Jos äiti ei halua tietää rakenneultrassa sukupuolta, kirjataanko se kuitenkin johonkin?
Eli jos ultraa suorittava kätilö/lääkäri näkee selvästi sukupuolen mutta vanhemmat eivät sitä halua tietää, tuleeko tietoihin/papereihin (joita vanhemmat eivät näe) silti joku merkintä, kumpaa sukupuolta lapsi on?
Neuvolassa kätilö nimittäin puhui "kaverista", ok, voihan se tarkoittaa kumpaa vaan mutta mietin että olisiko nähnyt koneelta että odotan poikaa. En siis halunnut tietää sukupuolta, mutta saatoin nähdä vilauksen pojan vehkeistä ultrassa. Voisiko se näkyä jossain tiedoissani?
Kommentit (7)
Ei siitä voi olla edes satavarma ultran perusteella.
Se ei ole niitä asioita joita kuuluu katsoa ultrassa, kumpikaan sukupuoli kun ei ole normi eikä poikkeus :) Ts sukupuolella ei ole mitään merkitystä terveydenhuoltohenkilökunnalle, ei ne sillä tiedolla mitään tee.
Itse olen saanut ravata ultrissa todella usein ja aina on ultraaja kysynyt, että onko edellinen ultraaja ottanut kantaa sukupuoleen. Eli tämä uusi ultraaja ei ole tiennyt etukäteen sukupuolta.
Meillä ultraaja ei edes itse katsonut sitä kun emme halunneet tietää. Ei tiedä siis ultraajakaan.
että ne eivät kysy edes sitä haluaako vanhemmat tietää sukupuolesta vaan itsellä täytyy kysyä siitä, että näkyykö ja voivatko sanoa sen..
Ystävälleni kävi näin ja olivat lopettamassa kun hän tokaisi että saako sitä sukupuolta udella ja sen jälkeen vasta sanoivat sen kun hän itse nosti asian esille
kysyi, haluanko tietää; vastasin että eiköhän se olisi pojan vuoro? (meillä syntyneet tyttö,poika, tyttö,poika) kätilö vastasi; niinpä taitaa olla ja näytti tulevan "vehkeet" ja lupasi vielä tulla remppaa uudestaan vaavin huoneen jos olisikin tyttö! Poika tuli ja komea olikin.
ei se ole mikään olennainen tieto ultraajalle.