G: Mikä on surkein duuni minkä tiedät? ev
Kommentit (13)
Itse en kyllä lähtisi putsaamaan mitään viemäreitä, enkä tod. näk. siihen pystyisikään kun varmaan oksentaisin koko ajan.
Arvostan kuitenkin niitä ihmisiä jotka tekevät nämä "likaiset työt".
vaan ihan länsimaissa esiintyviä ammatteja niin tämä on pahin mikä on tullut vastaan:
ulkokäymälän tyhjentäjä
ukko ajeli pienellä säiliöautolla ja ruiskutteli ulkokäymälöitä letkulla (ja ilmeisesti imi paskat säiliöön) ja jatkoi matkaa. Ja ihan oikea ammatti, hyi hitto....
...ja teki sen lisäksi 3000 tilin per kuukausi, ellei enemmänkin jos ahkera mies (palkka lisääntyy per kerätty jäteastia, luultavasti myös per kerätty paskahuussi). Miettikää sitä senkin lähihoitajat ja myyntisihteerit, hähhäh!
vaan ihan länsimaissa esiintyviä ammatteja niin tämä on pahin mikä on tullut vastaan:
ulkokäymälän tyhjentäjä
ukko ajeli pienellä säiliöautolla ja ruiskutteli ulkokäymälöitä letkulla (ja ilmeisesti imi paskat säiliöön) ja jatkoi matkaa. Ja ihan oikea ammatti, hyi hitto....
...ja teki sen lisäksi 3000 tilin per kuukausi, ellei enemmänkin jos ahkera mies (palkka lisääntyy per kerätty jäteastia, luultavasti myös per kerätty paskahuussi). Miettikää sitä senkin lähihoitajat ja myyntisihteerit, hähhäh!
Tienaa tuplasti sen mitä akateeminen pätkätyöläinen :)
opettaja,
puhelinmyyjä,
bingo/karaoke-emäntä,
tv-chat-juontaja,
prostituoitu
olemaan se nainen, joka hyppii bikinit päällä maalia kohti lähetettyjen jalkapallojen perässä tv-pelissä.
En suostuisi olemaan räkälän portsari.
Jos nämä olisivat viimeiset ammatit, olisin valmis downgreidaamaan elämäntapaani loppuun saakka.
Ja minkä alan/koulutusasteen opettajan duunin näet noin pahana?
Itse opetan sekä peruskoululaisia että aikuisopiskelijoita, palkkani on 29-45 euroa opetustunnilta (45 minuutin oppitunteja), joten vaikka kuinka laskisin etu- ja jälkikteistyön, on palkka mielestäni aika kohtuullinen. Esiintymistä rakastavana ja ihmisläheistä työtä arvostavana saan monta tuntia päivässä jakaa tietämystäni alasta, josta pidän, ja vuorovaikuttaa tuon alan tiimoilta oppilaiden/opiskelijoiden kanssa. Rakastan sitä!
En ole koskaan ymmärtänyt, miksi opettajan ammattia niin parjataan. Minulla on mielestäni ok liksa ja bonuksena 3 kk kesäloma.
Tämä ala ei varmasti ole kaikille sopiva, ja jos ei pidä kasvatusvastuusta, esiintymisestä, vuorovaikutuksesta tai edes aidosti omasta tieteenalastaan, voi työ toki käydä raskaaksi. Mutta todennäköisesti näin on minkä tahansa ammatin kanssa: jos ei ole omalla alallaan, ei sitten ole.
Opettajalla on kuitenkin kohtuullinen palkkaus, runsaat lomat ja usein virkasuhde. Ei paskempaa. En vertaisi prostituoituun (ellei ole huora kutsumusammatiltaan)...
kokemus, että koulussa ei ole tykätty...
RUOKAPALVELUTYÖNTEKIJÄ eli toisin sanoen keittäjä, siivooja, paskanlapioija, pilaantuneiden ruokien tyhjentäjä
Itse tein sitä duunia teininä. Olin hertsikassa pakkamassa eräässä firmassa muovilusikoita. Puuduttavaa ja yksitoikkoisempaa duunia on vaikea sanoa.
Mutta niistä hommista maksetaan niin vähän ja olen jo aikoja sitten myynyt itseni rahalle...
ulkokäymälän tyhjentäjä
ukko ajeli pienellä säiliöautolla ja ruiskutteli ulkokäymälöitä letkulla (ja ilmeisesti imi paskat säiliöön) ja jatkoi matkaa. Ja ihan oikea ammatti, hyi hitto.