Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumma juttu että äidin vieressä

Vierailija
27.09.2009 |

on vauvan hyvä nukkua..

Räkänen puolivuotiaan oma sänky on ihan kiinni omassa sängyssä ja koska on räkänen niin on myös kohotettu.

Omaan sänkyyn laitoin illalla josta yöllä heräs itkemään sai tissiä ja nukkukin loppu yön vieressä aamuun asti..

Menny ihan vituralleen yöt ku en saa enää rauhotettua alku yöstä pelkällä sylittämisellä vaan tissi kelpaa ja viereen nukkumaan.

Huoh!!

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
27.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat nukkuvat vierekkäin, mutta lapset heivataan toiseen huoneeseen. Ikinä ei lapseni nähnyt painajaisia ja illalla aina puhuimme päivän asiat ennen nukahtamista. Hänestä on kasvanut tasapainoinen fiksu tyttö.

Vierailija
2/10 |
27.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä esikoinenkin tulee viereen nukkumaan ku haluaa.

On tullu vasta vuoden verran..

Saa tulla. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
27.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että vauvalle on äidin vieressä hyvä nukkua?

Meillä on sellanen periaate, että vauvat ja isommatkin lapset saavat nukkua vieressä niin pitkään kuin haluavat. Mulla on omasta lapsuudesta ihanat muistot siitä turvallisuuden tunteesta, mikä tuli, kun (toisinaan useammin, toisinaan harvemmin) hipsin omasta sängystä yöllä vanhempien väliin nukkumaan. En mäkään enää yläasteiässä vanhempien sänkyyn halunnu, tuskinpa meidänkään muksut haluaa (ja jos haluavatkin, niin saavat tulla) :D.

Onhan se toki ongelmallista, jos äiti on niin herkkäuninen, että ei saa nukuttua, jos vauva/lapsi on vieressä. Mutta mulla ainakin on omatkin yöt paljon vähemmän katkonaisia, kun lapsilla on vapaa pääsy meidän sänkyyn :)

Vierailija
4/10 |
27.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joskus äidin vieressä kun isä ei ollut kotona.

Pelkäsin kamalasti pimeää ja olin varma, että komeroissa on mörköjä.

Juu, tiedän, että normi av.kriteerin mukaan ei 13 vuotias enää saa pelätä pimeää vaan pitää siinä iässä kulkea kaljakassin kans pimeässä itsenäisenä.

Mutta olin niin lapsellinen, että jännittävän ohjelman jälkeen pelotti niin kömmin äidin viereen nukkumaan vielä 13 vuotiaana joskus.

Vierailija
5/10 |
27.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

11-vuotias ja nukkuu äidin ja isän vieressä jatkuvasti... täytyy olla jo vanhemmossa vikaa tossa vaiheessa...... vieroitusta kiitos vähän aikaisemmin. Kolme vuotiaan vielä ymmärrän mut 11.... ei ei pysty ymmärtämään.

Vierailija
6/10 |
27.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joskus äidin vieressä kun isä ei ollut kotona.

Pelkäsin kamalasti pimeää ja olin varma, että komeroissa on mörköjä.

Juu, tiedän, että normi av.kriteerin mukaan ei 13 vuotias enää saa pelätä pimeää vaan pitää siinä iässä kulkea kaljakassin kans pimeässä itsenäisenä.

Mutta olin niin lapsellinen, että jännittävän ohjelman jälkeen pelotti niin kömmin äidin viereen nukkumaan vielä 13 vuotiaana joskus.

vaikka itse en tuossa iässä enää vanhempien sänkyyn mennytkään. 13-vuotiashan on kuitenkin vielä lapsi :)

-4-

Vierailija
7/10 |
27.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

1v8kk nukkuu ISÄN vieressä. Pitkään oli huonoja öitä kun omassa sängyssä yritettiin nukuttaa. Minun vieressä meni kohtalaisesti, mutta isin vieressä nukkuu läpi yön.

Nyt aiotaan kyllä pikkuhiljaa yrittää jos siirtäisi lastensängyn meidän sänkyyn kiinni, isin puolelle tietenkin, nukkuisi omassa sängyssään mutta silti isin vieressä. Mutta jos täytyy päästä kainaloon niin sitten pääsee!

Vierailija
8/10 |
27.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun äiti menii uusiin naimisiin. Pelkäsin pimeetä. Valotkin halusin pitää päällä nukkumaan menessä.

Siksi en raaski enkä halua ajaa vauvaa enkä esikoista (3,5v.) pois jos haluavat olla vieressä mutta kyllä tone vauvan heräämiset alkaa vaikuttaa.

ap

Vierailija
9/10 |
27.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun lapset on "turvassa" vieressäni. Esikoinen (5v.) nukkuu suurimman osan yöstä omassa huoneessaan ja säpsähdän todella pienestä kolinasta hereille. Kun lapsi on käynyt yöllä pissalla, vaihtaa nukkumapaikkaa ja tulee isin ja äidin väliin. Tämän jälkeen en heräile enää ennen kellonsoittoa.

Huomasin ilmiön jo synnytyssairaalassa. Kun esikoinen oli kainalossani, sain nukuttua, mutta kun laitoin hänet siihen muovikaukaloon nukkumaan, en saanut itsekään unta. Yritimme esikoisen vauva-aikana nukuttaa häntä pinnasängyssä, mutta en saanut unta muuten kun pitämällä pinnasängyn pinnasta kiinni. Aamulla oli kylki kipeänä kun en malttanut kääntyä koko yönä.

Olin ennen kovasti sitä mieltä, että ilman muuta lapset omaan sänkyyn, mutta perhepetiin päädyttiin kun ei siitä tullut mitään. Yöhulinat on vähentyneet huomattavasti kun "annoimme periksi" ja teimme järjestelyitä niin, että tilaa on tarpeeksi kaikille nukkua. Hankimme parisängyn jatkoksi lisävuoteen, joten tilaa on nyt yli kaksi metriä leveyssuunnassa. Levottomampien nukkujien väliin työnnetään vähän tyynyä tai muuta "muuria" ettei tarvitse kenenkään varpaat suussa nukkua.

Olenkin nauranut monesti, että kyllä meillä lapset uskaltaa nukkua yksin, mutta äiti on sen verran arka, että tarvii paljon unikavereita, että uskaltaa nukkua. :)

Vierailija
10/10 |
27.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvan luontainen paikka on äidin vieressä. Kipeänä tarvitsee vielä enemmän lohtua ja tissia! Ja jos on kuumetta tarvitsee nestettäkin ja saa sen tissistä! Meillä kaikki neljä nukkuneet vieressä ja uusin 3kk. nukkuu kaikista parhaiten äidin lähellä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yksi