Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten hanskaatte myöhästelevät vieraat??

Vierailija
28.09.2009 |

Oltiin kutsuttu miehen veljen perhe ja yks kaveriperhe viikonloppuna kylään - toiset tulivat 1,5 h ja toiset 3 h myöhässä (sen jälkeen, kun olivat tekstarilla ilmoittaneet myöhästyvänsä 'hieman' kutsutusta ajasta).

Huoh, eikä tämä ollut ensimmäinen kerta. Miten ihmeessä tähän saa jotain tolkkua!? Onko liikaa odotettu, että vieraat saapuvat viimeistään puolen tunnin kuluttua kutsutun ajan jälkeen tai ilmoittavat, mikäli ovat reilusti myöhässä?? Olisin jo ollut perumassa koko vierailun ja heittänyt tarjottavat roskiin, elleivät lapset olisi odottaneet näitä vieraita niin kovasti :-P

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
28.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kutsutut ovat miehen kavereita, alan valmistella vierailua kutsussa mainittuun aikaan. Olen yleensä juuri sopivasti valmis kun vieraat lopulta saapuvat :) Oppia ikä kaikki. Joskus 10 v sitten hermostuin moisesta.

Jos vieraat on noin tuttuja (veli ja kavereita), sanoisin ystävällisesti myöhästymisestä ja siitä ilmoittamisesta. Ehkä he ovat niin pönttöjä etteivät tule itse ajatelleeksi?

2/9 |
28.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Shori ollaan jo shyöty jja juotu.. Shaunan voi kai vielä panna päälle josh haluutte mennä!"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
28.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat kaksi eri asiaa. Meillä kulttuuriin ja tapoihin yleensä kuuluu, että kylään tullaan kutsussa ilmoitettuun aikaan.

Minuakin tuollainen raivostuttaisi! Ja vielä 3 h. Itse olen pedantti ihminen ja minusta tuo on kutsujaa kohtaan erityisen epäkohteliasta. Antavat ymmärtää, ettei sinun kekkerisi ole niin tärkeät. Eiväthän he voi esim. lennollekaan mennä 3 h myöhässä - lentokone kun ei odota.

Jättäisin vähemmälle kutsumiselle jatkossa. Näin me olemme tehneet. Ja, viimeksi teimme niin, että myöhästyvät saivat olla ihan rauhassa myöhässä - me aloitimme noin puolen tunnin kuluttua kutsuajasta muiden vieraiden kanssa.

Vierailija
4/9 |
28.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on tosi ikävä tapa ja epäkohteliasta isäntäväkeä kohtaan. Kun menimme naimisiin, kolme pariskuntaa tuli kirkkoon myöhässä.

Vierailija
5/9 |
28.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Shori ollaan jo shyöty jja juotu.. Shaunan voi kai vielä panna päälle josh haluutte mennä!"

Vierailija
6/9 |
28.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko kertoa näistä 1,5 h myöhästyneistä vielä sen verran, että tulivat kerran tyyliin 10 min myöhässä ja sillä kertaa en ollut kattanut pöytää etukäteen valmiiksi. Eiköhän nämä sitten kovaäänisesti ala voivottelemaan sitä, että "kerrankin kun me tullaan ajoissa, niin sitten täällä ei ole vielä mitään tarjolla!"

- En tiennyt olisiko pitänyt itkeä vai nauraa :)

Vierailija
7/9 |
28.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meille syömään vaivaiset 2h myöhemmin, kuin mitä olin kutsunut. Eikä vastanneet puhelimeenkaan kun aloin kyselemään, että mikä viivyttää..

Siinähän söivät sitten kyrvähtäneitä laatikoita ja lämpimiä sillejä. Seura oli yhtä kyrvähtänyttä... Eikä äiti edes sen kummemmin selittänyt, "aijjaaa, oottekste ootelleet jo kauan??"

8/9 |
28.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jota ei viitsi ääneen joulupöydässä alkaa kertaamaan.

"Mumma sai ilmaa ja sillä tuli rupsutellessa isohko naarmu kalsariin ja me palattiin Mäntsälän kohdalla kotio hakemaan uusia. Matkalla nähtiin orpo pulkassa ja kun kysyttiin että missä sen isä ja äiti on, niin hän sanoi että putkassa ja sitten meidän piti viedä se kotiin. Foordista loppui diesel ja Paappa joutui hakemaan jerryllä diisseliä ja vasta neljäs asema oli aattona auki."

meille syömään vaivaiset 2h myöhemmin, kuin mitä olin kutsunut. Eikä vastanneet puhelimeenkaan kun aloin kyselemään, että mikä viivyttää..

Vierailija
9/9 |
28.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jota ei viitsi ääneen joulupöydässä alkaa kertaamaan. "Mumma sai ilmaa ja sillä tuli rupsutellessa isohko naarmu kalsariin ja me palattiin Mäntsälän kohdalla kotio hakemaan uusia. Matkalla nähtiin orpo pulkassa ja kun kysyttiin että missä sen isä ja äiti on, niin hän sanoi että putkassa ja sitten meidän piti viedä se kotiin. Foordista loppui diesel ja Paappa joutui hakemaan jerryllä diisseliä ja vasta neljäs asema oli aattona auki."