143kg ja raskaana, haluatko kysya jotain?
Kommentit (34)
elämäntapamuutoksia lapsen hyväksi? Toinen kysymys: miksi teit tällaisen avauksen, mitä odotat siltä?
Millaiset arvosi ovat?
Anteeksi uteliaisuuteni. :) Itse olin ennen raskauksia merkittävän lihavuuden puolella, eikä kyllä neuvolasta pahaa sanaa tullut. Arvot (paitsi hb) olivat loistavat koko raskauden ajan.
ja ajattelin etta ehka saisin jotain keskustelua aikaiseksi.
Neuvolassa kauhistellaan.
Verenpaine vaivaa, muuten kaikki arvot ovat olleet hyvat.
Olen aina ollut lihava, noin 3-vuotiaana aloin lihomaan. Kotonani sain huonot ruokailutottumukset, enka ole paassyt niista koskaan eroon.
ap
kuin normaalipainoiset ihmiset?
ap
miksi et ole aikuisena hankkiutunut eroon lapsena oppimistasi huonoista ruokailutottumuksista? Ethän ole enää varmaan vuosiin ollut lapsi, jota vanhemmat ruokkivat.
Oletko usein tylsistynyt?
6
joita tutktusti on enemmän lihavilla naisilla. Esim puudutusten laitto on huomattavasti vaikeampaa, kun selkärankaa ei tahdo tuntea, ja jos rasva on keräytynyt selän puolelle, ei neula edes ylety oikeaan paikkaan, eli oletko varautunut kivuliaampaan synnytykseen?
Lisäksi mitenkään pelottelematta, mikäli joudut hätäkeisarileikkaukseen, on nukutuksessa aina suurempi riski, mitä lihavampi potilas on? Samoin riski on suurempi lapselle, kospapa rasvakerrosta on niin paljon enemmän sinun ihosi ja vauvan välissä,että vauvan ulossaanti hätätilanteessa kestää kauemmin, jolloin myös hapenpuute pitkittyy? Eli oletko varautunut suurempiin komplikaatioihin ja ongelmiin?
mutta sitten lopetin kuurin ja kaikki kilot tulivat takaisin. Tama ei ole ensimmainen lapsemme, ensimmaisen raskauden alussa painoin 120g ja siita tuli kiloja 25kg. En saanut niista pois kuin muutaman. Toisen raskauden alussa painoin 140kg ja siina kertyi 6kg raskauden aikana.
Nyt on rv 20 ja paino ei ole noussut ollenkaan.
Vaikea sanoa miksi yha olen ylipainoinen ts. miksi ylisyon. Joku syomishairiohan mulla taytyy olla. Tiedan tasan tarkkaan mita minun TAYTYISI syoda, mutta sitten on saatava herkkuja lisaksi ja annoskoot ovat valtaisat... Lapset ovat normaalipainoisia.
Talla lailla iltaisin olen joskus tylsistynyt, kun kumpikin istumme lappareilla ja lapset nukkumassa.
ap
kodin ja perheen ulkopuolella? Mikä sinua kiinnostaa ja innostaa?
6
mutta en osaa sanoa milloin. Se on mahdollista. Pidä toivoa yllä.
toivoisin ehtivani uimaan useammin. Usein se jaa siihen etta kaydaan lasten kanssa uimahallissa, mutten paase kuntouimaan. Ja joo tosiaan, kayn ja ilkean kayda uimassa taman kokoisena!
Olisi ihanaa kayda karatessa (harrastin sita nuorena) mutten enaa varmaan taipuisi mihinkaan eika karatepuku mahtuisi kuin teetettyna.
Lisaksi haluaisin jatkaa opsikelujani. Kandit paperit loytyy mutta sitten jai kesken.
Kiitos 6 kysymasta!
ap
mutta en osaa sanoa milloin. Se on mahdollista. Pidä toivoa yllä.
No varmaan se ensimmainen lenkkipolulla ;o)
Mutta siis kun olen kaynyt lukuisat kerrat ravitsemusterapeutilla, laihdutusryhmissa jne. Laihdun kylla, mutta sitten loppuu motivaatio ja mieliteot ovat niin ylitsepaasemattomat!
ap
en huolehdi tasta seuraavastakaan.
ap
haluan vaan onnitella raskauden johdosta ja nyt olet ohittanut ns kriittiset viikot.
haluan vaan onnitella raskauden johdosta ja nyt olet ohittanut ns kriittiset viikot.
tasta vauvasta mika meille on viela annettu.
Kolmea lasta olen aina toivonut.
ap
ap