Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keliaakikko vastailee, mikäli on kysyttävää gluteenittomasta ruoasta tai keliakiasta.

Vierailija
28.09.2009 |

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
28.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

illanistujaiset tulossa ja yks vieraista on keliaakikko. normaaliruoat onnistuu kyllä, mutta mitenkäs juomapuoli, alkoholilliset lähinnä. olut ei käsittääkseni käy, viinit kyllä, olenko ymmärtänyt ihan oikein? entä siiderit, mistä nekin tehdään? drinksujen väkevät?

Vierailija
2/5 |
28.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko käyttänyt ksantaania gluteenittomiin leivonnaisiin tai leipiin? Mun lapsella on nyt menossa gluteeniton dieetti, ja oon yrittänyt löytää ohjeita leipien ja muiden leivonnaisten tekemiseen. Kaikki tahtoo vain murentua niin helposti... olisko ksantaanista apua? Vai miten leivot itse jos leivot?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
28.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmat oluet eivät käy. Väkevistä tietoni ovat vähän hatarammat, selvinnee Alkon tai Keliakialiiton sivuilta.

ap

Vierailija
4/5 |
28.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mielestäni niistä ei ole hirveästi apua.

Murenemiseen voi auttaa ainakin se, että vähentää jauhojen määrää. Taikina saa jäädä hivenen löysäksi. Sämpylöissä esim. porkkaraasteen käyttö tuntuu tekevän hyvää rakenteelle. Joskus olen laittanut sekaan myös hivenen juustoraastetta.

Leivonnaiset kannattaa myös säilyttää pakastimessa ja sulattaa sieltä yksi kerrallaan. Huoneenlämmössä ne kuivuvat ja murenevat nopeasti.

ap

Vierailija
5/5 |
28.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keliaakikolle käy kaikki viinit ja kirkkaat sekä konjakit ja viskit yms. Oluissa on olemassa gluteenittomia, esim. Alkossa myynnissä oleva Kukko olut on suosittu (0,33 tölkki). Likööreistä käy lähes kaikki, mutta erilaisten salmareiden ja pastillishottien yms. kans kannattaa olla vähän tarkempi sillä joihinki on saatettu käyttää esim. oikeaa lakua joka ei ole gluteenitonta.

t: Alkon täti ;) ja keliaakikon äiti

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi viisi