Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mirenasta...

21.09.2009 |

Tiedustelisin et onko kukaan raskautunut mirenan poiston jälkeen?? ja kuinka nopeasti??

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
21.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut kaksi kertaa Mirena. Toisella kerralla tuli yhdet kuukautiset ja toisella olisko kahdet ennen kun nappas. Nyt poistettu pari vk sitten ja odotellaan miten nyt tällä kertaa..

Toivottavasti nappaa pian meillä molemmilla!! :-)

MInIUNikko

Vierailija
2/21 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

katsotaan mitenkä tässä sit käy..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
01.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

menny, lopuksi vaikka odottavan aika on tietysti pitkä.. tyhjennysvuoto ja yhdet menkat (olisko ollu elimistön treeniä tosi pitkällä kierrolla) sitten normi kierto ja siitä raskaus. Suosittelen kierukan jälkeen (siis ihan maallikkona ja mutu-tuntumalta) juomaan sitä älyttömän pahaa greppi-tuoremehua, mulla tepsi, vahvistaa limakalvoja ja auttaa kiinnittymistä, eikä siitä o haittaakaan :)

Vierailija
4/21 |
01.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta myös eilen poistettiin kierukka, nyt vaan odotellaan menkkojen alkua, saa nähdä kuinka kauan siihen menee aikaan, kun oli kokonaan poissa kierukan ajan. Lääkäri sanoi, että voi mennä 6 viikkoa ennenkuin tulee ensimmäinen vuoto. Odottavan aika on pitkä..

Vierailija
5/21 |
01.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme päivää poiston jälkeen alkoi vuoto, jota kesti kolme päivää. Nyt sitten odotellaan tuleeko kohta ovulaatio, vai alkaako kuukautiset taas uudestaan, vai mitä sitä tapahtuu?!

Vierailija
6/21 |
02.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siitä asti oon nyt sit vuotanu, onko tää sit jotain tyhjennysvuotoa, tietysti voi olla, että mulla oli kierto just sellaisessa vaiheessa, et olis pitäny muutenkin olla menkat.. toivottavasti pian loppuis ja pääsis touhuihin.. Tsemppiä kaikille

Vierailija
7/21 |
02.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole mitään vuotoa vielä tullut, näitä juttuja luettuani, oletan että jonkinlainen vuoto pitäisi kait alkaa piakoin, siihen varauduin, mitään tuntemuksia ei kyllä ole vielä ollut. Mutta vastahan tässä paripäivää on mennyt härvelin poistosta. Olin kaupassa siteitä hankkimassa ja niitä kun ole moneen vuoteen tarvinnut olin aivan pihalla, miten niitä onkin niin montaa merkkiä ja sorttia. Mutta tulihan jotain hankittua, se vaan taas tietää hiivaa..

Vierailija
8/21 |
03.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

raskauduin mutta meni valitettavasti kesken :(

Vierailija
9/21 |
03.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosiaan vuotanu tiistaista asti ja nyt tulee sellaisia hyytymiä..

Vierailija
10/21 |
03.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli kuukautisten aika ja kaksi päivää poiston jälkeen tuli sellainen vuoto etten kaupassa ehtinyt käymään kun kaikki paikat olivat veressä, isoja hyytymiä tuli myös. ihan hirveää oli, nyt keskenmenon jälkeen odottelen kauhulla seuraavia kuukautisia

Vierailija
11/21 |
04.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläpä kirjoittelee yksi äityli jolta on poistettu Mirena-kierukka vuosi sitten lokakuun lopulla. Kierukka ehti olla melkein viisi vuotta ja vuotoa ei ollut kierukan aikana kuin ihan ekan puolen vuoden aikan. Tyhjennysvuotoa tuli muutama päivä ja sit ekat menkat vasta tammikuun puolessa välissä. Menkat oli aivan kauheat, tuntu että kyllä tässä kohta tulee lähtö jo pelkän verenhukan takia...

Sen jälkeen tässä on saikattu ensin proveran kans että saatais kierto kohilleen tai edes menkat tulemaan suht normaalisti. Sit siirryttiin clomifeniin kun todettiin että mitään ovulaatiota ei edes tapahdu. Ekana yksi tbl vuoden 5-9pvä, tätä pari kuukautta ja sit oli kuukausi välissä että oltiin ihan luomuna, ja viime kuussa sit 2tbl vuodon 5-9pvä. Joka kerta on otettu sit vain verikoe, josta on katottu progesteroniarvot et voidaan määritellä että onko sitä ovista ollut.

Arvot on mulla tosi surkeat yhdellä tabletilla ne oli 1.6 ja 1.9 ja nyt kahdella tabletilla peräti 9,5! Nyt sit lääkäri sano että ota samat kaksi tablettia päivässä mutta nyt seitsemänä päivänä sen viiden sijasta! Onko kukaan muu syönyt clomifenia seitsemää päivää putkeen?! Mulla alkaa usko mennä koko hommaan, itkettää koko ajan kun tässä ei tapahdu mitään edistystä...

Eikö clomi-hoidoissa pitäsi ultrata myös että seurattais vähän sitä munasarjojen toimintaa? Ei täällä vaan tehdä mitään, jos ei ite älyä pyytää. Nyt kysyin että pitäiskö sitä kattoa ultralla, niin lääkäri vaan sano että voihan sitä kattoa! Olen kyllä alkanut aattelemaan että taidan pakata kimpsut ja kampsut ja lähteä väestöliiton hoidettavaksi, nyt kun olen ihan kunnallisessa puolella.

Niin se vuosi on mennyt ei merkkiäkään ole vielä siitä että saisin joskus vielä pitää vauvaa sylissä...

Vierailija
12/21 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta otettiin Mirena-kierukka pois 25.9 ja 28.9 tuli vähän vuotoa joka loppui samana päivänä.

Nyt sitten odotellaan, että koska perheemme saa vahvistusta.

Tämä on nyt sitten hieman erilainen tilanne kuin ensimmäistä yrittäessä, söin silloin e-pillereitä ja ne jätettyäni pois tuli yhdet menkat ja sitten tärppäs.

Sama tilanne oli kun yritimme toista lastamme, mutta se meni kesken muistaakseni rv6+1.

Sen jälkeen yritimme heti ja tärppäsi heti keskenmenon jälkeen, eli ei kuukautisia välissä.

Nyt kauhee kuume ja odottelen malttamattomana onko tärpännyt, koska on raskausoireita tai sitten ajatukset tekee tepposia...

Oireita on: huono olo, vilun väreet ja välillä selvä palelu (lämmöt ½-1 aste korkeemmat kuin normaalisti), mahassa jänniä "vihlaisuja", rinnat kipeet.

Tein eilen testikin, mutta negaa näytti.

Tää on niin jännää, kun ei tiedä onko vai eikö.

Nyt pitää vaan vielä odotella viikonloppuun ja tehdä uusi testi jos ei menkat vielä alkaneet ja jos oireet vielä viittaa mahdolliseen raskauteen.

Tsemmpiä kaikille yrittäville :)

Vierailija
13/21 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä varasin juuri ajan gynekologille, sain peruutuspaikan huomisaamulle. Siis Mirenan poistoon ja sitten kovasti toivomaan perheenlisäystä!!!

Vierailija
14/21 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmen päivän jälkeen tuli päivän verran vähän vuotoa, sitten päivä taukoa ja taas päivän niukka vuoto. Tänään ei ole ollut mitään, ehkä huomenna sitten taas.. ;-)

Neljä vuotta sitten kierukan laiton jälkeen mulla oli päänsärkyä useana päivänä viikossa ekat kolme kuukautta. Nyt on tämän viikon aikana särkenyt useasti päätä, liekö yhteys kierukan poiston kanssa?

Kolmas lapsukainen haaveissa.. Toivottavasti tärppäisi vielä. Niin ja tärppionnea teille muilekin!

Vierailija
15/21 |
09.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kävin otattamassa Mirenan pois pari päivää sitten, ja gyne sanoi, että vuotoa ei kannata odottaa vielä ensi viikolla, ehkä seuraavalla viikolla vasta. Kun kysyin,että pitääkö pitää taukoa peittojen heiluttelemisessa, hän vastasti, että Ei mitään karensseja, vaikka aloitatte heti illalla. Kun kysyin raskautumisesta ja kierron normalisoitumisesta, hän sanoi, että ei voi tietää, mutta jos ei vuotoa tule kolmen viikon sisällä, niin sit kannattaa tehdä raskaustesti. Tähän tähdätään :) Eli eka yrityskierto menossa, ja toivotaan,ettei tätiä näykään!! Mutta teilä muilla on kyllä vuoto tullut jo aiemmin?

Vierailija
16/21 |
09.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä kierto sattu just olee siinä vaiheessa.. Tosin mulla tuo kierukka ei ollu ku noin 4 kuukautta.

Nyt sit toivotaan et seuraava vuoto tulis sit vasta joskus synnytyksen jälkeen=)

Vierailija
17/21 |
06.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tein toissa päivänä raskaustestin, joka näytti positiivista :)

Laskettuaika oli siinä 13.7.2010 huitelissa =)

En olisi uskonut ikinä, että näinkin nopeaa tulee raskaaksi...toivotaan vaan, että kaikki menee hyvin.

Nyt on pahoinvointia ja rinnat ovat tosi arat sekä mahassa vähän vihloo, mutta se on ihan normaalia.

Vierailija
18/21 |
06.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

(ei ehtinyt ollakaan kuin 6 kk), sen jälkeen oli muistaakseni heti tyhjennysvuoto joka kesti ja kesti... ekan kerran sain raskaustestiin plussan 08/08 mutta kesken meni heti alussa. Toinen kerta oli 03/09, myös kesken rv 5+. Nyt sitten odotellaan tuleeko sitä kolmatta kertaa lainkaan. Tutkimuksissa on käyty keväällä, sain clomit ja luget mutta ei niillä pysyvämpää raskautta ole tullut. Minulla tosin ikääkin jo 35.

Vierailija
19/21 |
07.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika erikoisesti kysytty,onko kukaan raskautunut mirenan poiston jälkeen:/ Varmasti on yksi sun toinen :)

Eihän kierukka kuitenkaan lapsettomuutta aiheuta, eikä lapsia tule tosta noin vaan heti, tai edes ollenkaan välttämättä vaikkei koskaan olisi ollut mitään ehkäisyä. En siis oikein ymmärrä mikä tämän pointti on ?! Kuukautiskiertokin voi häirrintyä ihan ilman mitään ylimääräisiä aineita ym.

No ,vastaus kysymykseen kyllä, mirena ollut 2 kertaa viisi vuotta, raskautunut toisella kerralla ekasta kierrosta, toisella tokasta.

Vierailija
20/21 |
24.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa poistettiin Mirena viime viikon perjantaina, 4,5 vuoden käytön jälkeen. Nyt tässä jännätään koska tärppää vai tärppääkö.. Kolmatta yritetään ja edellisetä raskausajasta jo yli 8 vuotta.. Jänskättää.. Mirena aika meni kuukautisitta, joten nyt sitten odotellaan niitä tai plussaa.. =D