Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tekisitte (päivähoito-kotihoito)

Vierailija
24.09.2009 |

Lapset (2v ja 5v) ovat aloittaneet päiväkodin, mutta en saanutkaan luvattua työpaikkaa. Seuraava työllistymis/opiskelumahdollisuus on todennäköisimmin vasta puolen vuoden kuluttua.

a) Otan lapset pois, jolloin menettävät hyvän hoitopaikan, jonne seuraava mahdollisuus vasta vuoden päästä.

b) Lapset jatkavat osa-aikaisesti pari päivää/viikko, jolloin hoitopaikka säilyy, mutta itselläni huono omatunto "turhasta hoidosta".

c) Lapset jatkavat kokoaikaisena, jolloin lasten rytmi ja kaverisuhteet pysyy selkeämpänä, mutta taloudellisesti liian kallista ja vielä huonompi omatunto.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
24.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siis meinaat etsiskellä töitä etkä vaan maata sohvalla... Itse ottaisin pois hoidosta. Mutta mä en olekaan sä, etkä sä mä. Mä hoidan lapseni kotona.

Vierailija
2/10 |
24.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pv-hoitomaksuja maksaa.

Ja riippuen toki kuntanne pv-hoitotialanteesta.

Ja laittaisin niin että lapset on vain 2 pv viikossa, max 5h, jolloin maksu on mahd. pieni.

ja mikä ihmeen "huono omatunto"? Paikan jos kerran saa, niin siitähän on pakko pitää kiinni. Tuon ajan kun lapset on hoidossa sen 8-10 h viikossa, etsit tietysti aktiivisesti muita töitä, kyselet keikkatöitä yms.

Ja jos yhtäkkiä saatkin keikkatöitä tai jotain niin sitten sulla on hoitopaikka valmiina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
24.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pv-hoitomaksuja maksaa.

Ja riippuen toki kuntanne pv-hoitotialanteesta.

Pidät lapset hoidossa, ehkä osapäiväisesti. Voit ottaa niitä lyhyempiäkin työsuhteita vastaan, hakea töitä.

Ja huonon omantunnon jätät pois, se tekee sinusta vain huonomman äidin.

Ja laittaisin niin että lapset on vain 2 pv viikossa, max 5h, jolloin maksu on mahd. pieni.

ja mikä ihmeen "huono omatunto"? Paikan jos kerran saa, niin siitähän on pakko pitää kiinni. Tuon ajan kun lapset on hoidossa sen 8-10 h viikossa, etsit tietysti aktiivisesti muita töitä, kyselet keikkatöitä yms.

Ja jos yhtäkkiä saatkin keikkatöitä tai jotain niin sitten sulla on hoitopaikka valmiina.

Vierailija
4/10 |
24.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on parempi että on hoidossa useampana päivänä kuin vain kahtena.

Pysyy päiväkodin jutuissa ja kaverisuhteissa mukana, kun hoidossaolo on säännöllisempää.

Lisäksi lapsen ryhmään ei voida ottaa lisää lapsia, jos lapsi hoidossa osapäiväisesti esim 4-5 tuntia päivä kuin että olisi vaan 2 päivänä viikossa.

Vierailija
5/10 |
24.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on parempi että on hoidossa useampana päivänä kuin vain kahtena. Pysyy päiväkodin jutuissa ja kaverisuhteissa mukana, kun hoidossaolo on säännöllisempää. Lisäksi lapsen ryhmään ei voida ottaa lisää lapsia, jos lapsi hoidossa osapäiväisesti esim 4-5 tuntia päivä kuin että olisi vaan 2 päivänä viikossa.

Ja tässä tapauksessa äiti kotona yksin, ei vauvan kanssa viettämässä laatuaikaa. Mä en ymmärrä.

Vierailija
6/10 |
24.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla oli sama juttu...ja koitettiin lopulta 2pvä/vko. Oli lapsille SELVÄSTI rankempaa ja stressaavampaa kuin 4-5 pvä!!! Yöt meni sekaisin, kaverisuhteet hoidossa...lapsista tuli ns. osureita, ja saivat selkeästi huonomman kohtelun. Esim. ei omia naulakoita enää yms...

Ja myös muo otti kaaliin ne pari päivää...no, jatkoin hoitovapaata, irtisanoin hyvät paikat ja uskon kaiken järjestyvän tulevaisuudessa vielä paremmin! Lapset ovat tyytyväisiä kotona ja niin mäkin. Kyllä mä sinne töihin vielä ehdin. Yksi vuosi lisää tiukilla ei maata kaada..

Vierailija
7/10 |
24.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim meidän kunnassa voi pitää hoitopaikan varattuna itselleen 4 kk ja ei tule maksuja. Paikka säilyy, kun ei irtisano, vaan keskeyttää. Jos et löydä töitä 4 kk sisällä, niin lapset osa-aikaiseen hoitoon (ja taas keskeytys).

Vierailija
8/10 |
24.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on parempi että on hoidossa useampana päivänä kuin vain kahtena. Pysyy päiväkodin jutuissa ja kaverisuhteissa mukana, kun hoidossaolo on säännöllisempää. Lisäksi lapsen ryhmään ei voida ottaa lisää lapsia, jos lapsi hoidossa osapäiväisesti esim 4-5 tuntia päivä kuin että olisi vaan 2 päivänä viikossa.

Ja tässä tapauksessa äiti kotona yksin, ei vauvan kanssa viettämässä laatuaikaa. Mä en ymmärrä.

ja joka kerta on kuin menisi uuteen paikkaan, kun on vain kaksi päivää hoidossa

Vierailija
9/10 |
24.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

osapäiväisenä, siis max 5 tuntia päivässä hoidossa. Pysyy kaverisuhteet kunnossa ja tuolle 2 -vuotiaalle pyytäisin sitä, ainakin meidän kunnassa mahdollista, max 4 kuukauden taukoa.

Vierailija
10/10 |
24.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoisin keskeytystä ja selittäisin johtajalle tilanteen, niin varmasti järjestäisi paikat sitten tarpeen tullen! 2v on tosi pieni, ei sitä pitäisi viedä päiväkotiin jos äiti kotona.