Lihavien pullakahveista vielä, jäi häiritsemään pari asiaa
Pari päivää sitten kysyttiin ihmetteleekö hoikat läskejä, johon kirjoitin siitä miten minun pullan syömättömyyttäni jotkut työpaikan pönäkät ihmiset jaksavat taivastella.
Joku heti leimasi minut painodespootiksi, ja että pidän lihavia huonona jos syövät pullaa.
Sitä en suinkaan tarkoittanut, vaan kirjoitin ihmetteleväni henkilöitä, jotka valittavat painostaan ja läskeistään, ja sitten joka päivä kahvitauolla vetävät pullaa ja viineriä. Ja ihmettelevät että miten on niin haastavaa elää terveellisesti (minulla usein iltapäivällä omena tai banaani kahvitauolla joskus en syö mitään, aamupäivällä ei mitään).
Ei kai nyt ole kovin vaikeaa jättää työssä sitä pullaa pois, ja ottaa omenaa kotoa mukaan. En ihmettele sellaisia lihavia jotka eivät valita painostaan ja syövät pullaa, he ovat ilmeisesti tyytyväisiä itseensä. Mutta miksi valittaa koko ajan ja sitten ei tehdä mitään asian eteen, edes mitään pientä ja helppoa?
Toisekseen siinä ketjussa joku kirjoitti että helppohan se on hoikkien olla, ei tarvitse tarkkailla syömisiä toisin kuin lihavien. No kyllä minä olen hoikka juuri sen takia etten vedä sitä pullaa koko ajan, eli tarkkailen syömisiä. Jos nyt alkaisin syödä 1-2 pullaa tai viineriä päivässä, + muita herkkuja mitä ainakin osalla näistä lihavista menee niin lihoisin minäkin. Hoikkana pysyn koska syön pääosin terveellisesti ja kohtuullisia määriä ilman että kituutan kuitenkaan millään nälkädieetillä. Ja silloin tällöin herkkuja, mutta ei joka päivä enkä syö niitä herkkuja töissä vaan omassa rauhassa jolloin nautinkin niistä enemmän.
Kommentit (43)
tunnen yhden ihmisen joka sai lapsen vuosi sitten..
hän ihmettelee kun ei xs/s koot enää sovikaan päälle.. mistähän johtuu?
hän ei liiku ja joka viikko tekee monta pellillistä pizzaa
Jos muuten syö kohtuullisia annoksia, joten sinäänsä aika pikkujuttuun takerrut. Kyse on kokonaisuuksista. On aika yleinen harhaluulo, että herkut on aina lihomisen ja ylipainon taustalla. Osalla näin onkin, mutta kyse on ennemminkin annoskoosta. Onhan se ihan eri asia syödä vaikkapa kourallinen karkkia joka päivä kuin vetäistä koko pussillinen karkkia päivittäin. Sama pätee myös muuhun ruokaan.
hakeeko ne jotain "säälipisteitä", kun siitä pullansyönnistä pitää joka hemmetin kahvilla mainita ÄÄNEEN. Söisivät vaan hiljaa ja valittamatta, kun ovat pullan kahvin seuraksi valinneet. Ihmeellistä, ei muakaan se niitten syöminen ja läskit häiritse, mutta se valitus, jos ei itse syö (tai ´syö sen hedelmän) tai miten jotkut on vaan pullukoita ihan geeneistä johtuen... Plääh!
Tuskimpa suurin osa näistä pullahiiriselittelijöistä muutenkaan kovin pikkuruokaisia on. Munkin puolesta sen kun lihovat ja sairastuvat, mutta pitäsivät suunsa supussa, jos joku ei pullasta välitä.
pullani rauhassa, ilman että joku ruipelo vieressä ruikuttaa laihdutuskuureistaan.
jos kaiken muun päälle vetää vielä pullaa, tai varsinkin viinereitä ja joka päivä. Yhdessä viinerissä on melkoisen paljon kaloreita.
Ja itse nämä muutamat valittavat lihavat yksilöt takertuvat siihen etten syö sitä pullaa, koskaan en ole heille pullansyömisestä huomauttanut mutta minulle on usein huomauteltu syömättömyydestä...
T:ap
Jos muuten syö kohtuullisia annoksia, joten sinäänsä aika pikkujuttuun takerrut. Kyse on kokonaisuuksista. On aika yleinen harhaluulo, että herkut on aina lihomisen ja ylipainon taustalla. Osalla näin onkin, mutta kyse on ennemminkin annoskoosta. Onhan se ihan eri asia syödä vaikkapa kourallinen karkkia joka päivä kuin vetäistä koko pussillinen karkkia päivittäin. Sama pätee myös muuhun ruokaan.
Useat vielä sanovat tämän ääneen. Lounaalla syödään salaattia ja keittoa. Mistäköhän ne kilot sitten on tullut? Raskaista luista?
kuulleet ruumiin rakenteesta ja siitä kuinka joillakin suvussa on suuria ihmisiä ilman että ne herkuilla tulleet :)
itse olen kuullut tästä ja siskoni kaveri on isokokoinen tyttö.
Hänen vanhempansa ovat miltei kaksi metrisiä ja aika leveitä myös.
Tyttö liikkuu, syö terveellisesti aina ja ei karkkeihin tai pulliin paljon kajoa sen enempää kuin moni muu laihakaan.
Hällä suurikokoisuus ei johdu viinereistä vaan siitä, että perinyt sen
olen ylipainoinen ja yritän rajoittaa syömisiä jatkuvasti. Heikkouteni on iltasyöminen, joten ainoa keino säilyttää edes nämä linjat on yrittää muuten syödä kevyesti. Kyllä pulleakin lihoo lisää aina vaan, jos ei yhtään katso.
Useat vielä sanovat tämän ääneen. Lounaalla syödään salaattia ja keittoa. Mistäköhän ne kilot sitten on tullut? Raskaista luista?
omalta osaltani eivät ylikilot johtu ainakaan makean syönnistä, en nimittäin syö laisinkaan pullaa tai viinereitä (joskus erittäin harvoin kylässä ehkä).
Mulla ne kilot ovat tulleet ihan tavallisesta ruuasta, syön ilmeisesti liian isoja annoksia. Päivisin muuten syön töissä salaatin + keiton :) Mutta sitten illalla syön vielä hyvän annoksen lämmintä ruokaa perheen kanssa, ja ns. helmasyntini on liika voileipien syöminen illalla.
Joo. Se on aika jännä juttu, kun kahvipöydässä läskeille ei ikinä makea maistu. Useat vielä sanovat tämän ääneen. Lounaalla syödään salaattia ja keittoa. Mistäköhän ne kilot sitten on tullut? Raskaista luista?
pyöri vaan edelleen napasi ympärillä, muita ei syömisesi tai syömättömyytesi kiinnosta
Meidän työpaikalla aika monta reilusti ylipainoista ja heille tuntuu olevan oikein "ryhmänä" joku ongelma se, ettei meikäläinen syö pullaa tai mussuta makeeta päivän mittaan.
He leipovat ja vaihtelevat reseptejä, tuovat herkkuja työpaikalle jne. joka minulle ihan OK. Mutta minä olen jotenkin "paha" ihminen kun en tähän pullakerhoon halua lähteä. Tämmöisiä kommentteja olen saanut; ei se yksi pulla nyt lihota, ei mekään koko ajan makeeta syödä (joo...), relaisit vähän ja ottaisit piirakkaa, kuka noita hedelmiä jaksaa joka päivä syödä jne.
Minä en vaan pidä makeasta ja olen sen monta kertaa ihan asiallisesti ilmoittanut, mutta ei. Ja sitten tosiaan tämä sama porukka jauhaa päivästä toiseen miten pitäisi alkaa laihduttaa, liikkumaan ja katsoa ruokavaliota, nyt on Alli-keskustelu tapetilla... Ymmärrettävistä syistä en ole enää aikoihin näihin keskusteluihin osallistunut. Onneksi heillä on toisensa (läskeineen), mutta jättäisivät minut rauhaan.
että kaikilla kilot johtuisivat pullasta tai karkista. Tai että kaikkien lihavien pitäisi laihduttaa. Kyse oli siitä että kysyttiin ihmettelevätkö hoikat lihavia, ja kun sanoin ihmetteleväni näitä valittavia pullansyöjiä, minut tuomittiin heti huonoksi ihmiseksi.
No ihmettelen silti edelleen, että miksi valittaa kiloistaan, ja toistuvasti puhua siitä että haluaisi laihtua jos ei tee asialle mitään? Miksi ottaa sitä viineriä jos juuri pari tuntia aiemmin ne kilot ahdistivat?
Ja ennen kaikkea miksi sitten päivitellä ja ihmetellä hoikkien/normaalipainoisten mielestäni ihan normaaleja, terveellsiä syömisiä ikäänkuin heissä olisi jotain outoa kun kykenevät syömään suht terveellisesti?
T:ap
omalta osaltani eivät ylikilot johtu ainakaan makean syönnistä, en nimittäin syö laisinkaan pullaa tai viinereitä (joskus erittäin harvoin kylässä ehkä).
Mulla ne kilot ovat tulleet ihan tavallisesta ruuasta, syön ilmeisesti liian isoja annoksia. Päivisin muuten syön töissä salaatin + keiton :) Mutta sitten illalla syön vielä hyvän annoksen lämmintä ruokaa perheen kanssa, ja ns. helmasyntini on liika voileipien syöminen illalla.
Joo. Se on aika jännä juttu, kun kahvipöydässä läskeille ei ikinä makea maistu. Useat vielä sanovat tämän ääneen. Lounaalla syödään salaattia ja keittoa. Mistäköhän ne kilot sitten on tullut? Raskaista luista?
Miksi niistä kiloista tarvii vaahdota ja silti vetää pullaa kaksin käsin? Ja miksi piinaatte niitä, jotka ei pullasta ja sen tuomista läskeistä välitä?
"Ketä kiinnostaa
pyöri vaan edelleen napasi ympärillä, muita ei syömisesi tai syömättömyytesi kiinnosta "
Miksi ottaa stressiä muiden elämästä ja valituksista.. Omakin elämä elettävänä...
En ole koskaan ymmärtänyt sitä, että puututaan millään tavalla toisten syömisiin. En tiedä liittyykö sitten siihen karseaan tapaan, että oli minkä painoinen tahansa, niin herkut pitää ansaita voihkimalla, ettei pitäisi niitä syödä. Vasta kun on saanut muiden hyväksynnän syömiselle, voi uskaltautua ottamaan herkkua.
Plääh sanon minä molemmille tavoille. Ikävää ap, että syömisestäsi huomautellaan.
t: lihava pullahiiri, joka ei syömisistä mesoa
Miksi niistä kiloista tarvii vaahdota ja silti vetää pullaa kaksin käsin? Ja miksi piinaatte niitä, jotka ei pullasta ja sen tuomista läskeistä välitä?
Minustakin ap ihmettelee ihan aiheesta.
Minulle on aivan sama mitä kukakin syö. Ja mitä painaa. Mutta jatkuva mouruaminen syömisistä ja varsinnkin MUIDEN syömisistä on raivostuttavaa. Lihavaa pullansyöjää nyt kukaan ei edes uskalla arvostella, mutta kyllä vaan ne normaalipainoiset, jotka eivät sitä pullaa (syystä tai toisesta) halua, saavat kuulla lihavilta miten "olisi varaa syödä" ja "kun sinä olet niin laiha".
Ja ihan pahimpia ovat ne ikuiset omasta painostaan jankkaavat. Ja ihmettelen minäkin sitä, miten jeesustellaan sillä, miten vaikeaa laihtuminen on ja sitten valitaan se kaloripommi.
kiitos näistä tiedoista.