Kolmosten viikot 39-40
Kommentit (37)
Vielä ehdin hetken pohtia asioita ennen töihin lähtöä täällä koneen ääressä...
Eilen mieheni sit sanoi, että annetaan vauvalle mahdollisuus! Menin jo siinä vaiheessa ihan vaikeeks enkä osannut sanoa mitään, vaikka tavallisesti mun on niin helppo puhua ihan kaikesta mieheni kans. Illalla sit ryhdyttiin jo tositoimiin ja vaikka oli ihan täydellisen ihanaa, jotenki pelästyin sen jälkeen ja pyysin mieheltä sittenkin vielä hetken harkinta-aikaa!
...en vaan ymmärrä itseäni... Vuosia olen haaveillut, että mieheni haluais mun kanssa vielä yhden ja nyt sit en tiedäkkään enää itse!? Ehkä ne tunteet tästä selkenee kun mietin hetken...? Onko täällä kenelläkään ollut tollasia tuntemuksia?
Onnittelut plussanneille!!!!
Kuinka aikaisin voi tulla niitä repäisykipuja? En tarkalleen muista, tosi ajoissa viimeksi tuntui. Nyt on ollut niitä kierto on vasta 25/32 tai 34..
Epätoivoista oireen metsästystä taas. Tosi pieni mahku edes olla raskaana kun jäi noi harjoituskerrat vähä heikoiks, mut sit kun aattelee et joku voi saada alkunsa yhenillan jutusta,ihan hassua tää homma...
Magdaliinalle: Mulla kans välillä käy mielessä et miten helppoo noitten kahden kanssa on, mut sitten mietin sitä että jos myöhemmin tulee viel kuitenkin vauvahaaveita ja sit alkaakin ite olla niin vanha jo et voi unohtaa kaikki sellaset unelmoinnit. Eli olen ajatellut et nyt tai ei koskaan...hankalaa kun aika on rajallinen näissä hommissa :)
Lämmin kiitos vielä onnitteluista! Alkaa omakin pää (ja miehenkin pää kai) jo kääntyä odotus-asentoon ja jonkinlainen "alkujärkytys" väistyä - sinänsä hassua, että jonkinlainen sisäinen myllerrys tässä tuli koettua (kesken on kai vieläkin) vaikka plussaahan tässä on metsästetty jo pidemmän aikaa.
Mullakin oli sellainen "nyt tai ei ollenkaan" -fiilis tämän yrityksen kanssa, kun ikää alkaa jo olla ja en haluaisi mahdottoman suurta ikäeroa isosiskoihin. Toivon todella, että nyt päästään loppuun asti, koska luulenpa, ettei uutta yritystä meille enää tule. Välillä oli ihan paniikinomaista yritystä, kunnes viime kierron hiukan relasin ja tulosta tuli.
Onnittelut myös cicerolle ja halaus tädin yllättämille.
Repäisykivuista oli kysymys: itselläni tuntui kyllä jo ennen kierron loppua selvästi (josta osittain arvasin, että nyt jotain tapahtuu), tosin katosi sitten moneksi päiväksi kunnes taas palasi. Se on mullla ollut selvin oire jo ennen tädin poisjäämistä. Pahoinvointia ja rintojen arkuutta mulla on (näköjään) aina loppukierrosta.
emali 6+4
Tänään ois sitte kp 32/25-32. Tätiä ei näy. Omituista! Ja yhtään ei ole oireita suuntaan eikä toiseen... Odotellaan...
Tänään alkoi taas alavatsaa jomottaa kohdun puolelta, niinkun yleensäkin sen viikkon ennen menkkoja, himskatti.. :/ Joten enpä luule, että toivoa olisi tärppäämisestä, mutta enpä nyt pahemmin nyt tauolla ole siitä strssiä ole ottanutkaan. Vaikkakin puuhailu ajoittui juuri tismalleen oviksen aikaan. Mutta eihän se vielä mitään takaa. Väsyttänyt ihan sikana kaksi päivää.
vaimo80: Toivotaan ettei se täti löydäkään tietänsä sinun luo. bdbdbd! :)
Pitää lähteä ottamaan särkylääkettä.
Hyvää viikkoa! :)
Kp 20/27-29
Olen tainut tehdä virheen kun rupesin epäröimään :( Itse olen kinunnut vauvaa vuosia ja miehen kanssa ollaan "alustavasti puhuttu" tästä syksystä yrityksen aloittamisessa pidemmän aikaa ja nyt kun toinen oli oikeasti valmis tositoimiin mä pyydänkin harkinta-aikaa!
Nyt se sit ohittaa kaikki vauvaan viittaavat keskustelut ja taitaa olla kyllä ihan oma vikani. Taisin ehkä loukata sitä...? Vaikka tietää kyllä, että olen ERITTÄIN huono tekemään itseäni koskevia päätöksiä.
Te varmaan pidätte mua ihan outona, mut pakko jonnekkin purkautua kun en halua julkisesti puhua vauva-aikeistamme kenellekkään. :/
Sitä vaan että vaikka olen tauolla, niin en osaa pysyä täältä pois. :)
Magdaliina: minullakin on ollut samanlaisia tuntemuksia, että tuntuu että tekeekö sitä kuitenkaan oikean päätöksen jos tulisi vielä yksi lapsi. Ja miten sitä jaksaa taas aloittaa kaiken alusta ym. Parikin lääkäriä (gynejä) minulle ovat sanoneet, että enemmän sitä luultavasti katuu sitten myöhemmin sitä ettei hankkinutkaan vielä sitä yhtä lasta. Jos vaikka puhuisit vielä miehesi kanssa tunnoistasi. Hän varmaan sitten ymmärtää.
Aurinkoista viikkoa! :)
Tulen hulluksi... olen ollut ihan varma että ei onnistunut tälläkään kertaa...mutta nyt alkaa oiretta pukkaamaan: maha on ollut pari pvää outo ja lievä närästystunne tuntuu kurkussa, rinnat ihan vähän arat ja pää jotenki tönkkö :D Niin ja mikä hulluinta lämmöt koholla normisti 36 asteen pintaan niin nyt seilaa 36.6 ja 37 välillä...ARGH...ja ens ma vasta 32. kiertopvä. Näitten jälkeen kun saa tätösen kylään ni kyllä taas itku tulee :( miks naisen pitää huomata kaikki pienetkin muutokset kropassa, nää kaikki "oireet" voi johtua mistä vaan muustakin,mut nyt ei taas järki kulje yhtään ja pettymys tulee olemaan SUURI. Anteeksi omanapaisuuteni...mutta luulen että ymmärrätte hyvinkin olotilani :)
Tsemppiä valkosipuli!
Täällä kp 2. Täti perhana tuli pilaan mun päiväni. Kierto taitaa palailla sinne 32 tienoille, joten pitkä aika on taas seuraavaan piinaan.
Kokoan itseni jälleen kohti uutta ovista. Muille parempaa plussaonnea!
vaimo80 kp 2/32 yk 2
Onnea Cicerolle myös!
Harmitus, harmitus vaimo80...
Odottelen kauhun sekaisin tuntein mitä tuleman pitää. Kierukan poisto oli 19.8. ja siitä muutama päivä niin tuli vuotoa. Sen jälkeen ei olekkaan tullut mitään... Olen isona kyskymysmerkkinä.
Jos vois sanoa niin pientä etovuutta oli tänään ap. Edellisten kanssa olen ollut erittäin huonovointinen ja pitkääään.
Viikonloppuna on mukavat juhlat tiedossa ja ajattelin testin tehdä sitten vaikka ma tai ti JOS mitään ei ole sitä ennen tapahtunut.
Missä vaiheessa pitäis mennä lääkäriin jos näyttää negaa ja menkat ei vaan tuu? Vai pitääkö sinne mennä? Ennen kierukkaa mulla oli tosi säännöllinen kierto joten tämmönen ei oo tuttua.
Mutta odotellaan ja pidetään mieli korkealla.
Kauniita unia,
Tani
Usein tulee käytyä lukemassa, mutta kirjautuminen olevinaan vaikeeta niin ei aina jaksa:)
Pahoittelut vaimo80 ja muillekkin tädin kohdanneille.
Omasta navasta.. Lääkäri käynti takana, mitään ei löytynyt tietty pelkällä sisätutkimuksella. Terolutteja määräsi kolmelle kierrolle, katsotaan lopuuko tiputtelu. Ajatus oli pitää ensi kierto taukoa, kun laskettu menisi esikoisen koulun alun aikoihin, mutta tuskin kuitenkaan juuri ensi kierrossa tärpää, joten yritystä vaan. En saanut ovista tikuilla näkyviin, hommaan kyllä ensi kiertoon sen sylkitestin. Hommailut kyllä jäi suht vähiin, urheillut niin paljon että ei ole jaksanut. Tuloksen näkee sitten tässä parin päivän päästä. Voi kunpa, voi kunpa!
Mamatus koopeet 15/25
Palasin viimein! on ollut pahoja ongelmia sisäänkirjautumisessa.. Eipä tainnut tässäkään kuussa onnistua, kun jäi peiton heiluttelu vähälle .. =(
Mutta onhan aina toivoa kunnes täti tulee ..
Ilmoittelen taas kunhan muutama päivä taas kuluu ja tiedän tuleeko täti vai nou. Uusille tervetuloa!!! =)=) JA MILJOONASTI ONNEA PLUSSANNEILLE!!!!! TULKAA VÄLILLÄ TÄNNE KIRJOTTELEMAAN KUULUMISIA! =)
Tein jonku tosi herkän netti testin ja sain haamun!! Päivät vasta 29/32 kai.. Haamu tuli tosin aika nopeesti et ihan ohjeen mukaisissa aikarajoissa. Sitä mä olen nyt koko aamun tuijotellut kuin hullu :D Meil jäi kans harjoituskerrat kahteen, mut olisko se ovis sit kerrankin osunut oikeaan aikaan. Tarttee alkuviikosta tehä uus testi ja toivoa et viiva vahvistuis eikä katoais ja täti tajuis pysyy kaukana musta. Tsemppiä meille kaikille!
Terveisin:Hämmästynyt valkosipuli :o
P.S. sori kun oli omaa napaa vaan mut oon ihan pihalla...
Ihana lukea heti aamusta plussauutinen :)
Meillä on käyty loistavia keskusteluja vauva-asioiden suhteen ja niiden seurauksena minä jättäydyn taas taka-alalle kuumeilemaan. Sain lisää mietintäaikaa kun ajateltiin siirtää aloituksen yritystä ensi kesälle hyvien ä-rahojen toivossa. Nuorimmainenkin siis ehtisi täyttää vauvan syntyessä jo 8v, mutta toisaalta ollaan aloitettu aikanaan niin nuorina perhe-elämä, että meillä on ikämme puolesta mahdollisuus "aloittaa alusta".
Voisin jossain vaiheessa harkita vaikka kiertoa tasaavan lääkityksen aloitusta niin voisi olla paremmat mahdollisuudet Tärppiin sit kun se toiveissa on...
Onnea vauvantekopuuhiin teille kaikille! Seuraan kyllä varmasti jatkossakin tiiviisti keskustelujanne :)
Suuret onnittelut valkosipuli!!
Käy magdaliina kuitenkin välillä moikaamassa !
Täällä ketuttaa, rinnat alkoi eilen kipuilemaan ja ruokahalu on huima, joten se tästä kierrosta. Toisaalta osasin tätä jo odottaa, mutta sattuuhan se silti. Hommailu kerrat jäi kolmeen ovis viikolla, mutta en kyllä usko että auttais vaikka joka päivä hommailis ja se ei vain huvita. Kohta tiputtelu jo alkaa, viikko nyt odotella että täti tupsahtaa ja sitten uusin voimin ja niiden Teroluttien kanssa uuteen kiertoon.
Mukavaa viikonloppua!!
Mammatus kp 17/25
Onneksi olkoon valkosipuli!! :) Alkaako niitä plussia nyt tipahdella tiuhaan tahtiin tännekin..? Toivotaan niin. :))
Ihmettelen vaan kun 3 päivää oli aika kovia menkkakipuja kp 20 lähtien, ja tänään kp 24 kivut tyssäsivät kuin seinään. ??? Tosin otin tänään 2 kertaa magnesiumia joka vähän helpottaa. Mutta kolme päivää kun oli noita menkkakipuja, niin mikään särkylääke ei niihin täysin auttanut. Ja tänään ei sitten kun vähän jomota. Ihmettelen vaan. Kolme päivää kiinnittymjiskipuja? Ei kai. Tässä istuessa tosi tuntuu tuonne oikealle puolelle alavatsaa, siis on vähän arka. Luultavasti taas endometrioosin tepposia. No, odotellaan sitten n. 4 päivää vielä. Niin, ja ihmettelin myös tänään kun rinnat oli kainaloista asti, siis sivuilta vähän kipeät mutta ei muuten. Ei tästä ota erkkikään selvää. :D
Mammatus: Toivotaan ettei se täti saavukaan. :) Peukutuksia. bdbdbd! :)
Olen tänä aamuna tehnyt uuden testin ja kyllä siihen kaksi viivaa tuli, tädin olis pitänyt tulla vasta tiistaina, jospa kierto onkin aikaistunut. Ovis tuntemukset oli kyl aika ajoissa... Pakko testata viel ens viikolla jollain vähemmän herkällä viel...ei millään meinaa uskoa todeksi... Toivotaan että päästää kaikki nopsaan tonne odotuspuolelle ihmettelemään :) Jaksuja kaikille! En häivy viel kokonaan koska luonto näytti viimeksikin että huonostikin voi käydä. Olen varovasti kurkkinut kesäkuisten sivulla ja esittäytynyt, mutta nyt pää kylmänä yritän olla...
Valkosipuli: Toivotaan, että nyt kaikki menee hyvin. Tarrasukkia mukaan matkaan!! :)
ON).(: Täällä alkaa toden näköisesti menkat aivan pian. En nyt ala oireita erittelemään sen enempää, mutta lähes varma siitä olen. joten eipä tullut plussaa vieläkään. Vähän (tai aika paljonkin) alkaa tuntumaan siltä ettei onnistukaan tuon endon takia. Joten ajattelin, että jos seuraavassa kierrossa yritetään vielä ja sitten ehkä edetään tjot:lla ja sitten katsotaan tähystyksen jälkeen mikä on tilanne. En vaan jaksa enää.
Aurinkoista viikkoa! :)
Kp 26/27-29
Kierukka lähti viime viikolla, siitä parin päivän päästä alkoi tyhjennysvuoto. Jokohan sitä voi laskea kiertopäiviä, vai eikö? Olen ihan pihalla kiertoni suhteen. Toiveikkaana olen, että heti jotain tapahtuisi, mutta saapa nähdä.
Palautuukohan kierto normaaliksi pian? Missähän vaiheessa ovulaatiota voisi odotella?
Hurjasti alkoi jännittää nyt, on tää nyt erilaista, kun ei sitä kierukkaa enää ole, ja oikeasti voi vauva lähteä alulle. Hui...
Nyt poist täällä vauvasivuilta ja töihin mars!
Rusettiina taas palstatauon jälkeen
Rupeehan niitä plussia tulemaan pikku hiljaa :). Olen pitänyt vähän palstataukoa ja oli kiva palata kun sai lukea plussauutisia. Tädin kohdanneille tietysti pahoittelut :/.
Itselläni oli juuri ovis, ja jos ei nyt tärppää niin sit ei koskaan! Toiveet on kyllä niiiin korkealla tässä kierrossa että tipahdan melko korkealta jos täti tulee taas kylään!! Ollaan miehen kanssa puuhailtu juuri oikeaan aikaan ja kunnolla, joten nyt pitäisi järjen mukaan tulla plussa! Mutta, mutta, sen näkee vasta kun kierto loppuu...
Misu78, kp 14/26