Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi lapsi ei halua leikkiä kaverin kanssa?

Vierailija
30.09.2009 |

Kaverilla saman ikäiset lapset kun mulla. Eli poika ja tyttö. Pojat jo koululaisia ja ovat aina tulleet hyvin toimeen keskenään, vaikka ei nähdäkään (nykyisin) kun noin kerran kuussa.

Mutta tämä kaverin tyttö... ihan käsittämätön tapaus! Aina kun ollaan siellä, tyttö (=Jenna) ei halua tehdä mitään oman tyttöni (=Maija) kanssa.

Maija sit ihan ihmeissään, että kun ei oo mitään tekemistä. Yrittää kysellä Jennaa leikkimään sitä tai tätä, mutta mikään ei kelpaa. Samalla kieltää Maijaa koskemasta mihinkään omiin leluihin. Edes kyniä ei saa käyttää!!

Kaverin kanssa juttelemisestakaan ei tule mitään, kun Jenna höpöttelee (=huutaa) koko ajan omia juttujaan ja haluaa äitinsä jakamattoman huomion.

Eli miksi ihmeessä lapsi ei halua leikkiä? Omani ainakin ovat vaan mielissään, kun tulee kavereita käymään ja suurimman osan kanssa onkin heti leikit käynnissä.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa kysyisit kaveriltasi.

Vierailija
2/9 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa kysyisit kaveriltasi.

että mistä tollanen yleensä johtuu? Luonne-erojako vaan vai mitä ihmettä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin tunne yhden perheen lapset jotka molemmat on sellasia että eivät osaa leikkiä. Nuorempi tekee pahojaan ja vanhempi narisee koko ajan kahvipöydän vieressä äitinsä sylissä.

Mun lapset on jo tottuneet niihin. Kun kerron että ovat tulossa meille, ei kumpikaan mun lapsista enää innostu, ja miksi innostua? eihän niistä mitään seuraa ole.

Vierailija
4/9 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kerron että ovat tulossa meille, ei kumpikaan mun lapsista enää innostu, ja miksi innostua? eihän niistä mitään seuraa ole.

Meilläkin poika tykkää kyläillä siellä ja odottaa, että tulevat meille. Mutta tyttö sanoi, ettei enää halua tulla mukaan seuraavan kerran.

Vierailija
5/9 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei halua leikkiä siellä heidän kotonaan, mutta meillä vähän enemmän.

Ilmeisesti on vain niin mustasukkainen leluistaan ja tavaroistaan, että ei osaa jakaa niitä toisen kanssa.

Meillä leikit sujuu paremmin, kun omat lapseni pitävät itsestäänselvyytenä, että lelut jaetaan leikissä!

Vierailija
6/9 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäisistä kyse?

Vierailija
7/9 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä miksi. Yleensä leikkii muiden kanssa mielellään mutta tämän yhden tytön kanssa ei. Olen yrittänyt kysellä syytä mutta muuta en saa irti kuin "en halua". Yleensä leikkii yllä aluksi jonkin aikaa innottomasti ja vastahakoisesti. EHkä sitten vaan ei kemiat täsmää tai jotain, ei tuossa tytössä mitään vikaa pitäisi olla. EIkä omassanikaan kun kerran muiden kanssa leikit onnistuu.

Vierailija
8/9 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotiin jos voit, ei kannata pakottaa. Aina ei kemiat kohtaa ja on varmaan teidän tytölle hämmentävää ja kiusallista, kun toinen on niin erilainen ja kuitenkin pitäisi aikuisten mieliksi tuula toimeen.

Vierailija
9/9 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotiin jos voit, ei kannata pakottaa. Aina ei kemiat kohtaa ja on varmaan teidän tytölle hämmentävää ja kiusallista, kun toinen on niin erilainen ja kuitenkin pitäisi aikuisten mieliksi tuula toimeen.

Varsinkin, kun muiden kanssa leikit onnistuu.

Tämä kaverin tyttö on kuulemma sellainen, joka viihtyy paljon yksin ja omissa oloissaan.

Eskarissa kuulemma on pari tyyppiä, joiden kanssa suostuu leikkimään. Mutta jos nämä eivät ole paikalla, niin muiden seura ei kelpaa.

No, eihän me kaikki aikuisetkaan olla yltiösosiaalisia :)