Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Juoksuhaasteen 9. viikko alkaa

29.09.2009 |

Mukana kohti tavoitetta pyristelee:

rapakunto *5km*

mustikka *5km*

Aava *5km*

hilperina *5km*

Karmiini79 *5km*

helmi14 *5km*

Ronjamanteli *5km olethan vielä mukana?

Kattokaa nyt kuinka hienosti kaikki on juosseet vitosen, pian kymppi on juostu :)

Mun oma motivaatio on kyllä just nyt lähellä nollaa. Lapset on kipeinä ja yöt on ollu vähän tai oikeastaan aika paljon rikkonaisia, ulkona on tullut räntää ja siis väsyttää pirusti, ei siis vois vähempää kiinostaa juosta tänään. Mutta minä juoksen!

Tsemppiä kaikille!

Mustikka

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
29.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulen teitä kärkijengiä n. 1,5 viikkoa jäljessä sairasteluiden ja sen epäonnistuneen ensimmäisen 5 km lenkin takia, jotka ovat lykänneet mun ohjelmaa hieman.

Tänään oli mulla ohjelmassa toinen 5 km lenkki ja ihan kivasti meni. Raikas ja vähän sateinen ilma oli, mutta ei haitannut yhtään. Aika parani n. minuutilla ja aikaa siis meni 36 min.

Edelleen vaivaa sääriluun kipu juostessa. Mitäköhän sille voisi tehdä? Varmaan ihan vääränlainen juoksutekniikka mulla. Muuten oli ihan jopa nautittava juoksu. Nyt kun vaan saisi tuon penikkataudin pois niin ei olisi mitään valittamista.

Onkohan kukaan muu huomannut / kenellekään muulle juoksijalle tapahtunut seuraavaa eli jo pidemmän juoksemisen jälkeen tuntuu kuin keuhkot yhtäkkiä avautuisivat ihan kunnolla. Siis esim. tänään tuossa n. 3,5 km- 4km jälkeen tuntui kuin keuhkot "kasvaisivat" ja hengitys helpottuu huomattavasti. Näin tapahtui viime 5 km lenkilläkin, mutta unohdin mainita asiasta, vaikka piti.

Vierailija
2/9 |
29.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

laidasta laitaan. Mutta kertaakaan ei ole harmittanut lenkin jälkeen, että tuli lähdettyä. ;) Ja minusta oli kiva huomata, että vaikka sairauden takia pidin väliä juoksussa, niin ei se kuntoon paljoa vaikuttanut.

Olen aina ollut kaikessa liikkumisessa sellainen, että aloitan-lopetan-aloitan-lopetan. Kokeilen juttuja ja sit olen pettynyt itseeni kun lopetan. Nyt iän myötä olen armelias itselleni ja pidän siitä vain huolen, että aina kuitenkin aloitan!

Selittäiskö muuten joku, miten tuo 8.vkon keskiviikko suoritetaan? Koko juoksu kestää siis 20min, jonka aikana tekee 5x1min pyrähdyksiä? Silloin kun haluaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
29.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juoksin tänään 10km!!!! Tarkoitus oli juosta vain 5km+ 5min+ 5min, kun käännyin kotiin päin ja juoksu kulki, niin ajattelin kokeilla, josko jaksaisin juosta koko matkan. Ja MÄ JAKSOIN!! Uskomaton tunne. Aikaa meni 1h 6min ja sykkeet oli 150-160. Nyt voin heittää jääkappin ovessa olleen juoksukoulu lapun menemään ja jatkaa sekä juoksuharrastusta että myös muita (esim.lihaskuntoa en ole tehnyt ollenkaan nyt juoksukoulun aikana)harrastuksia.

TSEMPPIÄ KAIKILLE, KYLLÄ SE ONNISTUU!! (mullakaan ei ollut juoksukuntoa yhtään, kun aloitin.)

Vierailija
4/9 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan kuvitella, että varmasti on mahtava fiilis! Toivottavasti me muut tullaan perässä. Nyt sitten vain jatka sellaista ohjelmaa, että juoksukunto säilyy.

Mites muuten oletteko huomanneet muutoksia painossanne? Itse olen huomannut jonkinlaista muokkautumista, pienempää vyötäröä ehkä tms. mutta tänään kun kävin puntarissa, niin painoa tullut lisää 2kg! Mutta ei haittaa kyllä mitään. Tähän kiinteytymiseen juuri tähtäsinkin, että muhkurat menee oikeille paikoilleen.

Vierailija
5/9 |
03.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa Helmi tavoitteen saavuttamisesta! Mahtavaa!

Minulla perässätulijalla oli tänään ohjelmassa 5km + 5min ja hyvin meni. Jalatkaan ei kipuilleet yhtä paljon kuin aiemmin ja kaikin puolin muutenkin tuntui hyvältä. Enpä olisi uskonut 9 viikkoa sitten moista kirjoittavani reilun 5 km lenkin jälkeen :D 5 km aika parani myös taas ja on nyt 35 min.

Vaatetus tuottaa vähän pulmia nyt kun täällä etelässäkin on alkaneet ilmat viilentyä. Alkuun oli tosi kylmä, mutta lopussa ihan sopiva ja lämmin. Päällä oli tuulikangashousut ja toppi+huppari.

Painoa en ole tarkkaillut yhtään. Uskoisin sen olevan aikalailla samassa kuin aloittaessa. Tavoitteena mulla ei kyllä ollutkaan painonpudotus vaan kunnonkohotus kun tämän aloitin, vaikka niitä ylikiloja onkin ehkä se 5. Jalat ja peppu on ainakin aavistuksen kiinteytyneet kuitenkin.

Ajattelin painonpudottamisen olevan seuraava projekti tämän kunnonkohotuksen jälkeen. En usko, että olisi ollut rahkeita molempiin yhtä aikaa. Toki kunnon ylläpitäminen toivottavasti säilyy mukana myös laihdutuksen aikana.

Kiitos teille tsemppijengi! Luultavasti olisin luopunut leikistä jo aikoja sitten jos teitä ei olisi! Mahtavaa huomata, että ajatus 5 km juoksemisesta ei edes pelota enää ollenkaan kun tietää, että pystyy siihen.

Kertokaahan kuulumisia!

Vierailija
6/9 |
04.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään juoksin 8km. Tuntui kyllä ihan yhtä raskaalta kuin 10km. Johtui ehkä siitä, että perjantai-iltana on rankat jumpat (2h) ja jalat oli vielä vähän jumissa. Juoksin myös tänään vähän kovempaa, eli sekin tietysti vaikutti. Mutta tästä on hyvä jatkaa...

Mukavaa juoksuviikkoa kaikille:)

Vierailija
7/9 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tänään sille löytyikin ehkä jo syy. Töissä mun huoneessa on hyvin vahva home-epäily minkä takia minä+pari muuta on kärsinyt jo pidempään tällaisesta on-off-flunssailusta.

Nyt alkaa olla taas niin kylmä ettei mun kurkku kestä juoksemista, eli keväällä sitten uudestaan taas.

Tsemppiä kaikille 10 km suoritukseen tähtääville!

Tsemppiä niin

Vierailija
8/9 |
07.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palaankin viikon taaksepäin harjoittelussa eli olen sitten n. 2vkoa jäljessä aikataulusta. Kukahan muuten on pysynyt siinä alkuperäisessä suunnitelmassa? Eikä meitä juoksioitakaan enää montaa ole..

Tosiaan löysäily johtuu jostakin. Juoksu ei vaan oikein ole kulkenut, joten rankimmat vedot on jäänyt tekemättä. Juossut n. 4km lenkkejä pari kertaa. Nyt on vielä ollut kaikenlaista ylimääräistä muuta tämän vkon.. seliseli, mutta näin on. Lopeta en, mutta vähän löysemmin yksi vko.

Vierailija
9/9 |
07.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eilen oli ohjelmassa 20 minsan juoksu ja 5x1 min täysillä. Tuntui ihan luvattoman helpolta hengittämisen ja jaksamisen osalta. Ainoa ongelma oli taas sääriluukipu, joka vaivasi alusta loppuun asti. Ihmetyttää. Edellinen lenkki eli 5km + 5 min ei tuntunut jaloissa niin miksi nyt sitten? Sääriluu on myös kosketettaessa kipeä. Ja jos vaikka lapsi istuu sylissä sen päälle niin sattuu kovasti. Flunssaakin yritti pukata päälle viime viikonloppuna, mutta se meni onneksi ohitse.

Täytyy katsoa pitääkö pitää taas taukoa tuon kivun takia ja hommata paremmat kengät.

Hei muuten, eikö meillä pitäisi olla jo uusi ketju tälle viikolle? Vai onko kukaan edes suorittamassa 10. viikkoa? Ajatella 10. viikko! Ihan loppusuoralla ollaan!

Karmiinille hyviä jatkoja!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yksi