Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

1350e meni just laskuihin, mites teillä?

Vierailija
30.09.2009 |

Ei hirveesti jääny mutta niin että lapsen kanssa pärjään. Hirvittäviä summia, helv***i.

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

OOtko ihan PELLE 2 onhan se ihan eriasia onko yh vai parisuhteessa

vastaus:

ei ole omat menot on omia menoja ja aikuisen ihmisen on budjetoitava menot tulojen mukaan!

Parisuhteessa on tupla menot eikö totta? 2 x työpaikkaruokailut, 2 x vaatemenot, 2 x matkakulut ym

Yksin elävällä vain 1 x nämä menot.

Asunto on oltava tulojen mukainen, eikä liian suuri edes lasten vuoksi!

Elämä on täynnä valintoja, niiden mukaan on elettävä.

Vierailija
2/38 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

valittavat aina?

Jokaiselle yh:lle kuuluvat, elatusmaksut, korotetut lapsilisät ym.

Ja onhan teillä lapsille isäkin vai?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksettiin meillä laskuja yli 10000€.

Vähintään samanarvoinen laskupino joka kuukausi.

Ja mihin rahaa uppoaa?, maatalouden harrastamiseen.

Kohta pitää varmaankin itse alkaa maksamaan siitä ilosta että saa tuottaa ruokaa kansalle..

Vierailija
4/38 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä muut. Eli 135+145= 280e, eli hirveet on tuet.

Veikkaan että monen mies kuitenkin tuo taloon rahaa enemmän kuin tuo summa...

Itse pärjään lapseni kanssa ihan hyvin palkallani ja tällä mega-lisällä.

-AP

Vierailija
5/38 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalia summia! Meillä menee tuo sama kuussa vakuutuksiin. Ja toinen mokoma vuokraan (pian ei enää vuokraa mutta sama summa menee lainanmaksuun). Ruokaan, puhelimeen, elämiseen... niihinkin menee vähintään vielä sama summa kuussa!

Vierailija
6/38 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsen tehneet eli oma valinta, miksi jaksatte valittaa siitä mitä se maksaa! Meillä on toisin päin eli minä vaimona tuon suurimman summan taloon rahaa kuin mies.

Ei pidä olla valittamassa jatkuvasti.

En laske sitä mitä tulee vaan sen mitä menee sen mukaan tehdään hankintoja. Isot lapset perustelevat jos jotain haluavat, tietäen että mikään ei tipu heti "taivaasta"

Vierailija
7/38 |
01.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kuun puolessa välissä samanmoinen summa odottamassa. Eli laskuihin menee meillä vähintään tuo 2600€/kk + ruuat pesuaineet ym.

Jostain pitäis nipistää kun alkoi juuri äippäloma, mutta tuntuu että kaikki on "tarpeellista" huoh

Fakta jokatapauksessa on että elinkustannukset, asuminen, sähkö internet, bensa ja ruoka -kaikki kallistuneet ihan hirveästi, mutta palkat ovat ihan samaa luokkaa. Joku 2-5% indeksi korotus ei lohduta pätkääkään...

Vierailija
8/38 |
01.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi yh:t valittavat aina?

Jokaiselle yh:lle kuuluvat, elatusmaksut, korotetut lapsilisät ym.

Ja onhan teillä lapsille isäkin vai?

Itse en valita vaikka aihetta olisi, mutta ymmärrän niitä jotka valittavat, eli esimerkkitapaus:

Mies halusi myös lapsen ja lapsi sai alkunsa. Tuli ero ja lapsi jäi asumaan kanssani. meillä on yhteishuoltajuus, lapsi on luonani 26pv/kuukasi ja isällään 4pv/kuukausi.

Isä maksaa tuloihindsa nähden hyvin pientä elatusmaksua, maksua joka juuri ja juuri kattoi tarhamaksun kuukausittain. Muuten ei osallistu mihinkään, ei vaatekuluihin, vakuutuksiin, harrastuksiin, ei yhtään mihinkään.

ainoa mitä hän kustantaa on 4pv kuukaudessa ruoka lapselle.

Minä huomattavasti pienemmistä tuloista kustannan elatusmaksun ja lapsilisän jälkeen kaiken mitä lapsen elämiseen kuluu, myös asumiskustannukseni on suuremmat koska minulla maksettavana lapsenkin asummismenot.

En valita en, itse olen lasen halunnut ja hänen olemassa olonsa on minulle maailman tärkein asia, mutta kyllä joskus mietin, että millä helvetin oikeudella isä, joka siis ihan yhtälailla on lapsen vanhempi, kuvittelee että hänen ei tarvitse osallistua kuluihin kuin sen pienen elatusmaksun verran.

Hänen itsekkäässä maailmassaan hänen rahansa kuuluu vain hänelle ja hänen omien tarpeidensa tyydyttämiseen.

Minä en hänen rahojaan itselleni kaipaa, pitäköön jeninsä, mutta oikeudenmukaisuuden nimissä en kyllä ymmärrä miksi etävanhempi saa vaan nauttia vanhempana olosta silloin kun huovittaa ilman mitään velvollisuuksia ja kustannuksia.

Eli vielä lyhyesti, jos lapsi on lähivanhemmalla suurimman osan aikaa niin kororettu lapsilisä ja pieni elatusmaksu, ei todellakaan kata puolia lapsen elämisestä aiheutuvista kustannuksista.

Olen onnekas minulla on varaa kustantaa lapsen harrastukset ja vaatteet ilmankin isän osallistumista, mutta ymmärrän turhautuneisuuden sellaisilla lähivanhemmilla joilla rahaa ei ole tarpeeksi.

Vierailija
9/38 |
01.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

liian väsyneet silmät ja nopeat sormet.

Vierailija
10/38 |
01.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tulotkin on kahdella duunarilla aika pienet. Mutta kuten av.lla on aina sanottu, oma valinta kun ei viitsinyt lähteä lukemaan niin sitten kituutetaan.

Sitä niittää, mitä kylvää.

meillä menee joskus lähemmäs kymppitonni kuussa! Onneksi ei sentään joka kuukausi.

Vierailija
11/38 |
01.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siinä ei edes ole mukana talolainaa, mies hoitaa sen. Lisäksi mies hoitaa osan ruokakuluista. Minä maksan muut laskut (sis. kahden lapsen päivähoitomaksut, sähkön, veden, vakuutusmaksut, roskistyhjennykset, lehtitilaukset, autoon liittyvät laskut jne, nyt tuli mm lasten tarhakuvat jne). Lisäksi minä ostan mm. kaikki perheemme vaatteet (pääsääntöisesti), kaikki perheemme antamat joululahjat, pääsääntöisesti minä tankkaan autoa (kun sitä käytänkin enimmäkseen) jne. Jos toisella "tiukkaa" niin silloin toinen tietysti auttaa.

Säästöön ei tällä hetkellä jää, kaikki menee mitä tuleekin.

Vierailija
12/38 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

paha summa; yhtiövastike + lainanlyhennys 1700, puhelin 150 (5 liittymää) autonlyhennys 780, päivähoitmaksut kahdesta nuorimmasta 320, lukiolaisen kirjalasku 260, sähkölasku 190, lääkärilasku 60 ja muutama muu on tuossa vielä.

Vierailija
13/38 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kaikki muu vielä päälle; muita laskuja taisi olla 1200€ edestä tässä kuussa.

Vierailija
14/38 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

laseten päivähoitomaksuun. Ja sit vielä 400e kolmas päivä yhteen laskuun. Tänään maksoin jo yhden veron 780 euroa ja laskuja näkyy olevan pino laatikossa, tosin ei rästissä onneksi. Juu ei naurata ei.

Vierailija
15/38 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu että lähes kaikissa laskuissa oli eräpäivä 30.9.:((. Kamalaa miten paljon rahaa menee "ei mihinkään" erityiseen.

Vierailija
16/38 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

huhheijjakkaa!!

Kuinka paljon teillä on lainaa vai yritättekö maksaa kuinka nopeasti?

Vierailija
17/38 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän tuolla yh:la ole merkitystä. Jokaine määrittelee itse kulutuksensa, jokaiseen asiaan voi vaikutta ihan itse! t. 2

Vierailija
18/38 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten 2400€. Tosin tuossa oli mukana 1732€ veroja... mutta silti. Aika huikea summa.

Vierailija
19/38 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yh ja asumiseen menee vajaa 700 euroa kuussa, laskuja tippuu välillä enemmän välillä vähemmän, mutta seuraavasta palkasta (15. päivä) taitaa mennä vaan puolen vuoden kotivakuutus ja Hesari sekä sähkölasku, yhteensä vajaa 250 euroa.

Vierailija
20/38 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

huhheijjakkaa!! Kuinka paljon teillä on lainaa vai yritättekö maksaa kuinka nopeasti?

ostettiin ihan uusi auto parivuotta sitten ja maksetaan pois niin, että on vielä ensi vuoden alussa ihan oma.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi neljä