Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ateistit, onko mielestäsi hyvä juttu että Suomessa on uskonnonvapaus?

Vierailija
21.09.2009 |

nyt ei kannata lähteä kiistelemään siitä että onko Jumalaa vai ei, nyt kysyn ainoastaan että kannatatko uskonnonvapautta?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
21.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi en kannattaisi?

Vierailija
2/17 |
21.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannatan. Yksilöllä täytyy olla vapaus uskoa mihin vaan. Kuitenkin täytyy muistaa sitten ettei julista raamatun tai koraanin sanaa lakina tai totuutena. Fanaattinen uskonkiihkoilu tulee kriminalisoida. Sen uskon tulee riittää. Uskomusten ja valheellisten kirjoitusten takia on harjoitettu jopa kansanmurhia. Kirkko poltti noitia roviolla, kivityksiä tehdään edelleen, lapsia ympärileikataan, lapsia naitetaan aikuisille, seksuaalivähemmistöjä syrjitään törkeästi, naisia eriarvoistetaan....

Minä uskon että elän 200 vuotiaaksi ja vietän vanhuuden päivät ajellen ferrarilla moottoriradalla ja varikolla odottaa misuja. Tähän minä haluan uskoa :D Pidän sen kuitenkin omana tietonani, se ei kuulu muille. Jos joku muu tykkää pojista tai lamborghinista enemmän niin mä en haluu tietää siitä. Hehe.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
21.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin kannatan.

Maat joissa moista vapautta ei ole -rättipäälandiat- ovat sellaisia joissa en halua asua, tuskin edes käydä.

Joku tulee ja tappaa jos sanot että "Pyyhin Allahilla perseeni... tms"

Vierailija
4/17 |
21.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä tämä nyt sitten on tämä kirkon presenssi keskustelupalstoilla, johon ensi vuonna on varattu kahdeksan miljoonaa euroa, Miettikääpä sitä kun makselette kirkollisverojanne. Onko tämä sitä mihin tahdon rahani antaa?

Vierailija
5/17 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä tämä nyt sitten on tämä kirkon presenssi keskustelupalstoilla, johon ensi vuonna on varattu kahdeksan miljoonaa euroa, Miettikääpä sitä kun makselette kirkollisverojanne. Onko tämä sitä mihin tahdon rahani antaa?

Vierailija
6/17 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

se saadaan vielä Suomeen.

Koska eihän se toteudu niin kauan kuin paria kirkkoa pidetään erityisasemassa ja annetaan niiden verottaa mm. kirkkoon kuulumattomia yrityksiä ja yhteisöjä. Ja kouluistakin pitäisi uskonnonopetus saada pois.

Vierailija
7/17 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen voi uskoa sitten mihin tahansa yksin oman päänsä sisällä ilman että levittelee sairaita meemejään muille.

Vierailija
8/17 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkemykseni Jumalan olemassa olo vs. olemattomuus 25%-75%. Vaan sitähän tässä ei kysytty.

Kannatan uskonnonvapautta ja toivon että se aidosti toteutuisi yhteiskunnassamme. Mielestäni uskontokuntien tulisi itsenäisesti järjestää uskonnonopetus, eikä uskonnonopetusta tulisi järjestää ("tunnustuksettomanakaan") verovaroin.

Kannatan elämänkatsomustiedon opiskelua, aineen nimi voisi objektiivisemmin olla esim. elämänkatsomukset, uskonnot ja ihmisenä maailmassa

t.koskaan kirkkoon kuulumaton ET:a koulussa opiskellut äiti, jonka puoliso eronnut kirkosta 18-vuotiaana (ei saanut vanhemmiltaan aiemmin lupaa) ja lapset eivät koskaan kirkkoon kuuluneet.

Vierailija
9/17 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen voi uskoa sitten mihin tahansa yksin oman päänsä sisällä ilman että levittelee sairaita meemejään muille.

Vierailija
10/17 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan vapaasti saa uskoa mihin haluaa, kunhan mun ei tartte.

Vierailija
11/17 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jokainen saa uskoa mihin haluaa. Itse en usko.

Mutta haluaisin hieman muuttaa nykysysteemiä, eli kouluun yhteinen oppiaine nykyisen elämänkatsomustiedon pohjalta, ja uskonto pois. Eikä valtion pitäisi tukea mitään uskonnollisia yhteisöjä, laitoksia tms.

Mutta ihmisillä siis saa olla oikeus perustaa uskontoja, kirkkoja jne. ja uskoa mihin haluaa. Kukin vain hoitakoon omien lastensa uskontokasvatuksen itse. Ja ovelta ovelle käännytys tulisi kieltää, kaupungilla saa minun puolesta saarnata, jos siellä saa sitten muistakin aiheista jaella lappusia ja lippusia

Vierailija
12/17 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

teitä tietämättömiä...

Vierailija
13/17 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kiellä jumalia, mutten liioin ymmärrä, että aikuiset (siis myös henkisesti aikuiset) niihin uskovat. Ihan sama kuitenkin minulle, kunhan pitävät uskonsa omana asianaan. Toki voivat siitä kertoa, mutta jumalien välistä taistoa ihmisten välittämänä en ole kiinostunut kuuntelemaan.

Luittehan muuten tässä näinä päivinä sanomalehdistä, että suurin osa meistä suomalaisista uskovistakaan ei usko sellaiseen jumalaan, josta Raamattu meille kertoo. Aika erikoista olisikin, jos uskoisimme siihen oikuttelevaan, kostonhimoiseen, lapselliseen tyyppiin joka pyhässä kirjassamme mesoaa.

Vierailija
14/17 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatan uskonnonvapautta, ja soisin sen toteutuvan Suomessa.

Ennen kuin uskonnonvapaudesta Suomessa voidaan puhua, tulee ev.lut kirkon verotusoikeus poistaa, kieltää päiväkotien pyhäkoulutoiminta ja muuttaa koulujen uskontokasvatus objektiiviseksi eri uskontojen tarkasteluksi.

Vierailija
15/17 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jokainen saa uskoa mihin haluaa. Itse en usko.

Mutta haluaisin hieman muuttaa nykysysteemiä, eli kouluun yhteinen oppiaine nykyisen elämänkatsomustiedon pohjalta, ja uskonto pois. Eikä valtion pitäisi tukea mitään uskonnollisia yhteisöjä, laitoksia tms.

Mutta ihmisillä siis saa olla oikeus perustaa uskontoja, kirkkoja jne. ja uskoa mihin haluaa. Kukin vain hoitakoon omien lastensa uskontokasvatuksen itse. Ja ovelta ovelle käännytys tulisi kieltää, kaupungilla saa minun puolesta saarnata, jos siellä saa sitten muistakin aiheista jaella lappusia ja lippusia

Kannatan uskonnonvapautta, ja soisin sen toteutuvan Suomessa.

Ennen kuin uskonnonvapaudesta Suomessa voidaan puhua, tulee ev.lut kirkon verotusoikeus poistaa, kieltää päiväkotien pyhäkoulutoiminta ja muuttaa koulujen uskontokasvatus objektiiviseksi eri uskontojen tarkasteluksi.

Vastaa viestiin Ilmoita asiaton viestiKerro kaverille

Vierailija
16/17 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä budhismiin kallistuva agnostikko ja kysymys oli ilmeisesti fundamentalisti-ateisteille tarkoitettu.

Vierailija
17/17 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskonnot samalle viivalle, lainsäädäntö ja toimeenpanovalta huolehtii siitä, että sivullisia ei häiritä kohtuuttomasti esim. käännytystoiminnalla ja että yhteisöissä toimitaan inhimillisesti. Tunnustuksellinen uskonnonopetus pois kouluista, kirkot ja muut voivat tarjota omat kerhonsa opetusta haluaville.´

En ymmärrä kuka ateisti ei kannattaisi uskonnonvapautta.