Minkä ikäinen on hyväksyttävää jättää esim. 6 päiväksi hoitoon?
Joko ylä-aste ikäisen joi jättää mummun vahtiin, vai pitäiskö odottaa armeijaan asti?
Ettei aaveellä kauhistella?
Ja en, minä en jättäisi oikeasti koskaan esim. 1v:tä viikoksi, mutta täällä kun tuomitaan esim. 4-5 vuotiaankin jättäminen läheisille hoitoon, niin mietin, että mikäs se nyt on sopiva ikä?
Kommentit (4)
Mä olen joskus lukenut psykologien suosituksen, että yhtä monta yötä erossa vanhemmista kuin on ikävuosia. Minusta on aivan järkevä ja noudatan tätä omien lapsien kanssa. 2v:n voisin viedä siis hoitoon viikonlopuksi, 9 v voi olla viikonkin.
Lisäksi riippuu aika paljon lapsestakin. Meidän 5v on vielä niin arka että en voisi jättää viideksi yöksi mihinkään. Yhden yön on ollut mummolassa eikä ole enää halunnut uudestaan kun on kyselty. Sen sijaan meidän 3v menis sinne vaikka heti(ainakin yhdeksi yöksi)mutta taidan odottaa että isommalla tulee taas se vaihe että uskaltaa että menevät sitten yhdessä. Meillä on tullut elämään muutoksia jotka ovat vaikuttaneet isompaan ja siksi on nyt riippuvaisempi minusta.
Joskus kuulin hyvän muistisäännön:
NIIN MONTA VUOROKAUTTA KUN ON IKÄVUOSIA.
Mutta en varmaan silti alle 8v laittaisi edes mummulle kuudeksi päiväksi..
Tai riippuu kyllä miten lapsi itse suhtautuu ja millainen on luonteeltaan.
se ihan yleinen ohje ole että vuorokausi per elinvuosi. Eli 1-v yhdeksi yöksi, 2-v kahdeksi jne.