Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdä tahraisille ja pikkuvikaisille lastenvaatteille?

Vierailija
21.09.2009 |

Tutkailin juuri lasteni pieneksi jääneitä vaatteita. Olen vain nakannut ne pahvilaatikoihin suoraan käytöstä, toki pesun jäljiltä. Vauvakoon vaatteissa ongelmana on puklutahrat kahden megapulauttelijan jäljiltä ja osassa tahrattomista vaatteista taas on pikkiriikkisiä reikiä saumakohdissa tai neppareiden vieressä. Isommissa vaatteissa taasen on hihansuissa ja edessä pieniä tahroja. Haluaako kukaan tällaisia vaatteita edes ilmaiseksi? Ison kasan vaatteita laitoin jo odottamaan lumppukeräykseen viemistä, että menevät edes hyötykäyttöön. Osan pikkureikäisistä laitoin odottelemaan mahdollisia uusia tulokkaita. Hyväkuntoiset (ehjät ja tahrattomat) laitan osan myyntiin ja osan säästän. Mutta nuo pikkuvikaiset on se murheenkryyni... Mitä ihmettä teen niille?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä oon pistänyt pikkuvikaiset ja tahraiset lapset reilusti suoraan kiertoon. Hankin sitten uudet tilalle.

Vierailija
22/29 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Likaiset ja rikkinäiset joita kukaan ei halua, leikkaisin räteiksi js käyttäisin vessanpesussa jonka jälkeen roskiin.

Itse kierrätän aina kaikki vanhat paidat, lakanat, keittiöpyyhkeet jne näin. Froteepyyhket menee miehelle talliräteiksi joista voi sit käyttää esim. auton vahauksessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkuvikaiset voi yrittää korjata ja laittaa eteenpäin kirpparille tai tutuille. Tahraiset ja kuluneet laittaisin siivousräteiksi esimerkiksi keväällä ja syksyllä tarvii polkupyörien tai autonvanteiden pesuun.

Vierailija
24/29 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen tarjonnut ilmaiseksi fb-kirppisryhmässä tai esim isompien lasten housuja myynyt pakettina halvalla (toki siis ottanut silloin kuvat jokaisesta ja ilmoittanut ne viat). Isompien lasten vaatteita voi tarjota myös päiväkotiin varavaatteeksi.

Tätä ennen siis siivottomimmat luonnollisesti roskiin/ lumpun keräykseen. Ja tahrojen kohdalla - koetan hoitaa tahrat silloin kun ne tulee, ei nyt niin hirveästi ole jäänyt kestotahroja.

Vierailija
25/29 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja totta, räteiksi mäkin jotkut pilkon. Hyviä vaikka pyörän rassailussa

Vierailija
26/29 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laitan kaikki uffiin.

Vierailija
27/29 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä voi vielä käyttää

Vierailija
28/29 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korjaa tai laita tekstiilikeräykseen

Vierailija
29/29 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä oon pistänyt pikkuvikaiset ja tahraiset lapset reilusti suoraan kiertoon. Hankin sitten uudet tilalle.

Siis roskiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kolme