Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

onko kukaan kokeillut eräretkeilyä

Vierailija
28.09.2009 |

voisitko antaa vinkkejä?

Olen menossa viikonloppuna vaeltamaan ekaa kertaa

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
29.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

huomasin juuri että vanha makuupussini ei mahdu rinkkaan

Nyt joudun mennä ostamaan uuden

en rohkene pyytää lainaksi, enkä itse haluaisi lainata makuupussia, enkä sellaista käytettynä ostaa

joten luottokortille minun on sellainen laitettava

toisaalta se varmaan säilyy vielä vuosia ja saan siitä aika paljon käyttoä, siis luultavasti

Vierailija
2/12 |
29.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko menossa ensimmäistä kertaa? Yöt alkavat olla hieman liian kylmiä ekakertalaiselle. Tarvitset hyvän ja lämpimän pakkaspussin! Makuupussien suosituslämpötilat kertovat vain sen, missä lämpötilassa pysyy hengissä, ei sitä, milloin on mukava nukkua. Itse retkeilin viime viikonloppuna -30 pussilla. Se oli hiukan liian lämmin.

Älä ota mukaan puuvillaa. Jos mahdollista niin vain villaa, silkkiä ja tekokuituja kuten urheilukerrastoja ja fleecea. Kävellessä riittää ohuet vaatteet, mutta tauolla ja illalla leirissä tarvitset päälle todella lämpimästi. Todennäköisesti paljon enemmän kuin kuvitteletkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/12 |
28.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sukissa on saumoja, niin laita ne nurinpäin.

Kengät mieluummin sisäänajettuna.

Sadeviitta on kätevämpi kuin muut sadevehkeet.

Pussikeitot ovat kevyitä kantaa.

Säädä rinkka melko tiukalle ja ylös.

Kamat jätesäkkiin ja sitten vasta rinkkaan.

Vierailija
4/12 |
28.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nukuitko yhdenhengen teltassa?

Vierailija
5/12 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko menossa ensimmäistä kertaa? Yöt alkavat olla hieman liian kylmiä ekakertalaiselle. Tarvitset hyvän ja lämpimän pakkaspussin! Makuupussien suosituslämpötilat kertovat vain sen, missä lämpötilassa pysyy hengissä, ei sitä, milloin on mukava nukkua. Itse retkeilin viime viikonloppuna -30 pussilla. Se oli hiukan liian lämmin.

Älä ota mukaan puuvillaa. Jos mahdollista niin vain villaa, silkkiä ja tekokuituja kuten urheilukerrastoja ja fleecea. Kävellessä riittää ohuet vaatteet, mutta tauolla ja illalla leirissä tarvitset päälle todella lämpimästi. Todennäköisesti paljon enemmän kuin kuvitteletkaan.

Merinovillaa suositaan

Vierailija
6/12 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

huomasin juuri että vanha makuupussini ei mahdu rinkkaan

Nyt joudun mennä ostamaan uuden

en rohkene pyytää lainaksi, enkä itse haluaisi lainata makuupussia, enkä sellaista käytettynä ostaa

joten luottokortille minun on sellainen laitettava

toisaalta se varmaan säilyy vielä vuosia ja saan siitä aika paljon käyttoä, siis luultavasti

Rullaa se säilytys pussiin ja muovipussi päälle esim mustekslalenkillä kii rinkan ympärille.

Vierailija
7/12 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Merinovillaa suositaan

Villavaatteet, myös merino, kannattaa kokeilla ensin kunnolla kotona, siis kunnolla hioten. Jos onkin villalle allerginen, on se ilkeä tunne metsässä, kun joka paikka on ruvella eikä muunlaista vaatetta ole mukana. Jos on pienikin epäilys allergiasta, kannattaa suosia teknisiä alusvaatteita, fleeceä jne.

Vierailija
8/12 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkaspussi saisi olla nyt vähintään -10, naiselle. Mies voi kestää samassa pussissa ehkä 5 astetta vähemmän. Sinulla on oltava makuupatja.

Paksu fleecetakki joo, ja sadetakki.

Ekakertalaisena ei kannata ehkä kovin kauas mennä.

Vierailija
9/12 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Merinovillaa suositaan

Villavaatteet, myös merino, kannattaa kokeilla ensin kunnolla kotona, siis kunnolla hioten. Jos onkin villalle allerginen, on se ilkeä tunne metsässä, kun joka paikka on ruvella eikä muunlaista vaatetta ole mukana. Jos on pienikin epäilys allergiasta, kannattaa suosia teknisiä alusvaatteita, fleeceä jne.

AP:n viesti on vuodelta 2009! Sehän on jo vanhaikodissa ja te annatte vielä vinkkejä vaellukselle.

Vierailija
10/12 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippukeinu voisi olla hyvä patjan sijaan. Harjoittele kiinnitystä.

Vierailija
11/12 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyt av-palstalla retkeilystä, ja joku vastaa sulle 12 vuoden päästä: merinovillaa.

Vierailija
12/12 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysyt av-palstalla retkeilystä, ja joku vastaa sulle 12 vuoden päästä: merinovillaa.

Ihan huippua :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kuusi