Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kannattaako leikkikehä ostaa vai ei?

Vierailija
22.09.2009 |

olemme mieheni kanssa hiukan eri linjoilla; minä olen sitä mieltä että leikkikehä rajoittaa lapsen elinpiiriä eikä lapsi opi samalla tavalla liikkumaan ja tutkimaan kaikkea kun ei pääse liikkumaan ympäri asuntoa, mieheni taas on väsynyt juoksemaan 10kk vauvan perässä ja katsomaan ettei se syö kukkamultaa tai revi pöytäliinaa alas...

Mitä mieltä täällä ollaan, onko kokemuksia puolesta/vastaan ja onko leikkikehässä hyötyjä/haittoja?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta en minä sitä enää 10-kuiselle hankkisi, johan tuo kohta nostaa kehän tieltään ja menee siitä huolimatta. Työntää sitä ainakin edellään, heti kun kävelee -ellei jo kävelekin.

Vierailija
2/10 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mun on vaikea kuvitella että 10kk ikään päässyt nappula suostuis pysymään hyväntuulisena leikkikehässä, jos on tähän asti saanut rauhassa konttailla ympäri kotia :)

Mutta jos häneltä voidaan leikkikehän avulla poistaa pääsy potentiaalisesti erittäin vaarallisiin kohteisiin (esim vaoimet sähkörasiat, kesken oleva remontti tms) niin ymmärrän leikkikehän väliaikaisratkaisuna. Muuten oikeastaan en ymmärrä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahden ekan kohdalla oli vanha leikkikehä. Mutta sitten niitä ei ollutkaan 2000-luvun alussa oikein missään, meni muodista?

Ei lasta ole siinä tarkoituskaan pitää kokoajan, mutta se helpottaa kun voit laittaa sinne vessassakäynnin, ruuanlaiton tms. ajaksi.

Vierailija
4/10 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kukat ovat saaneet olla rauhassa, kun on tarpeeksi kielletty, av-laitteisiin ovat oppineet olemaan koskematta, kun on tarpeeksi kielletty. Särkyvät ja terävät tavarat on nostettu ylemmäs tai kauemmaksi.

Vierailija
5/10 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

rajoittaa mielestäni liikaa lapsen elämää

Vierailija
6/10 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä oli kahdella ekalla iso leikkikehä. Kolmonen on joutunut tyytymään matkasänkyyn...

Vierailija
7/10 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä en oikein yhden lapsen kanssa näe sille mitään tarvetta. Teidän pitää järjestää koti sellaiseksi että lapsi siellä voi leikkiä ja totta kai lapselle pitää opettaa mikä on sallittua ja kiellettyä.

Jos on useampi lapsi pienillä ikäeroilla, niin voisin nähdä tilanteen, jossa kannattaa se pienin laittaa leikkikehään, jotta ei joutuisi isompien tallomaksi. Lattialla kuitenkin on hyvä leikkiä, joten parempi kuin sitteri esimerkiksi kolmen alle 3-vuotiaan kanssa.

Vierailija
8/10 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee lapsen kanssa leikkikehään. Siinä voi ottaa pikku päikkärit hyvinkin, kun taapero leikkii vieressä.

Vierailija
9/10 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta itse koin sen tarpeelliseksi. Mieheni asui töiden vuoksi toisella paikkakunnalla 4vrk/vko, joten mulla oli tärkeää olla joku paikka, jossa tiesin lapsen olevan turvassa. Joskus oli nimittäin pakko hakea puita tai käydä kellarissa tyhjentämässä pesukone, kun lapsi oli hereillä.

Meille kehä tuli vasta tuossa 10kk tienoilla, mutta se olisi ollut tarpeellinen jo paljon aiemmin. Kovin pitkään lapsi ei siellä enää viihtynyt.

Ja mitä tulee tuohon leikkikehän kanssa kävelemiseen: meidän kehä tilattiin muistaakseni Vaunulasta ja siinä on pohja kiinni. Sitä ei lapsi siis voi nosta eikä tönätä. Seuraavaa lasta varten aiomme kyllä koota kehän taas muutamaksi kuuaudeksi käyttöön.

Vierailija
10/10 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli koti tehty kuinka turvalliseksi tahansa ja lapselle selitetty mikä on sallittua ja mikä ei :-)

No mä en oikein yhden lapsen kanssa näe sille mitään tarvetta. Teidän pitää järjestää koti sellaiseksi että lapsi siellä voi leikkiä ja totta kai lapselle pitää opettaa mikä on sallittua ja kiellettyä.

Jos on useampi lapsi pienillä ikäeroilla, niin voisin nähdä tilanteen, jossa kannattaa se pienin laittaa leikkikehään, jotta ei joutuisi isompien tallomaksi. Lattialla kuitenkin on hyvä leikkiä, joten parempi kuin sitteri esimerkiksi kolmen alle 3-vuotiaan kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kolme