vauvakuume, onko oikein toivoa kuudetta lasta nelikymppisenä.
Olenko mielestänne ihan himmeä, kun haaveilen kuudennesta lapsesta.
Olen jo yli 40, mutta vauvakuume iskee kuin miljoona volttia.
Luulin ettei se enää tässä iässä.
Kommentit (29)
Ei sinun ap ole tarkoitus maailmaa täyttää, eiköhän 5 lasta jo riitä. Monilla naisilla on hyvin vahva lisääntymisvietti ja taipumus vauvakuumeiluun, sitä kestää vähintään koko sen ajan, kun sen lapsen saaminen vain on mahdollista.
On suurta viisautta osata pistää stoppi asialle ja keskittyä muuhunkin elämään ja elämiseen, ja niihin jo olemassa oleviin lapsiin, heillä on oikeus äitiinsä myös ja tarve häneen eikä se lopu vauvavuoteen, päinvastoin, se tarve jatkuu hamaan aikuisuuteen asti ja varsinkin murros/teini-iässä.
T. Äiti kahdelle+ns alalla ja ikuinen vauvakuumeilija
Miksi helevetissä kukaan haluaa kuudennen lapsen iha sama minkä ikänen. Jo kolmas lapsi on liian monta.
Katsotteko te koskaan milloin ketju aloitettu? Tämänkin ketjun aloittaja lähenee jo 60 ikävuotta.
Minä mietin tuossa iässä neljättä lasta. Ikäeroa edelliseen olisi tullut 6-7 vuotta. Olen tyytyväinen, että mieheni ei enää halunnut lisää lapsia. Itsekin sen tajusin vähän viiveellä, että kolme on riittävä määrä monenkin arkipäiväisen asian suhteen.
Kun lapset kasvaa, huolet lisääntyy. Stressasin (esim. vaikka ei olisi tarvinnut) lasten yo-kirjoituksia. Ulkomaanmatkat perheenä olisivat olleet jo aika hinnakkaita, kun se kolmen lapsen kanssakin teki budjettiin hyvän loven.
Aloin ajattella myös, että kun minulla oli jo kolme tervettä, ihanaa lasta, kannattaako ottaa riskiä. Veljelleni oli syntynyt juuri vakavasti sairas lapsi, joka eli vain muutaman päivän.
Tota alan työstämään...
https://kotiliesi.fi/awpo/img/2023/09/jenny_albrecht_suuri_persenayttel…
Näiden nelikymppisten vauvakuumeilijoiden kannattaisi miettiä asiaa myös sen lapsen näkökulmasta. Hän joutuu sitten parhaassa iässä ja liian nuorena huolehtimaan vanhoista ja vaivaisista vanhemmistaan. Puhun kokemuksen syvällä rintaäänellä tässä, se muistisairaasta vanhemmasta huolehtiminen on melko raskasta ja olisi mahtavaa elää vain omaa elämää.
Annamennä! Itse sain ekan lapsen 43-vuotiaana.
Vierailija kirjoitti:
Annamennä! Itse sain ekan lapsen 43-vuotiaana.
Hänellä on jo 5 lasta!
Ei Ole väärin.
katso mihin tämä yhteiskunta on menossa.. mi. Ole enää mitään väliä.
elä omannäköistä elämääsi.
Lisäksi Suomeen tarvitaan lisää ihmisiä jotta yhteiskunnallinen huoltosuhde toimii
joten lisääntyminen on oikea teko.
Minä olen 39 ja tekisin lapsen heti jos mies suostuisi mutta ei suostu .