Ovatko miehenne poliittisesti tiedostavia?
Jos ovat, niin mikä mahtaa olla näkövinkkelinä? Yhteiskuntarauha..lopputuloksen tasa-arvo..vai markkinatalouteen uskova yksilövastuu/mahdollisuudet..
Kommentit (22)
Mulle yhteiskuntapoliittinen tiedostaminen ja etiikka ja moraali keskeisinä vaikuttajina ja arvoina, ovat aivan mielettömän tärkeitä..
Ikävä siksi, että alan jo kyllästyä keskustelunaiheisiin. Muutoin seuraan kyllä itsekin Suomen ja maailman tapahtumia.
Viimeiseksi tapetilla on ollut suomalaisen demokratian tila - aika kriittisesti.
mies olis jotenkin kyseenalaistamattomasti hedonistinen tai muuten vain ymmärtämätön..
Meillä mies suhtautuu todella kriittisesti esim. armeijaan, polarisaatioon ja järjettömään lhansyöntiin ja hyödykkeisiin tuhlaamiseen..eli politisoituneita asioita mitä vahvimmin:))
jopa valintakriteeri...
Mulle yhteiskuntapoliittinen tiedostaminen ja etiikka ja moraali keskeisinä vaikuttajina ja arvoina, ovat aivan mielettömän tärkeitä..
tuollainen asenne on todella puistattavaa. En voisi kuvitella edes seurustelevani kenekään noin ajattelevan kanssa, saati että elämänkumppaniksi ottaisin.
Isänsä ollut aika radikaali vasemmistolainen joskus.
Mulle radikaalit vasemmistolaiset on turn on! Eikä tää siis ollut vttuilua, vaan ihan oikeesti!!
Mulle on niiiin paljon tärkeämpää, että ajattelee, kuin esim raha ja hyödykkeet.
Isänsä ollut aika radikaali vasemmistolainen joskus.
Talouden vakaus ja kasvu perustana, koska ilman sitä ei ole sitä jaettavaa mitä tasa-arvon ja yhteiskuntarauhan takia jaetaan.
En mä minkään ameeban kanssa viitsisikään olla.
Miehelle tärkeitä teemoja on sosiaalinen oikeudenmukaisuus, tasa-arvo, vähemmistöjen oikeudet, ympäristö...
Puolueista äänestämme kumpikin vihreitä.
Talouden vakaus ja kasvu perustana, koska ilman sitä ei ole sitä jaettavaa mitä tasa-arvon ja yhteiskuntarauhan takia jaetaan.
Näillä linjoilla ollaan meilläkin molemmat, miehellä hyvin vahvana pointtina ylipäätänsä markkinatalouden kehitys sekä myöskin puolustuspoliittiset näkökannat.
eli ei sinänsä pidetä mitään näistä
Yhteiskuntarauha..lopputuloksen tasa-arvo..vai markkinatalouteen uskova yksilövastuu/mahdollisuudet..
tai mitään muutakaan
talouskasvua
tai ympräristönsuojelua tai yksityistä omistamisesta tai yleistä viherrakentamista tai mitään yhtä näkökulmaa parhaana, vaan yritetään aina pohtia kaikkea monelta näkökulmalta ja miettiä, mikä tällä kertaa olisi mahdollisimman suurta hyvää ja pientä pahaa tuova ratkaisu.
vai ovatko ainoastaan hyväksyttyjä "maskuliinisia" arvoja?
Näillä linjoilla ollaan meilläkin molemmat, miehellä hyvin vahvana pointtina ylipäätänsä markkinatalouden kehitys sekä myöskin puolustuspoliittiset näkökannat.
mm. mukana kunnallisessa päätöksenteossa. Meillä on työnjako mennyt niin, että minä hoidan perheen päivät ja mies on töissä ja minä otan vastuuta yhteisten asioiden hoidosta iltaisin ja mies vastaa silloin perheestämme.
Molemmat olemme silti työssäkäyviä mutta minun työni mahdollistaa "kotiäitiydenkin"
Mies ei ole puoluepoliittisesti aktiivinen/ sitoutunut mutta kannattaa pitkälti samoja arvoja kuin minä. Kannatamme tasa-arvoa, hyvinvoinnin jakamista...
eli ei sinänsä pidetä mitään mitään yhtä näkökulmaa parhaana, vaan yritetään aina pohtia kaikkea monelta näkökulmalta ja miettiä, mikä tällä kertaa olisi mahdollisimman suurta hyvää ja pientä pahaa tuova ratkaisu.
T. Amk-tyyppi
eli ei sinänsä pidetä mitään mitään yhtä näkökulmaa parhaana, vaan yritetään aina pohtia kaikkea monelta näkökulmalta ja miettiä, mikä tällä kertaa olisi mahdollisimman suurta hyvää ja pientä pahaa tuova ratkaisu.
koska me otamme huomioon myös ei-taloudellisia ja ei-materiaalisia "hyötyjä", kuten sen, että jokin on "oikein" tai "mukavaa". Eikä kantilaistakaan, koska me emme kuvittele transsendentalistisesti kokevamme kokemistamme missään asiassa. Emme siis mieti miettimistämme, me vaan mietimme...
oli tuolle utilitarismilla "lyöneelle"..
Saamme mielihyvää oimiessamme oikein, vaikka se olisikin pois materaalisesta hyvästämme..eli utilitarismiahan tuo on. On kuitenkin paras mahdollinen toimintamalli ja toiminnan tuottamisen motiivi (tässä viittasin Kantiin)
T. se Amk-tyyppi
Itse en ole "poliittinen", mutta saan kyllä aina hyvän väittelyn aikaiseksi asiasta kuin asiasta :). Olen vaan ajatellut että siitä on miehelle etua tuolla toreilla mummojen ja pappojen kanssa keskustellessa :)
Ei äänestä, ei seuraa suuremmin, mitä nyt uutisissa tuleee jotain.
Muuten fiksu mies, koulutettu ja hyvin perillä mm. taloudesta ja tekniikasta. Tuo alue vaan ei nappaa.