Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hoitovapaa+keikkatyö-verokorttikysymys?

Vierailija
21.09.2009 |

(Kysyn nyt ensin täältä, toki soitan myöhemmin verotoimistoon..)

Eli jos tekee tuntityötä hoitovapaalla (n.15-20h/viikko), ja alle 3v lapsi ei siis ole päivähoidossa vaan kotihoidossa, miten veroasiat menevät?

Nythän minulla on verokortti "sosiaalietuutta varten". Kun rupean tekemään töitä osittain, haetaanko kokonaan uusi verokortti kaikkia tuloja varten (työ+kotihoidontuki) yhteisesti, ja sama prosentti menee molemmista? Vai pysyykö tuo sosiaalietuuden prosentti samana ja sitten työverotus erikseen? Vai mitenköhän tuo menee..

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
21.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse teen keikkatyötä ja poikani on kotona isänsä kanssa. Minä hommasin verokortin joka koskee työtä ja sosiaalietuuksiin hommattu kortti pysyy kelalla. Sinulle tulee oma prosentti työtä varten.

Vierailija
2/4 |
21.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollut sama verokortti, en ole missään vaiheessa vaihtanut prosenttia vaan ottanut sen mikä valmiiksi laskettu (eli tuista mennyt veroa turhankin paljon). Kelaanhan ei tarvitse korttia toimittaa vaan saavat % tietoonsa verottajalta muutenkin. Työnhön sitten toimitat sen kortin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
21.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinne pitää laittaa erikseen eri tulot.

Sosiaalietuuksia varten on oma kohtansa ja palkkatyötä varten oma kohtansa.

Jos teet keikkaa useammalle työnantajalle, laita tulot kohtaan sivutyö. Laskuri laskee sinulle sopivan prosentin ja ottaa huomioon sekä sosiaalietuuden että palkkatulot. Verovirasto postittaa kortin automaattisesti Kelaan mikäli valitsen myöhemmin sen kohdan ja itse saat kortin sivutyötä varten. Voit ottaa postista tulevasti verokortsiat kopioita niin monta kuin haluat ja toimittaa kopion jokaiselle työnantajalle ja sinun itsesi täytyy pitää huoli, että vuosituloraja ei ylity. Työnantajahan ei tiedä paljonko tienaat muissa töissä, joten he eivät osaa pidättää sinulta välttämättä ylimenevästä osasta isompaa prosenttia.

Toivottavasti selvensi edes vähän...

Vierailija
4/4 |
21.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tulee olemaan vain yksi työnantaja, joten sikäli selkeyttää..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän neljä