Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos olet keskeyttänyt hoitovapaasi ja työnantaja on maksanut sinulle

Vierailija
23.09.2009 |

kolmen kuukauden palkan, niin putositko tämän kolmen kuukauden jälkeen suoraan minimiäitiyspäivärahalle? Vaikka olisit ollut hoitamassa alle kolmevuotiasta lasta. Kiitos kokemuksista!

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

uuden raskauden vuoksi. Eli siitä kellään kokemuksia? Kiitos. t. ap

Vierailija
2/5 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

uuden raskauden vuoksi, vaan hoitovapaa jatkui periaatteessa äitiysloman ajallekin, eli sinne asti mihin se oli suunniteltu, ja työnantaja ei siis maksanut 3kk palkkaa vaikka olisi niin tehnyt jos normaalisti työstä olisin jäänyt äitiyslomalle. Työnantajan ei siis ole ollenkaan pakko suostua katkaisemaan hoitovapaata sovittua aikaisemmin uuden raskauden takia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja työnantaja suostuu keskeyttämään tämän hoitovapaan ja maksaa sen kolmen kuukauden palkan. Mutta tämä samainen yksityinen työnantaja väläytti mulle, että tippuisin minimipäivärahalle, koska mulla ei ole ollut tuloja vuoden 2007 verotuksessa. Eli ei huomioitaisi sitä, että minulla on kotihoidossa oleva alle 3-vuotias lapsi, jonka äitiys- ja vanhempainvapaarahat sain aikanaan työtulojen perusteella. Eli siksi kyselen? Mutta kellään ei vissiin tällaisesta kokemusta.

t. ap

Vierailija
4/5 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittääkseni asia menee niin, että saat saman äitiyspäivärahan kuin edelliseltä lapselta, jos seuraavan laskettu aika on ennen kuin edellinen täyttää 3 v. En ole silti varma, varmista Kelasta.

Vierailija
5/5 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja työnantaja maksoi 3kk palkkaa, kun jäin äitiyslomalle. Sen jälkeen sain saman äitiyspäivärahan kuin ensimmäisestäkin lapsesta, koska ikäero tuli alle 2 vuotta.

Jos vanhempi lapsi on alle 3 vuotta, silloin kun toisen laskettua aika, niin saa kelasta saman pv-rahan kuin ed. lapsesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kolme