Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

.:¨' * ' ¨(toivottomien) NELIAPILOIDEN viikot 39 ja 40 ¨' * ' ¨:.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
28.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole hetkeen kirjoitellut vaikka lukemassa olen suht säännöllisesti käynytkin. Viestejä oli tullut niin paljon etten edes yritä kaikkeen kommentoida, mutta...

Tervetuloa kaikille uusille! Pikaista tärppiä tietenkin myös!

Pörrille voimia, vielä kaikki on kuitenkin mahdollista!

RuusuRouvalla on ollut rankaa päivä tänään. Halaus! Parantele rauhassa niin henkiset kun fyysisetkin haavat, kyllä se aurinkokin vielä jaksaa paistaa...

Kaikille muille tsemppiä ja plussia, kyllä niitä todellakin olisi jo aika tähän pinoon tulla. Ja nimenomaan sellaisia masumatkaajia, jotka jaksaisivat loppuun saakka kyydissä pysyä. Keskenmenoja on ollut nyt aivan liikaa! Ja kaikkea muutakin harmia ja epäselvyyttä :-/

ON: Meillä on petipuuhat ollut tosi vähissä, ihan muutama kerta tässä kierrossa. Mies kun on joutunut nyt heräämään töihin jo klo.4, niin nukahtaa illalla samaan aikaan lasten kanssa :-/ Viikko sitten mies kuitenkin ihanasti herätteli keskellä yötä, ja kuinka ollakaan seuraavana päivänä oli sellaisia repäisyjä vasemman munasarjan kohdalla, että jos se ei ollut ovis niin en tiedä mitä oli. Limaa on riittänyt siitä asti, mutta en muista onko sitä aina tullut noin paljon menkkoihin saakka. Vähänkö on hatara pää... Pieni mahdollisuus siis raskauteen olisi olemassa, mutta en vielä hihku ilosta...

Josko se olisi neliapiloiden oma plussapuhuri mikä tuolla ulkona puhaltelee! Pysykäähän terveenä!

Paritonsukka kp 20/28-29 (kiitos Pönttis, en olisi itse jaksanut laskea :-) )

22/42 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missäs kaikki luuraa? Ette kait te vielä haravan varressa ole? Huhuu!?! Pinoon sieltä, mars vaan!

RuusuRouva: Kovasti voimia sulle lähettelen toipumiseen, toivottavasti kaikki sujui maanantaina niin hyvin kuin mahdollista on...pahoitteluni vielä...

Pönttis: vai vatsatautia =D no ei vaiskaan kurja pöpö se on! Pikaista paranemista!! Mutta toivottavasti se ois sitä toistaki =D

Paritonsukka: noh mutta nuo limat kyllä kuulostaa niiin hyvältä ku voi vaan olla!! Eikö niin että testaat sitte plussaa ens viikolla, jooko

Missäs muut pinoilijat...? Mites syksy kaikilla menee?

Kuinkaa mimmuli, El-liina, Eltemia, Mammariini, susku76, hokkuspokkus, jonn@ ja muut masunjen kasvattajat voivat!?!

ON: ei niin yhtään mitään...en tiiä tuleeko tätikään "ajallaan"...värkki on ainaki kuivako mikä joten "ootuslimoja" ei täällä ainakaan oo...Nyt sitte vaan ootellaan millon täti tänne suvaitsee saapua...vaikka en kyllä sitä niin innokkaasti oottele, sais vaan taas kierron taas normiksi...Ukkokulta on Italiassa...kuulemma helteessä...kärventyköön sinne! täällä siis vain 5astetta..hrr..miten niin kateellinen!!

Ei siis mitään asiaa oikeesti ollu...mutta aurinkoista päivänjatkoa kaikille! Niitä plussia taas ootellessa...

nani kp 24

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei taas ikäviä uutisia, pahoittelut RuusuRouvalle, voimia toipumiseen ja uuteen yritykseen.

ON: Täällä odotellaan innolla tätiä, että pääsee sitten kp 3 aloittelemaan clomit. Lauantaihin asti pitäisi teroluteja syödä mutta ajattelin lopettaa ne jo perjantaina, tuskin se siitä yhdestä päivästä on kiinni ja saapuupa täti sitten nopeammin, en viitsi uutta pakkausta yhden päivän takia avata. Miehen kanssa sovittiin ensin että olisin vienyt hänen simppanäytteensä labraan samalla kun kävin itse prolaktiininäytteen antamassa mutta ei pystytty näköjään olemaan ilman sitä vaadittavaa kolmea päivää viime viikonloppuna nyt pitää yrittää kovemmin ensi viikonloppuna että saisin ensiviikon maanantaina näytteen vietyä. Vähän on alkanut jo etukäteen pelottamaan mitä clomit tekee mun onnettoman ohuelle kohdun limakalvolle, tuskin siihen mikään pystyy kiinnittymään jos limakalvo tosta vielä ohenee. Toivon mukaan limakalvo paremminkin paksuuntuisi.

Äitix3 käy ihmeessä lääkärissä jos vähääkään tuntuu siltä, oli näköjään tosi hyvä munkin käydä, on edes mahdollisuus raskautua jos nyt ovulaatiot alkaa tulemaan clomeilla.

mansikkainen kp ? (en jaksa laskea kun eipä niillä väliä)

Vierailija
24/42 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on muutto takana ja mun osalta se meni niin että miehet raato ja mä olin muksujen kanssa.

Nyt paikat on jo niin pehmeet ettei lekuritkaa viitti niitä enää ronkkia olleskaan sekä kaulakin on hävinny kokonaan ja tänääki on tullu 4 tosi kovaa supparia tässä tunnin aikana.

Vierailija
25/42 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei RuusuRouva! Voimia. Täällä on kyllä näkynyt turhan monta keskenmenoa:´(

Kierukka lähti viime viikolla. Täst se jännäys alkaa... Toisaalta tuntuu, että ei kait sitä neljättä kertaa vois mennä raskaus putkeen, pakosti sattuu jotain. Skeptikko. Edelliset lähteneet ekoista mahollisuuksista (tai kun mahollisuutta ei juuri oo). Vähän hävettääkin kun ympärillä lapsettomuutta jne. No, parempi ehkä olla pohdiskelematta liikaa ja olla sitten kiitollinen jos/kun siihen on aihetta;)

OnnellinenMamma kp 8/28-35

Vierailija
26/42 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään lääkäri totesi ultrassa että kohtu on tyhjä, ulos on tullut. Jäin ihmettelemään kun runsaimmat vuodot olivat ennen viimeviikon ultraa ja silloin oli jotain nähtävissä, sen jälkeen tuli päivän vuotoa, ei kokkareita ei hyytymiä ja kohtu tyhjä. Miten on ulos tullut? Voiko keskenmeno olla fyysisesti noin helppo? Viikko tuhrua, vajaa viikko runsaampaa ja se oli siinä? Ei kipuja.

Nyt pidetään miehen kanssa "palaveri" vieläkö tänne palaan vai oliko se siinä, tunteet heittelee vuoristorataa.

Pahoittelut myös ruusurouvalle

Plussatuulia teille kaikille ja palailen kunhan selvittelen päätäni hetkisen.

Pörri

Vierailija
27/42 |
01.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut RuusuRouvalle ja olikos se sitten Pörri toinen, jolla oli km. Kovasti voimia teille ja lämmin hali!

Mulla masu senkun kasvaa, liitoskivut alkaneet. Liikkuminen on aikas kankeeta välillä. Rv tänään 28+0. Kaikki ystävät, työkaverit ja sukulaiset kovasti kyselevät kumpaa odotan tyttöä vai poikaa, miltä itsestä tuntuu... Kysymyksiä joihin en osaa vastata, jotenkin kun ei uskalla vieläkään odottaa mitään sen viime syksyn jälkeen vaikka raskaus onkin aikas pitkällä. Pikkuinen onneksi potkii ja ensi maanantaina on seuraava lääkärikontrolli gynellä, mikä on tuon kohdunsuun tilanne. Huomenna on neuvola, sinnekin olen päässyt jo jonkin aikaa 3 viikon välein. Mitään en ole vielä uskaltanut katsoa valmiiksi. Kai tämä on jotain itsesuojeluvaistoa....elämä kun ei ole koskaan ennalta arvattavissa.

Plussapuhurista lokakuun alkua kaikille kuumeilijoille!!

Mammariini rv28+0

Vierailija
28/42 |
01.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka!

Hengissä olen vaikka ei kyllä kaukaa taas menty... ON tiedossa, lukekoon ken pystyy;

Enkelivauva on nyt enkelivauvojen kodissa :( Sununtaina keskenmeno alkoi spontaanisti, 10 aikaan aamulla, ei supistellut oikeastaan (olen kuullut että toisilla kovastikin) 14 aikaan lähdettiin kuopioon kun en enää saanut verenvuotoa kotona pidettyä aisoissa. Naistenpolin tutkimushuoneessa tuli sitten kaikki raskausmateriaali pois ja sen jälkeen alkoi se minulle tyypillinen verenvuoto. Sitä tuli ihan kamalsati, siinä vaiheessa oli selvää että jään osastolle. Lääkäri ultrasi ja totesi että jotain kohdussa vielä on ja että annetaan lääkettä vaan että alkaa tyhjentyä. Ja kyllä minä tyttö tyhjeninkin. Verenpainet romahtivat ainakin miljuuna kertaa, ja taju meni, aina kun yritin sängyn viereen astiaan pissalla käydä, viimein katetroitiin koska olin menettänyt jokaisella ylösnousulla puolisen litraa verta. pitkälleen ollessakin sitä tuli. Yön aikana vuoto saatiin vähentymään sen verran että verenpaineet pysyivät tasaisena vaikka alhaiset olivatkin. Kaavintaa pitkitettiin ja yrittivät että jos lääkkeillä onnistuis. Mutta yritin sanoa että kun mulla on taipumusta siihen verenmenetykseen melkolailla. Seuraavana päivänä lääkäri ultrasi ja tokaisi että on siellä kohdussa jotain pientä että laitetaan vielä vaan lääkettä. Minä olin siinä vaiheessa ja jo niin poikki väsynyt jne. että sain onneksi sanottua että oikeesti pitääkö mun vaan jäädä vuotamaan tänne verta lisää ja makaamaan, että en oikeesti jaksa (hb80, norm mulla 153) Lääkäri siihen sanoi että kun ei ole muuta vaihtoehtoa kuin kaavinta. Minä sanoin lääkärille ttä ala vaan kaapia, ei tämä mulla tämä vuoto ikinä lopu muuten. Aaken synnytyksen jälkeenhän vuosin ihan hurjana myös ja silloin ei edes ultrassa nähty mitään juttuja kohdussa, mutta olihan siellä ollut sitten jotain ihan pienenpientä ja kun on vuototaipumus niin sehän vuotaa vaikka pienestä. Muutamien tuntien päästä mentiin sitten saliin ja nukutushommiin. Seuraav tilanne olikin heräämössä josta muistan sen kun ajattelin että nyt täm karmea tilanne on ohi, ei enää vuotoa eikä heikkoutta. Oli kyllä helpotus kun viimein kaapivat. illalla sain syödäkin, kauhea nälkä oli kun pari vuorokautta syömättä olin. Sittenhän olo hiukan parani ja vertakin tiputettiin pari pussia, joten seuraavana päivänä hb olikin jo 90. Saikkua sain 2vko, ja ihan hyvä, hyvä kun tällä hetkellä kotona pärjään Aaken kans kun olo on heikko. Minun pitää myös lääkärin käskystä tutkituttaa veren hyytymistekijät nyt ensitilassa ja sydänfilmissä käydä rytmihäiriöiden takia jotka toistamiseen selvisi nukutuksen yhteydessä.

Välillä yksin ollessa tulee kauhean huono olo ja usein on sellainen olo että ei oikein tiedä mistä marsista tänne tippui kun kaikki kävi niin äkkiä. suremaan en ole paljon ehtinyt kun tuo toimenpide oli niin rankka. Nyt hieman suru nostelee päätään. Vielä haluan vauvaa yrittää mutta en heti, lääkäri sanoi että kaikki on ultran perusteella kunnossa ja kun olen helposti tullut yleensä raskaaksi niin kaavinnan jälkeen se on lähes 100% joten on oltava tosi varovainen ennenkuin oikeesti on valmis siihen.

Tässäpä nämä kullumiset, palajan kunhan jaksan.

RuusuRouva

Vierailija
29/42 |
03.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pörri ja RuusuRouva, olen tosi pahoillani teidän molempien puolesta! Voimahalit ja paljon jaksamista! Mikä ihme tätä pinoa nyt vaivaa kun lähes kaikilla menee kesken?!

Onneksi kuitenkin raskaana pysyneetkin välillä vierailevat kertomassa kuulumisia, niin ei ihan mene usko siihen että vielä voisi onnistuakin. Mammariinillakin on viikkoja jo noin paljon!

Jonn@lle onnea uuteen kotiin! Koitahan vielä muutama viikko pitää tulokas masun puolella...

Onnellinenmamma ja Mansikkainen, ja tietysti muutkin, tulkaahan kertomaan plussauutisia muutaman viikon päästä!

Mites Pönttis, tuliko mahatauti sinullekin vai oliko pahoinvointi sittenkin jotain muuta? Toivottavasti jälkimmäistä, ja meni pojallakin pian ohi. On kyllä inhottava tauti! Jokos me viikon päästä sitten testataan?!

ON: Olin eilen ihan varma että olen raskaana. Mahassa on ollut painontunnetta ja jonkunsorttisia nippaisuja pari päivää, enkä esim. pysty nukkumaan mahallani ilman että alavatsalla tuntuisi "möykky". Rinnat ovat arat ja valkovuotoa riittää edelleen. Eilen jo miehelle sanoinkin, että alkaa varautumaan siihen että ensi viikolla ei menkat alakaan. Mutta... Tänään taas onkin ihan sellainen olo että kyllä ne menkat vaan alkaa. Pyyhkiessä tulikin jo ihan pikkuisen kirkasta veriviirua paperiin liman mukana. Toi tuli kyllä hieman ajoissa, kun ke paikkeilla pitäis vasta menkkojen alkaa. Mutta eipä tässä muuta voi kun odotella ja katsoa mitä tulevan pitää.

Paritonsukka kp.25/ 28-29

Vierailija
30/42 |
03.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

RuusuRouva: Pitikin mennä sitten vielä noin vaikean kautta..

Toivon todella voimia sinulle

Pörrille myös lohtu hali ja kovasti jaksamisia.

Mammariini: Kiva kuulla sinustakin. Minusta tuo on aina niin ihanaa aikaa raskaudesta kun on jo maha ja liikkeet tuntuu, mutta ei ole vielä sitä loppuraskauden tukalaa oloa. Koeta sinäkin jo nauttia raskaudestasi!!

ON: Eipä tullutkaan mahatautia! Poikakin oksensi vain tuo yhdenkerran. Tiedä sitten mitä se oli vai olisiko yökkäyttänyt kun on vähän flunssainen ja limaa kurkussa.

Omia vointeja en ole uskaltanut edes ajatella.. Mulla löytyy aina heti “kaikki oireet” kun vähänkin alan miettiä.. Ja sitten sitä tippuu korkealta.

Paritonsukka: Toivottavasti täti meidät nyt ohittaa ja päästäisiin testailemaan!!!!!

Pönttis kp 25/28

Vierailija
31/42 |
04.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei RuusuRouva olipas rankka kokemus, jo pelkka keskenmenokin on rankka juttu ja sitten vielä jos mennään vaikeimman kautta. :( Toivottavasti oli nyt tämän pinon viimeinen keskenmeno. Niitä on ollut ihan liikaa. Pörrillekin pahoittelut, onneksi sentäs pääsit noinkin "helpolla", vaikka eihän tuo helppoa ikinä ole. Jaksamista.

paritonsukka ja pönttis tsemppiä piinailuun ja tulkaa pian ilmoittelemaan plussa uutisia.

Mulla vihdoin vaihtui kp 35 kiertopäiväksi 1 ja yk 7 pyörähti käyntiin. Kohta pääsen clomeja napsimaan. Jännä kun ensin lääkärin jälkeen olin todella toiveikas, mutta pikkuhiljaa taas on alkanut tuntumaan siltä että tuskin clomejenkaan kanssa onnistuu. Pessimisti ei pety. :) Miehen simppanäyte viedään tiistaina ja sitten päästään vastauksia odottelemaan.

mansikkainen kp 1

Vierailija
32/42 |
04.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin jonkin aikaa ilman tietokonetta, ja teki kyllä ihan hyvää..

Pahoitteluni kaikille keskenmenon saaneille. Olen niin pahoillani puolestanne.

OmaaNaapaa sen verran että taisi mennä ovis harakoille :( Peittojen ala ehdimme olla vain kahdesti alkukierrosta.. sitten oli jos jonkin näköistä matkaa ja väsymystä. Nyt mennään jo kp 17/24-26

Eipä auta kuin odotella tätiä ja seuaavaa koertoa.

äitix3 kp 17/24-26

Vierailija
33/42 |
05.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mansikkainen: jospa ne clomit tuottaisivatkin tulosta!!

Äitix3: Harmi jos tällä kertaa ovis harakoille jousi. Ehkäpä seuraavasta kierrosta!!!

ON: Piti vaan heti aamusta piinailemaan poiketa..

Ei kummempia tuntemuksia, mutta kuitenkin..

Laskin tossa edellisiä kiertoja (olen kalenterin kulmaan aina vähän ruksia laittanut) näitä muutamaa jotka nyt pitkän tauon jälkeen ovat tulleet. Kierrot ovat olleet eka 24 sitten 30 ja seuraava taas 25 päivää (joskus ennen muinoin oli aina se tarkka 28). Että koskahan sitä uskaltais testailla (nyt kp27)?! Onneksi ei ole yhtään testiä kotona!! Varmasti olisi jo käytetty!! Täytyy kai vain malttaa loppuviikkoon ellei täti sitä ennen tänne löydä.

Mies ei vaan yhtään ymmärrä sitä kuinka tämä testailu voi näin poltella!! Siksi en nyt ole hänelle mitään puhunutkaan.. Hänen mielestään sen kyllä sitten ajankanssa kuitenkin huomaa jos raskaana on.

Pönttis kp27/28

Vierailija
34/42 |
05.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saikulla kun olen vielä niin ehdin kirjoitellakin ;-) Kiitokset kaikille myötäeläjille!

ON: Nyt aion palata tänne kuumeilemaan, pää on ihan kunnossa, kai alapääkin. Kauhea vauvakuume päällä, pahempi varmaan kuin ennen tätä??? Lääkärin lausunnon sain postissa tänään, viimeinen lause siinä oli että suositellaan raskauden yritystä 1-2 kk jälkeen.Huoh. En millään jalksaisi.... Eilen kävi lääkäri tuttuni kylässä ja hänelle tuli km paria päivää aiemmin kuin minulle, juteltiin uudesta yrityksestä, hän oli sitä mieltä että jos itse tuntee olevansa valmis voisi yrittää hetikin, vaikka minulla olikin kaavinta, hänellä lääkkeellinen. En nyt sitten osaa oikein ratkaista miten haluan. pelottaa jos liian aikaisin aloittaa että sitten sekin menee kesken, toisaalta, toiset sairaalat/ lääkärit antavat luvan heti yritykseenkin. Ja jos limakalvo on liian ohut, niin eihän se siihen edes tartu. Onko teillä kellään tästä kokemuksia??

Pönttis, toivotaan parasta kohdallasi!!!! Tule pian kertomaan! Minä varmaan olisin jo testannut.....

Uusille tervetuloa mukaan!!!

Pahoittelut Pörrille! Meitä on oikeesti jo liikaa, jospa nyt joku parempi tuulahdus kävisi täällä taas!!!

Nani, montako km sinulla olikaan ollut? Kyseleisin vaan kokemuksista uuteen raskautumiseen...

RuusuRouva

Vierailija
35/42 |
05.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enhän sitten voinut olla testailematta.. Mulla siis vapaapäivä ja kävimme kuopuksen kanssa kaupungilla, samalla sitten apteekissa poikkesin.

Ja arvatkaa mitä!! PLUSSAA!!!!!!!!!!!!

Aivan uskomatonta!! Ollaan tätä asiaa soudettu ja huovattu ja sitten kun viimein yhdessä päätetään että yritetään vielä sitä neljättä niin kerrasta heti tärppää!!!! vaikka tosiaan jo maaliskuusta asti ollaan vähän enemmän ja vähemmän heikolla ehkäisyllä oltu...

Vielä en kyllä tuonne odotuspuolelle uskalla joten ette ihan heti minusta kuitenkaan pääse!!

pönttis

Vierailija
36/42 |
05.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain positiivista!!! ONNEA pönttis ja paaaljon tarroja!!!Ihanaa!!!

RuusuRouva

Vierailija
37/42 |
05.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että pääsee onnittelemaan Pönttistä! ONNEA! Mahtava juttu!!!! Nyt sitten vaan kovasti enkeleitä ja tarrasukkia matkaan!

Mulla 1 testi kummittelee kaapissa, mutta en ole vielä sortunut. Eikä taida olla tarvettakaan, nyt tuntuu ihan siltä että menkat alkaa parin päivän sisällä. Ja pariin otteeseen on jo pyyhkiessä vähän kirkasta veriviirua tullutkin. Mutta odotellaan... Kun välillä olin tosiaan jo ihan varma että tärppi on käynyt kun oli ihan sellainen olo. Olis kyllä niin mahtavaa jos tulis plussa tännekin ja meillähän olis sit LA varmaan samana päivänä?! Mutta tuskin...

Paritonsukka kp 27/ 28-29

Vierailija
38/42 |
05.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Pönttis!!

Täällä jännäillään jo vähän etukäteen. Ovista kuulostelen, vielä ei ole tainnut tulla. Mies sanoi, että tietää kuulemma jo viikon päästä oviksesta, onko onni käynyt... Paremmin hoksannut muutokset minussa ku mää ite. Saapa nähä.

OnnellinenMamma kp 13/28?

Vierailija
39/42 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin kummissani löysin taas tieni tänne ja hyppään mukaan kuumeilemaan:)

Tässäpä tiedot:

tuuliviiri, N24 ja M27, tytöt 02,03&08, yritys toiveissa alottaa 12/09.

Vierailija
40/42 |
07.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnellinenmamma: Kiitos onnitteluista!! Aiemmin tuolla kirjoittelit siitä että voiko enää neljännellä kerralla mennä kaikki niin putkeen. Minulla aivan samalaisia ajatuksia. Tosin niin oli jo kolmannen kohdalla. Mullakin raskaudet alkaneet helposti sekä sujuneet hyvin. Toivottavasti nyt tämäkin!

Onnea oviksen metsästykseen!!

RuusuRouva ja paritonsukka: Kiitokset onnitteluista!! Joko paritonsukka olet testaillut vai ei kai vaan täti ole sinne löytänyt?

Tuuliviiri: Tervetuloa mukaan!!

ON: Ei ihmeenpiä tuntemuksia tai olotiloja. Toisaalta en kyllä liiemmin mitään pahoinvointeja kaipaakkaan. Aika epäuskoisina mennään!!

Pönttis ja onko se nyt tänään rv 4+0 tai jotain..