"Pitääkö" kotona pidettävissä juhlissa, esim. ristiäisissä
lapsilla olla juhlakengät jalassaan vai "voivatko" olla sukkasillaan? Ed. kengät käyneet pieniksi enkä jaksaisi kyllä lähteä tämän takia nyt kauppaan.
Kommentit (15)
No, tuskin tosiaan pahastuvat =)
Luulisin, että keskivertoperheessä ei kamalan pahalla katsota, jos pienellä lapsella ei ole sisällä juhlakenkiä.
meillä ei ole ollut kaikissa ritiäisissä edes aikuisilla kengät jalassa.
ei olla niin tiukkapipoisia..
ei kannata yksien juhlien takia kenkiä ostaa jos ei ole pakko
Mun mielestä on hyvä jos on kengät, varsinkin kun jossain vaiheessa juhlia alkavat peuhata ja juosta.
Mutta jos voimat ei riitä lasten kenkien ostoon, niin sitten ei riitä.
6
on juhlissa sukkasillaan. Itse en antaisi lasten olla juhlissa sukkasillaan, jos en kenkiä haluaisi hankkia, laittaisin sitten jalkaan edes tossut.
kun kerran juhlat on KOTONA. Meillä suomalaisilla on tapana olla sisällä sukkasillaan ja silloin se ei ole outoa edes juhlissa (kotona vietettävissä juhlissa siis).
Mä taidan kanssa olla vähän tiukkapipolinjaa, mutta mun mielestä on tosi hassun näköistä olla muuten juhlavaatteissa paitsi sitten sukkasilteen. Näyttää muuten valokuvissakin hassulta.
Ja olisipa vähän oudon näköistä jos pappikin olisi sukkasilteen kastamassa.
Jos pieni lapsi, niin tossutkin paremmat kuin pelkillä sukilla.
eikä minulla ole aavistustakaan oliko vierailla kenkiä vai ei. Itse asiassa en muista, oliko itsellänikään ensimmäisellä kerralla!
Luulisin ja toivoisin, että suurin osa keskittyy enemmän itse tilaisuuteen ja pikkuruiseen keskipisteeseen, kuin etenkään lasten kenkiin ;-) Mielestäni siis ei lapsi ei tarvitse juhlakenkiä, ellet tiedä juhlan isäntäväen siitä pahastuvan.
Taisivat jättää kengät eteiseen.
Mulle on aivan sama puolin tai toisin.
Mutta valokuvat muistan ja niissä yksissäkään ei näkynyt jalkateriä, oli rajattu niin. Eli ei tarvita kuvienkaan takia.
niin kymmenet ristiäiset/ nimiäiset muistan lähipiirissä.Vain yhdet muualla kuin kotona ja silloin oli toki siistit sisäkengät jalassa aikuisilla, lapsilla oli jumppatossut. Kotijuhlissa ei lapsilla ole ollut missään kenkiä enkä muista,että kaikilla aikuisillakaan olisi ollut. Sen muistan selvästi,että kaikissa oli hauskaa kun kukaan ei nipottanut :)
Me pidettiin kastajaiset kotona. Enkä antanut pitää kenkiä muiden kun papin. Siitä syystä ettei lattia naarmuuntuisi. Saattaa kuulostaa oudolta, mutta niin mä ehkä olenkin outo ;)
Ilmanmuuta on kengät jalassa, kun on juhlat. Oltiin sitten kotona tai muualla! Kengäthän kuuluu juhla-asuun ihan olennaisesti, ja kyllä ainakin meiän tytöt on ihan tohkeissaan kun saavat laittaa juhlakengät mekon kanssa jalkaan.
Luulisin, että keskivertoperheessä ei kamalan pahalla katsota, jos pienellä lapsella ei ole sisällä juhlakenkiä.