Saako teille tulla kylään ilmoittamatta
etukäteen? Minusta ainakin semmoinen on itsekästä ja epäkohteliasta!
Kommentit (54)
Viimeksi saapui luokseni yllätys vieras aamulla, olin vielä nukkumassa.
Valitti, kuinka sotkuista, tiskiäkin oli altaassa jne.
Pidän yleensä asunnon kyllä perus siistinä ja ennen vieraita siivoan kylppärin ja keittiön kiiltäväksi.
Jos olette tulossa yllätysvierailulle, niin turha odottaa, että asunto olisi kuin sisustuslehdestä aseteltuine lehtineen ja kukkaistuoksuineen!
Mikä siinä puhelinsoitossa tai tekstiviestissä on niin vaikeaa? Senhän voi lähettää vaikka matkalla, jos ihan pakko on kylään tulla. En vain tajua.
Saa tulla. Meillä on aina ovi auki. Meillä on myös aina siistiä, koska me olemme hyvin siistejä ihmisiä.
Ja kotimme on kuin suoraan sisustuslehdestä, tasokkaasta sellaisesta.
Kahvit ainakin tarjotaan ja jos on kahvileipää, niin sitäkin.
Ei saa eikä kukaan onneksi tulekaan.
[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 15:18"]Saa tulla. Meillä on aina ovi auki. Meillä on myös aina siistiä, koska me olemme hyvin siistejä ihmisiä.
Ja kotimme on kuin suoraan sisustuslehdestä, tasokkaasta sellaisesta.
Kahvit ainakin tarjotaan ja jos on kahvileipää, niin sitäkin.
[/quote]
XD
Tottakai! Aina on pullaa pakkasessa :-) tervetuloa
Ei saa. Ei onneksi ole kaupunkilaisten kesken juuri tapanakaan. Ihan absurdi ajatus, että joku ilmaantuisi oven taakse kysymättä.
[quote author="Vierailija" time="28.09.2009 klo 23:04"]
Vaan eipä ole näkynyt :(
[/quote]
samat sanat.
En kyllä itekän o paljon mennyt...
Saa, mutta ei kukaan koskaan käy. Ei ilmoittaen eikä ilmoittamatta. Surullista.
Tämän ketjun pohjalta noin 80% ihmisistä ei koskaan tee kotonaan koskaan mitään mitä ei saisi yllätysvieras tulla keskeyttämään? Minua ainakin ärsyttäisi aika rankasti että vaikkapa kesken seksin joku tulisi soittamaan ovikelloa. Sama jos olisin huonoissa vaatteissa vaikkapa maalaamassa kattoa, tai tekemässä muuta työtä jota ei oikein sovi jättää keskenkään.
Ennen vanhaan oli toista. Ihmiset ei paljon ilmoitelleet tulostaan, kun puhelimiakaan ei monilla ollut. Silti kyläiltiin paljon enemmän kuin nykyään.
Tätini, jolla oli maalaistalo, kertoi, että oli ihan tavallista, että joku kyläläinen, useimmiten joku ukkeli, tuli ovesta sisään, istui tuvan penkille sanaa sanomatta. istuskeli siinä parikin tuntia, eikä puhunut mitään. Lähti sitten omia aikojaan kotiinsa. Tämä talo sijaitsi Hämeessä, mikä selittää paljon.
Itse haluan, että vieraat ilmoittaa tulostaan.
Ei saa. Olen jopa lopettanut vuosia kestävän kaverisuhteen sen takia. Ei oppinut koskaan kysymään sopiiko tulla. Koputteli aina ikkunan takana niin kauan että tulin avaamaan. Yhtenä kertana tein siitä lopun enkä ole häntä enää vuosiin nähnyt. Naapurin hyväksyn jos on akuuttia asiaa mutta kukaan muu ei tule meille ilman että kysyy että voiko tulla. Jos en vastaa se tarkoittaa että ei kannata tulla. Samoin toimin myös toiseen suuntaan. Soitan aina ja kysyn voinko tulla poikkeamaan. Kyllä tarkoittaa kyllä ei tarkoittaa ei. Ihmisillä pitää olla rajat ja yksityisyyttä.
ja siks meillä aika paljon varmaan vieraita käykin. Ei mun tartte hermoilla siivosta tai tarjottavista. JOs on sotku niin sitte on. Jos taas ei ole tarjottavaa niin ei ole. Kyllähän sen nyt jokainen ymmärtää, että jos yhtäkkiä menee kylään niin ei siellä oo osattu varautua leipomalla ja siivoamalla. Siks ne onki parhaita kyläilyjä ku ei tartte ressata! Ja jos just on lähtö jonneki niin sitte sanotaaan että nyt mun täytyy valitettavasti mennä. Js yllättäen tulee, niin ei voi olla niiin tyhmä ettei käsittäis että perheellä voi olla muita suunnitelmia.
Ja mistä kukaan/kaikki vois tietää monelta meillä on ruoka-aika tai nukkuma-aika? AIna sitä sen verran joustoa löytyy, että vieraat on tervetulleita! Ihan muutaman kerran on käynyt niin, etten oikein ois jaksanu just silloin vieraita, mutta se on tosi harvinaista. Onneksi meidän perheellä on ystäviä ja lapsetki oppii sosiaalisiksi!