Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lihavien pullakahveista vielä, jäi häiritsemään pari asiaa

Vierailija
25.09.2009 |

Pari päivää sitten kysyttiin ihmetteleekö hoikat läskejä, johon kirjoitin siitä miten minun pullan syömättömyyttäni jotkut työpaikan pönäkät ihmiset jaksavat taivastella.

Joku heti leimasi minut painodespootiksi, ja että pidän lihavia huonona jos syövät pullaa.

Sitä en suinkaan tarkoittanut, vaan kirjoitin ihmetteleväni henkilöitä, jotka valittavat painostaan ja läskeistään, ja sitten joka päivä kahvitauolla vetävät pullaa ja viineriä. Ja ihmettelevät että miten on niin haastavaa elää terveellisesti (minulla usein iltapäivällä omena tai banaani kahvitauolla joskus en syö mitään, aamupäivällä ei mitään).

Ei kai nyt ole kovin vaikeaa jättää työssä sitä pullaa pois, ja ottaa omenaa kotoa mukaan. En ihmettele sellaisia lihavia jotka eivät valita painostaan ja syövät pullaa, he ovat ilmeisesti tyytyväisiä itseensä. Mutta miksi valittaa koko ajan ja sitten ei tehdä mitään asian eteen, edes mitään pientä ja helppoa?

Toisekseen siinä ketjussa joku kirjoitti että helppohan se on hoikkien olla, ei tarvitse tarkkailla syömisiä toisin kuin lihavien. No kyllä minä olen hoikka juuri sen takia etten vedä sitä pullaa koko ajan, eli tarkkailen syömisiä. Jos nyt alkaisin syödä 1-2 pullaa tai viineriä päivässä, + muita herkkuja mitä ainakin osalla näistä lihavista menee niin lihoisin minäkin. Hoikkana pysyn koska syön pääosin terveellisesti ja kohtuullisia määriä ilman että kituutan kuitenkaan millään nälkädieetillä. Ja silloin tällöin herkkuja, mutta ei joka päivä enkä syö niitä herkkuja töissä vaan omassa rauhassa jolloin nautinkin niistä enemmän.

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
25.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai jos haluaa syödä niin miksei sit vaikka hapankorppua? Miksi te syötte kahvin kanssa? Mulla ei tule edes mieleen, mun mielestä kahville meno on kahville menoa, ei kahvin varjolla syömistä.

Vierailija
42/43 |
25.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai jos haluaa syödä niin miksei sit vaikka hapankorppua? Miksi te syötte kahvin kanssa? Mulla ei tule edes mieleen, mun mielestä kahville meno on kahville menoa, ei kahvin varjolla syömistä.

että iltapäiväkahvin kanssa syödään keksejä tai pullaa. NÄin on omassa syntymäkodissani ja myös mieheni luona. Anoppi ei ainakaan voisi koskaan olla ilman pullaa iltapäivisin...

Itsekin yritän päästä tuosta tavasta eroon. Todella siis yritän. Herkuttelen kyllä juhlissa mutta arkena ei todellakaan ole tarvetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
25.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulle, että "sun on niin helppoo, voit syödä mitä vain, etkä liho". Siis mitä helvettiä? En todellakaan voi (enkä halua) syödä mitä vaan. Olen hoikka tasan sen takia, että syön terveellisesti ja minulla ei nimen omaan ole ns. huonoja tapoja, kuten syödä pullaa/keksiä tms. kahvin kanssa tai napata karkkihyllystä joku suklaapatukka aina kaupassa käydessäni. Lisäksi esim. pyöräilen työmatkat ja muutenkin kuljen kävellen. En ymmärrä, mistä nämä valaat ovat keksineet, että "voin syödä mitä vain". Siitäkö, että voin yhteisissä illanvietoissa herkutella kolmen lajin illallisen siinä missä muutkin. Tietysti voin herkutella useinkin, koska perusruokavalioni on terveellinen.