Saako kotiäiti, jolla ei ole työpaikkaa odottamassa, tavallisen pankki-visa-kortin?
Minulla on vain visa electron ja muuten se on ihan käypä, mutta kun se ei käy vieläkään joka paikassa. En tarvitse visa-ominaisuutta, mutta muuten sellainen tavallinen pankkikortti olisi kiva :)
Kommentit (22)
Mutta oli se jo ennen kotiäitiaikaa, joten ehkä en saisi jos nyt hakisin? Eli mulla on NOrdea-stockmann-master-kortti.
kysypä pankistasi.
Mutta niistä tavallisista pankkikorteista ollaan hankkiutumassa täysin eroon, eli todennäköisesti et tavallista pankkikorttia enää saa.
Itselleni tulee aina mainoksia visasta ja kun käy ilmi, että olen kotiäitinä (vaikka saan pieniä tuloja keikkatöistä), niin oho, sori ei sulle visaa! :-) Opiskeluaikoina kyllä olisin saanut, että sinänsä naurettava kategorisointi.
Itselläni on nyt Op Visa Debit, joka on sirullinen pankkikortti, ei luotto-ominaisuutta ja toimii vain niissä paikoissa kuin Visa Electronkin. Ei ole hyvä.
mutta kyllä Sampo-pankissa sirulliseen pankkikorttiin vaihtaessani oikein suosittelivat Visaa.
Mutta nythän voi olla eri tilanne, kun pelkät pankkikortit poistuu. Laita hakemus netissä, sittenhän näet.
Olin muistaakseni aloitteleva yrittäjä tuolloin, kotiäitinä olin ollut muutaman vuoden. Sain yhdistetyn pankki-/visakortin mutta visaominaisuutta tuossa kortissa ei ole:(. Hassua koska vuosi myöhemmin nostimme samasta pankista asuntolainaa 200 000 €...
Mitään luottohäiriöitä mulla ei ole, enkä kai tuota luottoa koskaan käyttäisikään. Mutta ulkomailla olisi kätevä.
saa OP-VISA-Depit-kortin, joka on siis ihan tavallinen pankkikortti. Mitä väliä sillä on millaiset tulot on kun sehän EI ole luottokortti, eli voi käyttää vain niitä rahoja jotka tilillä jo on. Itse olen kätiäitinä eikä luottokorttia ole koskaan ollutkaan, koska en sellaista tarvitse. Ja käy kyllä kaupoissa oikein hyvin tuo kortti.
että pankkikortithan EI poistu. Sen voi tarkistaa mistä tahansa pankista. Pankkien kikka saada ihmisiä hankkimaan kuukausimaksullinen luottokortti. Suomi on pullollaan ihmisiä joilta luottotiedot menneet tai tosiaan lähes tulottomia kotiäitejä joille ei luottokorttia myönnetä.
ja pidä luottoraja ja kk-maksu erä kohtuullisina.
Vaikka Visaa ei välttämättä tarvitsekaan on se ihan kiva kuitenkin olla olemassa jos yhtäkkiä tarvitsee rahaa, esim. jos pesukone menee rikki tms. Ja nettikaupoissa voi kaikissa maksaa Visalla joten halpoja ostoksia voi bongailla ulkomaita myöten ;)
niin ei pitäisi olla mitään ongelmaa.
voiko jollain olla niin tiukkaa, että jos pesukone hajoaa, ei sen vertaa löydy tililtä ylimääräistä vaan tarvitsee ostaa luottokortilla? Miten sitä rahaa olisi ensi kuussakaan ylimääräistä jos noin huonosti asiat on? En provosoi, en vain ymmärrä :(. Itse olen ollut kotona lasten kanssa kohta 7 vuotta enkä saa edes kotihoidontukea, mutta ikinä ei ole läheskään noin tiukkaa meillä.
voiko jollain olla niin tiukkaa, että jos pesukone hajoaa, ei sen vertaa löydy tililtä ylimääräistä vaan tarvitsee ostaa luottokortilla? Miten sitä rahaa olisi ensi kuussakaan ylimääräistä jos noin huonosti asiat on? En provosoi, en vain ymmärrä :(. Itse olen ollut kotona lasten kanssa kohta 7 vuotta enkä saa edes kotihoidontukea, mutta ikinä ei ole läheskään noin tiukkaa meillä.
Kai tämäkin riippuu. Jos on juuri maksanut vaikka etelän matkan ja pesukone menee rikki niin... Sen voi Visalla maksaa ja hoitaa maksun seuraavasta palkasta. Ei luottokortin käyttö mitään syntiä ole ;)
enkä vähemmän älykäskään. Jos olisin "vähemmän älykäs" niin minäkin joutuisin elämään kädestä suuhun peläten kodinkoneiden hajoamista :DDD
älykäs ymmärtää, vaikka itsellä ei sama tilanne olisikaan :)
enkä vähemmän älykäskään. Jos olisin "vähemmän älykäs" niin minäkin joutuisin elämään kädestä suuhun peläten kodinkoneiden hajoamista :DDD
sä ymmärtäisit että tuo oli esimerkki ja myös sen että kukaan ei tässä ole pelkäämässä kodinkoneiden hajoamista. Eikä tässä kädestä suuhun eletä vaikka Visa-kortti onkin olemassa ;)
saa OP-VISA-Depit-kortin, joka on siis ihan tavallinen pankkikortti. Mitä väliä sillä on millaiset tulot on kun sehän EI ole luottokortti, eli voi käyttää vain niitä rahoja jotka tilillä jo on. Itse olen kätiäitinä eikä luottokorttia ole koskaan ollutkaan, koska en sellaista tarvitse. Ja käy kyllä kaupoissa oikein hyvin tuo kortti.
Viive 2-5 pankkipäivää, joten riskitön kortti debit ei pankille ole. Electron varmentaa onkos sinulla rahaa maksaa vai ei.
Visa Debit=pankkikortti
ja olen siihen tyytyväinen. Minusta se on ihan tavallinen pankkikortti, ei todellakaan varmenna niin kuin Visa Electron. Vai olenko väärässä? Joka tapauksessa se on toiminut aina ja kaikkialla, myös ulkomailla.
On se helppoo näillä jessetulee kotiäideillä: 15 vuotta kotona ja yhtä monta lasta. Kyllä niillä tuloilla jo Mersun vaihtaa uuteen joka vuosi.
Täällä nyt sattuu olemaan rehellisessä työssä kävijöitä joilta suurin osa tuloista menee jo asumiseen. Kun hinnat vaan ovat aiwan eriruuhkasuomessa kuin siellä pohjanmaan kinkereillä.
ja olen siihen tyytyväinen. Minusta se on ihan tavallinen pankkikortti, ei todellakaan varmenna niin kuin Visa Electron. Vai olenko väärässä? Joka tapauksessa se on toiminut aina ja kaikkialla, myös ulkomailla.
Totta on, ettei varmenna, kuten Electron ja toimii suurelta osin samoin kuin tavallinen pankkikortti.
Mutta EI TOIMI liikeissä joissa on vanha korttihöylä tai muu ikivanha kortinlukulaite, kuten ei Visa Electronkaan. Näissä taas vanhat kortit, esim. Kultakortti toimivat. Tässä on se ero, siis jos asioit peräkylän pienessä lahjaputiikissa, et välttämättä voi maksaa Visa Debitillä mutta pankkikortilla voit.
Itse en saanut vastaavassa tilanteessa