Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poikani kertoi välituntivalvojalle luokkatoveristaa, joka uhkasi

Vierailija
23.09.2009 |

eilen koulun jälkeen tappaa erään toisen pojan. Open kommentti oli tyyliä "voi voi".. Eli ei siis puuttunut asiaan. Mulle jäi kamala olo, ylireagoinko? Pojat ovat 9-vuotiaita.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuossa iässä usein uhittelua ja isottelua. puheet on isot, vaikka ovat sisimmässään tosi pieniä poikia vielä. En ottaisi lapsen puhetta vakavasti. Toki sanoisin, ettei noin ole hyvä puhua. Ylireagoit minusta.

Vierailija
2/16 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojat on poikia, mutta ei sen varjolla saa puhua/tehdä mitä vaan, ei ainakaan uhkailla toisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/16 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tappamisella uhkailusta on pitkä matka tappamiseen. Pojat on poikia. Semmoista söpöä uhoamista!

Vierailija
4/16 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tappamisella uhkailusta on pitkä matka tappamiseen. Pojat on poikia. Semmoista söpöä uhoamista!

Et voi olla tosissasi...

5/16 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi olla tosissasi...

Vierailija
6/16 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta niihin pitäisi puuttua vähän vakavammin jotta ne saataisiin loppumaan. Ota sinä yhteyttä opeen.

Vierailija
7/16 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

puhua asiasta. Niin kuin moni on sanonut. Mutta ei ylireagoida. Inhoatko itse kyseistä poikaa? Mikä rangaistus sinusta olisi sopiva pienlle pojalle? Mitä opettajan pitäisi tehdä? Hän varmaan kuulee aika paljon noita uhittelua ja osaa jättää ne omaan arvoonsa.

Vierailija
8/16 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun lähes minun mittaiseni 9-vuotias (kohta 10vuotias) uhooaa ja sanoo tappavansa jonkun. Ymmärrän kyllä että todennäköisesti sanoo sen vain uhotakseen eikä niin aio tehdä mutta minä en sallisi lapsen käyttäytyvän niin.

Vierailija
9/16 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

puhua asiasta. Niin kuin moni on sanonut. Mutta ei ylireagoida. Inhoatko itse kyseistä poikaa? Mikä rangaistus sinusta olisi sopiva pienlle pojalle? Mitä opettajan pitäisi tehdä? Hän varmaan kuulee aika paljon noita uhittelua ja osaa jättää ne omaan arvoonsa.

ehkä tämä nykyaikan on juuri tämän vuoksi näin kauhean julma. Painetaan villaisella tuollaiset kauheat puheet. Sallitaan lasten puhua mitä sylki suuhun tuo ja ajatellaan että "se on vain normaalia poikien juttua" ja "onpas söpöä".

Minun lastani on fyysisesti vahingoitettu koulussa ja myös sanallisesti uhkailtu alakouluiässä. Minä en ota huumorilla yhtäkään tuollaista uhoamista.

Vierailija
10/16 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emmehän tietenkään tiedä, mitä opettaja oli tehnyt asialla jälkikäteen, mutta sinunkin poikasi kannalta olisi ollut hyvä että ope olisi sanonut ainakin että asia selvitetään eikä hänen tarvitse sitä murehtia. Moni opettaja tuntuu elävän jonkinlaisessa toivotaan-toivotaan-todellisuudessa: kun tarpeeksi hokee että meidän koulussa kiusaamiseen puututaan heti, siitä tulee ehkä totta. Minusta olisi parempi että ne opettajat ylireagoisivat kaikkeen uhkailuun ja nimittelyyn, eivätkä odottaisi että tapahtuu jotain fyysistä ennen kuin asia otetaan tosissaan.

Vierailija
11/16 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kulunut vuosi Kauhajoen tapahtumista ja siitä on taas uutisoitu. Yhdeksänvuotiaat varmasti jostakin kuulevat asiasta ja tuollainen uhoaminen voi todella pelottaa, sillä he tietävät, että niin voi oikeasti käydä. Uhkailemisesta pitäisi puhua yleisesti koko ryhmälle.

Lastasi voi oikeasti pelottaa, minä ottaisin yhteyttä opettajaan.

Vierailija
12/16 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika puhuu vääriä asioita. Hyvä ohjata, ettei noin puhuta. Mutta rauhallisesti. Ilman lynkkausmeininkiä. Ap:n hyvä muistaa, että kyseessä kuitenkin aika pieni poika, joka ei ymmärrä ehkä omia puheitaan. esim. oma 5v poika on kavereilta opitun mallin mukaisesti puhunut tappamisesta, vaikka tuskin edes tietää oikeasti mitä se on.

Vierailija
13/16 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika puhuu vääriä asioita. Hyvä ohjata, ettei noin puhuta. Mutta rauhallisesti. Ilman lynkkausmeininkiä. Ap:n hyvä muistaa, että kyseessä kuitenkin aika pieni poika, joka ei ymmärrä ehkä omia puheitaan. esim. oma 5v poika on kavereilta opitun mallin mukaisesti puhunut tappamisesta, vaikka tuskin edes tietää oikeasti mitä se on.

että 9-vuotias ymmärtää paljon enemmän kuin 5-vuotias eikä niin isolta voi tuollaisia puheita hyväksyä millään.

Vierailija
14/16 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ope olis puhutteluun ottanut. Mutta tappamisella uhkailu ei ole niin vakavaa kuin vitun haistattaminen.

Vierailija
15/16 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivät he niitä rajoja ymmärrä aikuisenakaan.

9v. uhoaminen voi olla vielä 'söpöä', mutta kun poika on 12 tai 13, saati sitten 19 -vuotias, on se kaukana 'söpöstä'.

En tajua miten joku voi painaa villaisella tuollaisen uhkailun, opettajalle soittoa ja voit sanoa suoraan, että teidän perheessänne uhkailua ei hyväksytä, etkä ymmärrä että sitä koulussakaan suvaitaan.

Vierailija
16/16 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään on ihmiset vieraantunut kuolemasta (ei viedä lapsia sairaalaan katsomaan sairaita/kuolevia läheisiä, ei viedä hautajaisiin) niin paljon, että lapset eivät edes tiedä mitä kuolema on. Ja että mitä tappamisesta seuraa..

Meillä 6-v eskaripoika oli kuullut isommalta serkultaan (10-v) näitä tappamishommia ja kun mitä hänelle ja hänen 7-v pikkuserkulleen vähän valistin mitä tapahtuu kun ihminen tapetaan (eli kuolee). Niin siihen loppui tappamisleikit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi seitsemän