kiinteyttääkö lenkkeily hyvin!
entinen urheilija päättää lähteä kiinteyttämään itseään 4vuotta synnytyksen jälkeen eikä tuota ylimääräistä nyt paljoa ole mutta jos jalkoja saisi pikkasen sutjakampaan kuosiin niin ois enemmän kun tyytyväinen.ikinä en ole lenkkeilyä harrastanut mutta oiskohan tosta apua?
Kommentit (12)
Peruskyykkyä, askelkyykkyä ym. isoilla painoilla 1-3 krt/vko niin näet tuloksia jo kuukaudessa. Sen sijaan puolen tunnin hölköttelyä saat harrastaa puoli vuotta ennen kuin näkyy missään. Eri asia jos olisit selvästi ylipainoinen, mutta ymmärsin ettet ole.
joten siksi ajattelin lenkkiä.ole 160cm ja 55 kg
kannattajilta oisin kysellyt, että jos käy pumpissa 2-3krt viikossa niin onko siitä mitään apua kiinteytymiselle? Jos kävisi salilla ja tekisi noilla kovilla painoilla niin mistä painoluokasta ja millasista sarjoista nyt puhutaan? olisi kiva saada tuloksia..
t: 161cm ja n. 63kg... =(
Eli esim. ensin jalkakyykkyä kolme sarjaa niin isoilla painoilla kuin suinkin saat tehtyä sellaiset sarjat, joissa ensimmäisessä esim. 8-9 toistoa (toisessa sitten esim. 7 ja viimeisessä 5-6.) Jokaisen sarjan lopussa pitää tuntua, että yhtäkään ei enää saisi tehtyä. Jos on avustaja (=treenikaveri), niin tekee silti yhden ja avustaja sitten auttaa loppuun, kun ei enää liikahda (näin varsinkin penkkipunnerruksessa.) Jalkakyykkyjen jälkeen sitten 2 sarjaa jalkaprässiä, saman tyylisillä toistomäärillä. Askelkyykky on myös loistava ja sitä voi tehdä välillä kyykyn tai jalkakyykyn tilalla. Se sitten kuitenkin treenissä aina ensimmäisenä varsinkin, jos irtotangolla, on koordinaatioltaan haastavampi.
Jos aikaa jää, niin etu- ja takareisilaitteet ja pohjelaitteet ovat myös ihan tehokkaita. Pakaralaitteet sen sijaan eivät yleensä ja kyykyt kyllä pitävät siitä puolesta huolen. Itse en ihan sylje lähentäjä- ja loitontajalaitteitakaan kohti. Pyöräilen paljon ja reisissä on voimaa ja juuri lähentäjät ovat se heikoin kohta (aina hiihtokauden alkaessa konkretisoituu), joten itse jätän etu- ja takareisilaitteet väliin ja teen pari sarjaa lähentäjiä ja loitontajia.
Itse tällä hetkellä teen askelkyykkyjä 50 kilolla (koordinaatiossakin hiukan hakemista) ja jalkaprässiä n. 160-170 kilolla, pohkeita istuvassa laitteessa yleensä 25 kilolla hieman pidempiä sarjoja.
kannattajilta oisin kysellyt, että jos käy pumpissa 2-3krt viikossa niin onko siitä mitään apua kiinteytymiselle? Jos kävisi salilla ja tekisi noilla kovilla painoilla niin mistä painoluokasta ja millasista sarjoista nyt puhutaan? olisi kiva saada tuloksia..
t: 161cm ja n. 63kg... =(
jalkakyykyn ;) Tosin itse yleensä aina teen jompaa kumpaa kyykkyä ja prässiä samassa ohjelmassa, koska kyykky yksinkertaisena liikkeenä on helpompi viedä lujemmille. Kyykyissä pitää aina varoa vähän, koska on helppoa horjahtaa ja sitten voi sattua ja ikävästi.
jalkakyykyn ;) Tosin itse yleensä aina teen jompaa kumpaa kyykkyä ja prässiä samassa ohjelmassa, koska prässiä yksinkertaisempanaa liikkeenä on helpompi viedä lujemmille. Kyykyissä pitää aina varoa vähän, koska on helppoa horjahtaa ja sitten voi sattua ja ikävästi.
Minä nyt sekoilen tämän kirjoittamisen kanssa tänään.
Eikä siis sellainen perinteinen naisten "istun reiden loitontaja -laitteessa me naisia selaillen" vaan kunnon painoilla niin että tuntuu. Pari tiukkaa jalkatreeniä viikkoon ja vaikka yksi tai kaksi 45-75 min lenkkiä viikkoon niin kohta on sellaiset timmireidet ja säihkysääret ettei paremmasta väliä :)
Nopeastikin näkyy itselläni muutos varsinkin takapuolessa ja pohkeissa. (Ja vastaavasti taas nopeasti alkaa peba roikkua jos ei vähään aikaan juokse.)
vaan suht. kova punttitreeni. mutta ei lenkkeilystä haittaakaan ole.
Säännöllinen reipas kävelykin näkyy masussa ja peffassa.
vatsa mulla on ihan lättä mutta sellasta pepun ja reisien piristystä haeskelen.Pitääpä alkaa lenkkeillä ja katso kuinka muutokset näkyy!Ajattelin n.3kertaa viikossa jos 30min hölkkäis ja välillä sitten kävellen ettei tarvii verenmaku suussa treenata