Kassatyttö maksatti liikaa eli voinko ILMAN KUITTIA enää saada takaisin mitään??
Kävin siis Lidlissä ostoksilla ja ostin 3 euroa maksaneen ostoksen sekä actimellia (4 prk-pakkaus), eikös se maksa jotain alle 3 euroa. Maksoin Visa electronilla.
Kotona huomasin tiliä katsoessani, että oli sillä reissulla Lidlissä veloitettu 20 euroa noista ostoksista! Mulla ei ole tallella enää ostoskuittia, joten voiko sitä ilmiselvää kassaneidin lyömää virhettä enää siellä Lidlissä nähdä mistään, että saisin osan rahoista takaisin? Vai pitääkö vaan alistua manaamaan...
Voiko se kassaneiti (muistan, että oli sellainen pissistyylinen nuori likka (harjoittelija?))vedättää TAHALLAAN, että maksattaa liikaa, onkohan se mahdollista? Vaikka kai se vahinko oli, mutta mättää tuollainen ja pitäisihän se voida korjata jälkeenpäinkin jotenkin.
Kommentit (22)
mitä sinne kassaan on lyöty. Meet vaan takaisin kauppaan/soitat sinne. Ennen oli kassakoneissa kontrollinauhat, nyt tiedot tallentuu atk-järjestelmään (kassakoneelle). On saattanut esim. jättää pistämättä ed. asiakkaan ostosten jälkeen kuitti poikki, jolloin on veloittanut ne uudelleen sulta. Jolloin kassa heittää kun se lasketaan. Ja ei, kassaneiti ei ole tahallaan tuota tehnyt. t. kauppias
Kuitti oli, mutta kun annoin palautetta virheestä kauppaan (citymarket) niin vastasivat, että jälkikäteen eivät voi palauttaa rahoja, koska ei voi tietää, mitä ostin. Kuitit pitäisi siis tarkastaa heti kassalla (mikä ei aina esim. lasten kanssa käydessä huvita...). Sain kuitenkin keittokirjan hyvityksenä liikaveloituksesta.
Jos löydät virheen, niin heti yhteys kauppaan saman päivän aikana. Eli kuitti kannattaa kotona viimeistään tarkistaa. Myöhemmin voi olla vaikeata korjata virheitä.
t. kassa-neiti
Kuitissa näkyy kyllä mitä kassaan on lyöty, mutta miten todistat myöhemmin ettet ole ostanut viittä maitoa vaan kaksi???
Mulla meni joku kerta monta päivää että tuo katevaraus nollautui, eli siellä oli myös vanhoja juttuja. Ei sulla ole mahdollista että siellä katevarauksessa odottelisi jotain muutakin? Mä odottaisin nyt siihen asti että näet sen veloituksen kunnolla siellä tililläsi etkä vain katevarauksessa.
Eli odota kun poistuu tililtä (eli näkyy minne on mennyt) ja jos sitten on että LIDl 20 euroa, ota yhteyttä.
on myymälään jäänyt se toinen tosite,eikö? ja jos tiedät kellonajan, suunnilleen edes, niin kaupassa he löytävät sen tositteen nopeammin.
Siitä tositteestahan (ainakin yleensä) näkyy mitä on ostettu ja mitä veloitettu.
tyypillisesti liittyvä katevaraus. Katsopa uudestaan tiliäsi myöhemmin.
aika heikolta kyllä näyttää, jos sinulla ei ole ostokuittia. Ajattelisin, että se pitää sillä ostohetkellä tarkistaa, onko veloitettu oikein. Voiko se kauppa edes penkoa vanhoja ostotapahtumia, en tiedä?
"Varmaan pisti loput taskuunsa : P"
Kun minä muutama vuosi sitten työskentelin kaupassa, ei tuommoinen olisi onnistunut. Jos kassaan on lyöty 20€ ja olisin siitä pistänyt 5€ taskuuni, niin sehän olisi näkynyt kassavajeena ja otettu minun palkastani.
Ap, sinun kannattaa ainakin yrittää saada hyvitys. Tulosta vaikka tiliotteesi missä näkyy tuo paljonko ovat veloittaneet ja kerro mitä ostit. Voi olla että eivät voi tehdä asialle mitään, mutta voi olla myös niin että tämä kyseinen myyjätyttö muistaa sinut ja ostoksesi (jos siis kyse vahingosta)
Itselläni kävi kerran moka ja olin vahingossa lyönyt tuotteen kaksi kertaa, asiakas tuli myöhemmin sanomaan tästä (ilman kuittia) mutta rahat hyvitettiin hänelle, koska muistin että kyseinen henkilön ja hänen ostoksensa. Näppäilyvirheitä on aika helppo tehdä :)
mutta voisiko se varaus muka noinkin iso olla (reilusti yli kympin??)?
Voikohan ne siellä kaupassa jälkeenpäin jostain nähdä, että mitä on ostettu ja mitä maksettu, kun ei siis ole enää sitä ostokuittia? Ap
mutta epäilenpä, ettei se kassatyttö enää mua muista, kun siitä on jo muutama tunti ja asiakkaitakin melkoisesti...
Potuttaa vaan peevelisti tälläinen, kun muutenkin on juuri tänään ollut ns. "turhia" menoja... Ap
Mene takaisin sinne kauppaan ja sanot, että näin on käynyt ja se oli päivänä tämä ja kellon aika...kyllä heillä on rekisterissä kaikki ostokset, jotka silloin tehty. Ja asia korjaantuu jos liikaa suoritusta on tehty.
Turha sitä on kassaa pissikseksi haukkua. Aika moni kauppa meinaan toimii iltaisin ja viikonloppuisin pelkällä nuorisolla..itse olin viidenneksi vanhin meidän kaupassa ja ikää oli 24v.
Mulle kävi kerran niin, että kassatyttö löi mun ostokset koneelle mutta sitten ei korttipääte toiminutkaan. Tyttö ehti vetää korttini läpi koneesta useasti mutta sitten se pimeni. Emme siis tienneet olenko maksanut ostokseni vai en -kirjautuiko siis korttini jonnekin vai ei. Ja jos kirjautui niin montako kertaa?
Käskivät tarkkailla tiliä ja tulla käymään/soittaa jos on ongelmia veloituksen suhteen. Sanoivat, että jos ei mene ollenkaan, on heidän mokansa ja saan ostokseni pitää (29,90€). Mutta jos menee useammin kuin kerran, ottaisin yhteyttä.
No, lopulta, reilun kuukauden kuluttua ostokset velottuivat tililtäni kolme kertaa! Soitin lidliin ja he käskivät käymään. Vaikka ostoksilla käynnistäni oli siis kulunut yli kuukausi, myymäläpäällikkö kaivoi tiedot siellä takahuoneessa koneelta. Se kyllä kesti älyttömän kauan. Tämä tehtiin siksi koska tää myymäläpäällikkö ei tiennyt tästä showsta mitään ja koetti väittää, että olin varmaan käynyt kolmesti saman suuruisen ostoksen tekemässä samana päivänä.
No, löytyi lopulta ja sain ne kaksi ylimääräistä hyvityksenä tililleni.
illalla, jos on väärin rahastettu, oletteko te ihan toopeja?
Kun tiedät kassan ja kellonajan voit mennä kauppaan selvittämään asiaa.
Itse olen saanut K-kaupasta rahat kun kassassa oli "liikaa" rahaa. Annettiin muistaakseni 20 euron mukaan vaihtorahat vaikka lompakossa oli ainostaan viisikymppisiä.
Ystävällisesti suhtauduttiin ja asia selvisi parissa minuutissa.
tämä liittyy? Voihan kassa olla lyönyt sen yhden actimelin kymmenkertaisena, joten siinä vaiheessa kassa ei kyllä heitä pätkääkään vaikka onkin väärin rahastettu.
tämä liittyy? Voihan kassa olla lyönyt sen yhden actimelin kymmenkertaisena, joten siinä vaiheessa kassa ei kyllä heitä pätkääkään vaikka onkin väärin rahastettu.
Joo, ei kassa heitä, jos on koneelle lyöty liikaa tuotteita, ja ne on rahastettu.
Kassa heittää, jos on esim. annettu ostosta väärin takaisin eli kahdenkympin sijasta vaihtorahat annetaan viidestäkympistä tai päinvastoin.
Kyllä kaikki kuitit löytyy ja jos on maksanut kortilla, niin kuitin löytyminen järjestelmästä on vielä nopeampaa. Kysymys on vain siitä, miten vakuutat kaupassa (jälkikäteen) ostaneesi esim. vain kaksi tuotetta etkä neljää oli kuittia tai ei.
Mulla meni joku kerta monta päivää että tuo katevaraus nollautui, eli siellä oli myös vanhoja juttuja. Ei sulla ole mahdollista että siellä katevarauksessa odottelisi jotain muutakin? Mä odottaisin nyt siihen asti että näet sen veloituksen kunnolla siellä tililläsi etkä vain katevarauksessa.
Ilman kuittiahan kuka hyvänsä voisi mennä kassalle ja väittää maksaneensa liikaa ja vaatii hyvityksiä. Et voi millään todistaa paljollako ostit ja toiseksi. Kyseessä on niin mitätön summa, että Katso peiliin, tyhmästä päästä kärsii koko ruumis.