Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ahistaa jo joululahjojen ostaminen kun ei ole rahaa =(

Vierailija
21.09.2009 |

Aikasempina vuosina olemme ostaneet pääasiassa lapsille joululahoja ja omille aion siis tänä vuonnakin ostaa omilleni kunnolliset lahjat. Mutta olen aikaisempina vuosina ostanut paljon kummilapsille, sukulaislapsille ja kavereidenkin lapsille joululahjoja ja tiedän, että monesta paikasta tulee tänäkin vuonna lahjoja. Mutta nyt kun olen itse hoitovapaalla ja muutenkin tiukkaa taloudellisesti niin miten selitän, että tänä vuonna muut eivät välttämättä saa sen kummempia lahjoja? Tai jos ostan niin mitään kovin erikoista ei ole varaa ostaa. Ennen olen ostanut suhthyviäkin lahjoja =(

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
21.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin yksinkertaista, tee niin kuin meidän perhe, ilmoitettiin vain kaikille että emme enää vietä joulua ja emme osta kenellekkään lahjoja ja meille ei tarvitse ostaa.

Huh, mikä helpotus ja lapsetkin ihan tyytyväisiä kun muuten kuitenkin saavat lahjoja tarvittaessa siis ei pakon edessä!

Vierailija
2/16 |
21.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. leivot pipareita, laitat lasipurkkiin, kaunis kankainen päällinen purkinkanteen ja nätisti tekstattu tarralappu purkin kylkeen.

Ei joulun ideana ole käyttää paljon rahaa, vaan muistaa läheisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
21.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. leivot pipareita, laitat lasipurkkiin, kaunis kankainen päällinen purkinkanteen ja nätisti tekstattu tarralappu purkin kylkeen. Ei joulun ideana ole käyttää paljon rahaa, vaan muistaa läheisiä.

Tai viet leffaan, luistelemaan tms. mikä nyt ei kamalasti kukkaroa rasita.

Jos lapsi narisee, että ei saanut tarpeeksi hienoa/ kallista se on sitten kasvatuksessa vika.

Vierailija
4/16 |
21.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kerran on niin läheisissä väleissä että lahjoja on tapana ostaa niin silloin voi kyllä kertoa että tänä vuonna ei pysty hankkimaan samanarvoisia lahjoja kuin ennen. Niin minä ainakin teen jos tilanne vaatii.

Vierailija
5/16 |
21.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten sanot suoraan lasten vanhemmille, että valitettavasti sulla ei tänä vuonna ole mahdollisuutta panostaa rahallisesti lahjoihin. Mä en edes ymmärrä että kaikille sukulaislapsille ja kavereiden lapsille kenen kanssa ei olla aattona yhdessä ostetaan lahjoja. Pienille on helppo ostaa, mutta mitä isommaksi kasvavat niin vaan vaikeutuu.

Vierailija
6/16 |
21.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sovitaanko, ettei hankita tänä vuonna lahjoja.

Niille joille jotain antaa, voi myös tehdä itse jotain. Tuo mainittu piparit on tosi kiva, voi myös leipoa joulupullaa, tehdä leipää, marmeladia... Jos osaat kutoa, niin villasukat on aina ihana lahja.

Vierailija
7/16 |
21.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

japakkasin nätteihin purkkeihin. Ei ole kallis lahja, mutta kuitenkin sellainen, jolla on kiva muistaa kinkun syöjiä.

Vierailija
8/16 |
21.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kavereiden lapsille lähti siitä, kun meidän lapset sai muutamilta ystäviltäni lahjat niin pakkohan minunkin oli ostaa heidän lapsille, oli jotenkin noloa vaan sanoa kiitti ja sit ei antaa mitään takasin. Mutta joo, toivottavasti ymmärtävät ja ovat tyytyväisiä ihan johonkin pieneen lahjaan =) Tykkään todella paljon ostaa lahjoja, joulussa musta on muutenkin kivempaa se antaminen kun saaminen. Joten toivottavasti muut ymmärtävät tänä jouluna sen, että ajatus on tärkein =)

ap

Vierailija
9/16 |
21.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta luulen, ettei kukaan 5v. oikein siitä vielä innostu =) Mutta tuota piparihommaa mietin, onko lapsille 2-6v. tosi pettymys lahja saada piparia? Tai sitten jos ostaa jonkun pienen ja halvan nätin purkin ja laittaa sinne karkkeja?

ap

Vierailija
10/16 |
21.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsille ei ehkä sinappia... Mutta pipareita kyllä. Ja joku nätti purkki karkilla täytettynä on varmasti mieluisa.

Pienille lapsille myös kirjat (Kirjatorilta saa halvalla) on hyviä ja niitä saa välillä tosi edullisesti. Samoin erilaiset puuha ja värityskirjat ei maksa juuri mitään. Mutta kannattaa jutella vanhempien kanssa, hyvinkin voisi sopia, että ei lahjoja tänä vuonna. Ei ne lapset juuri teiltä osaa mitään odottaa.

t. se sinappia ehdotellut

Vierailija
11/16 |
21.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta luulen, ettei kukaan 5v. oikein siitä vielä innostu =) Mutta tuota piparihommaa mietin, onko lapsille 2-6v. tosi pettymys lahja saada piparia? Tai sitten jos ostaa jonkun pienen ja halvan nätin purkin ja laittaa sinne karkkeja? ap

saisi purkillisen karkkia lahjaksi, se olisi ihan taivaissa :)

Vierailija
12/16 |
21.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

esimerkiksi hyväkuntoisia lastenkirjoja!

Itse toivomme, että sukulaiset ostaisivat lahjat kirpparilta. Toki myös kotimainen käsityö kelpaa. Epäeettisesti (lapsityövoimaa, ympäristömyrkkyjä, huonot työolot, huonot materiaalit...) valmistettuja leluja emme haluaisi lapsillemme ostettavan. Kirpparilla olevat lelut on joka tapauksessa jo tehty ja kertaalleen ostettu, joten ne kelpaavat. Uusia tavaroita en osta kirpparilta, vaan niiden pitää olla käytettyjä :) Lapset ovat ihan aidosti tyytyväisiä ja iloisia lahjoistaan.

Vierailija
13/16 |
21.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä haluat joulupukilta ja vastasi, että keksiä! Piparit on hyvä lahja, laita lapset tekemään ja koristelemaan niin saavat antaessa sanoa, että ovat tehneet itse! Tärkeä juttu :)

Vierailija
14/16 |
21.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ilahtuisin itsekin jos sellaisen lahjan saisin! Enemmän siinä on ajatusta kuin jossain krääsässä, jota en välttämättä edes tarvitse! lapsetkin voivat osallistua!

Vierailija
15/16 |
21.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

monet tekevät kotonakin..mutta esim 5e lahjakortti tiimariin on kiva ja aika halpa tai sitten ostaa leffaliput,niitä saa joulun aikaa sarjalippuja edullisesti ja niistä riittää useammalle.Itse en kyllä anna lahjoja kun omille lapsille ja kummilapsille..jos kaikkia tuttuja,sukulaisia yms rupeaisi lahjomaan ei tarttis syödä mitään puoleen vuoteen=)

Vierailija
16/16 |
21.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on hieman samanlainen tilanne rahapuolen suhteen ja olenkin ajatellut, että sisareni lapsille (3) ostamme perhepelin yhteiseksi lahjaksi. Heillä ei ole tällä hetkellä inkan aarre nimistä peliä ja mitä olen katsonut niin se maksaa n.19e, tiedän heidän pitävän kyseisestä pelistä kun ovat sitä joskus meillä pelanneet. Olen myös aikaisempina vuosina tehnyt juuri noita pikkuleipä purkkeja ja myös makeis purkkeja viemisiksi ja niitä ajattelin tehdä myös nyt. Kummilapset ovat jo teini iässä ja ymmärtävät joulupukin olemassa olon ja heille ajattelin laittaa leffaliput kuoreen. Ystävä perheelle viedään itse leivottu jouluinen mauste kuivakakku, koristelen tomusokerilla ja teen sellofaanista nätin pakkauksen + lasten tekemä joulukortti. Toivottavasti keksit jotain kivaa ja edullista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kahdeksan