Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö minun istuttaa ostamani viherkasvit uusiin multiin ja ruukkuihin?

Vierailija
27.09.2009 |

Hei!

Osaisiko joku viherpeukalo neuvoa... Tiedän että kasveille tulisi vaihtaa mullat keväisin, näin syksystä ne ovat tainneet jo mennä lepotilaan..?

Mutta mites kun ostin tänään Plantagenista seuraavanlaisia kasveja:

- nukkumaija (?)

- huonekoiso

- peikonlehti

- juoru

Niistä osalla on jotenkin huonon oloinen multa. Se on sellaista osittain turpeen näköistä. Lisäksi peikonlehti tuntuu olevan tosi pienessä purkissa... :-/

Eli mitä teen? Annanko niiden olla noissa omissa törpöissään ja mullissaan nyt sitten kevääseen saakka jolloin istutan ne uusiksi, vai vaihdanko ne muhevaan multaan ja uusiin ruukkuihin nyt?

Kiitos jos neuvot!

nim. ei viher- vaan poropeukalo kasvien kanssa

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
27.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ne mullat on tosiaan niin surkeita noissa kasveissa, että oon ostanut mustaa viherkasvimultaa ja istuttanut uudelleen. Sitä kaupan turvepaakkua saa olla koko ajan kastelemassakin.

Vierailija
2/3 |
28.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai kastelleet talvisin pelkällä vedellä...? Vai onko sekin kasvikohtaista? Kai ne saavat ravinteita siitä uudesta mullastakin nyt sitten, jos niihin kasvit istutan?

Luin muuten peikonlehdestä, että se on kasvi joka kotiutuu ruukkuunsa, eikä pidä ruukunvaihdoksista... Kuulema viihtyy myös pienessä ruukussa, eikä tulisi vaihtaa toiseen ellei entinen ole jäänyt "selvästi pieneksi". Onko se peikonlehti nyt sitten kotiutunut tuohon plantagenin muovitörppöön niin hyvin ettei häntä siitä tulisi mihinkään siirtää...? Vai kuinka?

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
28.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multapussissa voi olla jotain ohjeita ravinteista. Helpoin tapa on ostaa niitä puikkoja, joita tökitään multaan. Huonekasvien hoidossa oon huomannut että tärkeintä on että kasvit saavat valoa ja vettä. Nuo mainitsemasi lajit eivät ole erityisen vaateliaita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kaksi