metsästä keskustaan. Naapuri sai siitä hyvästä pullon, jonka olin itse saanut joululahjaksi.

Mä en edes vois nauttia polttareista, jos joutuisin niin paljon maksamaan.

Vierailija
8/42 |
01.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta siis pahimpia ovat nämä bestmanit ja kaasot, jotka tosiaan vaativat, että pitäisi maksaa polttareista vaikka ei edes osallistu.

Ei ole yksi eikä kaksi kertaa kun minullekin päivitelty ja mietitty, että onko oikeasti velvollinen maksamaan jonkun ryyppäjäisistä 100-200€ vaikkei ole itse menossa juhliin.

Kutsu höihin on kutsu häihin, ei sitoutuminen polttaribileiden kustantamiseen.

niin ja mielestäni 50€ on maksimi, enempää en maksaisi, sitten jää juhlat väliin.

Vierailija
9/42 |
01.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kun kaikki pitää saada viimeisen päälle kalliisti ja sitten ei viitsitä pysyä naimisissa edes paria vuotta.

Vierailija
10/42 |
01.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikinä maksanut yli 50€.

Vierailija
11/42 |
01.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisi oikein hyvä ystävä, kiva polttariporukka ja mielekästä ohjelmaa niin voisin kyllä tuollaisen summan pulittaa. Polttaribudejttiakin saa kasvatettua ihan määrättömästi, eikä siinä mitään jos kaikilla on varaa maksaa ja ovat halukkaita tähän, mutta se budjetti pitäisi aina laatia niin, että otetaan huomioon ihmisten tilanteet. Onhan se ihan eriasia jos kyseessä on porukka keski- tai hyvätuloisia ihmisiä kuin että kyseessä on hoitovapaalla oleva tai opiskelija. Mielikuvituksella saa aikaan kivat polttarit pienelläkin rahalla.

Vierailija
12/42 |
01.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ehkä kaaso on tiennyt, ettei joukossa ole ihan pienituloisia?

Mulla ei ole mitään hajua polttarikuluista, mutta ottaisin tuon enemmän läheisen kaveriporukan reissuna ja silloin hinta ei ole paha. Kun kerran on varaa maksaa.

Jos taas pitäisi vieraammassa porukassa lähteä ryypiskelemään (pienemmälläkin rahalla), jättäisin varmaan väliin.

Vierailija
13/42 |
01.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun alle 300 eurolla pääsee jo 3-4 vuorokaudeksi euroopan kaupunkikohteisiin. Matkat sisältävät lennot ja hotellin. Toki ruokailuihin ym. kuluu rahaa, mutta silti....

Vierailija
14/42 |
01.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni polttarit pitäisi pystyä järjestämään edullisemmin.

Mutta jos otetaan toinen katsantokanta, niin mitä maksaa kun lähtee päiväksi + illaksi ulos? Illallinen kunnon ravintolassa viineineen voi maksaa lähemmäs satasen, alle 50 eurolla ei selviä kuitenkaan vaikka ei joisi mitään.

Sitten raivtolaan, sisäänpääsy, narikka, juomat, niistä tulee 50 e ainakin. Ja kaupan päälle taksi kotiin 50 e. Siinä se 200 e sitten menikin.

Ja tuolla 200 eurolla sitten kustannetaan vielä juhlittavan kulut.

Vierailija
15/42 |
01.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ensinnäkin polttarit ovat aika turha juttu, varsinkin jos ne on sellaista yleistä "pelleilyä" ja viinan kanssa läträämistä. Sinänsä yhdessäolo morsmaikun tai sulhon kanssa kavereiden kesken ihan ok. Itse jouduin järkkäämään polttarit ihan yksin morsiamelle. Kaikki muut viisi henkilöä tekivät oharin syystä tai toisesta (ihan päteviä syitä, mutta silti ei kiva..). No sain yhden ulkopuolisen kaverin onneksi mukaan...Itse maksoin koko lystin, ei menny onneksi kuin n.100 euroa kaikkiaan, vaikka jouduin maksunaiseksi yksin. Onneks mun kaveripiirissä polttarit ovat olleet edullisia ja sitä paitsi oikeastaan kaikki läheisimmät ystävät jo naimisissa, joten jee ei ikinä enää polttareihin!!!! NEVER!!

Vierailija
16/42 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kuulunkin pienempituloiseen yhteiskuntaluokkaan... Me ollaan yritetty pitää maksimina 40-50€/hlö, mieluummin paljon väkeä sitten.

Vierailija
17/42 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi hyvänen aika.

a) ei ois tommosta summaa tuhlata tollaseen pelleilyyn

b) vaikka ois rahaa niin en tommosta summaa pistäs pelleilyyn

Vierailija
18/42 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan ihan päiväreissu. ap

Vierailija
19/42 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisältääkö kuitenkin ruoat, juomat ja viihteen myös osallistujille, jolloin tuntuisi vähän vähemmän pahalta, vai ovatko nämä pelkät juhlakalun kulut?

Vierailija
20/42 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti en lähtisi mukaan ihan periaatteesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan seitsemän