Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten sisustaisit tämän asunnon

20.09.2009 |

4 henkiselle perheelle?

Meillä siis pojat 2 ja 9 v ja eivät kyllä mene samaan huoneeseen, muita kriteereitä ei ole.

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
20.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Purkaisin koko vaatehuoneen pois ja jakaisin isomman makkarin pojille puoliksi kahdeksi huoneeksi, toiseen käynti nykyisen makkarin oven kautta, toiseen puretun vaatehuoneen oviaukosta, ikkunoitakin jäisi molempiin huoneisiin!

Vierailija
22/46 |
20.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten sanoin, niin seiniin ei voi koskea eikä niitä voi rakentaa lisää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
20.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erottaa jollain sermeillä tms

Vierailija
24/46 |
20.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitäkin olen miettinyt. Varmaan kaikki mahdolliset vaihtoehdot olen käynyt mielessäni läpi... Toinen lapsista "keittiöputken" jatkeeseen, toinen lapsista olohuoneeseen, jollain Lundialla voisi jakaa, vaikkei seiniä voikaan pystyttää. Tällä hetkellä suurin osa ajatuksista on kyllä, että lapset makkareihin ja itse olohuoneeseen. Ainut mutta on sitten vanhempien kaappitila, mutta niitäkin olen tässä katsellut.

Vierailija
25/46 |
20.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa varmaan olisi mahdollista, mut mä olen niin raihnainen etten kyllä halua parvelle kiivetä. Minusta tuossa olohuonekompleksissa on kyllä riittävästi tilaa ihan "lattiatasossa" olevalle sängylle tai pienelle huoneelle.

Vierailija
26/46 |
20.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun puhut kaiken maailman kakkosasunnoista sun muista niin eikä kaksi asuntoa myymällä saa yhden isomman?

Ja miksei voi rakentaa seiniä? Onko tämä ASO?

Kai nyt jotain tilapäisseiniä voi pykätä minne vaan?

Vierailija
27/46 |
20.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa on yksi huone enempi?!

Vierailija
28/46 |
20.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miksei seiniin voi koskea? Eihän nuo ole kantavia, tuo vaatehuone varsinkin näyttää jälkikäteiseltä viritykseltä.

Vai onko teillä ajatus, että ei yhtään remonttia tehdä?

Jos aivan minimaalisen remontin tekisi, niin mä tosiaan purkaisin vaatehuoneesta hyllyt ja tekisin pienemmälle siitä makuusopen. Sen saisi kivasti sisustettua johonkin majatyyliin.

Vaatekaappeja sitten saisi isompaan makkariin varmaan lisää taikka sitten ruokailutilan takaseinälle keittiökaappien jatkeeksi. Ei nyt maailman toimivin.

Se ehdotus jakaa iso makkari kahdeksi on myös erittäin hyvä idea.

Vierailija
29/46 |
20.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitäkin olen miettinyt. Varmaan kaikki mahdolliset vaihtoehdot olen käynyt mielessäni läpi... Toinen lapsista "keittiöputken" jatkeeseen, toinen lapsista olohuoneeseen, jollain Lundialla voisi jakaa, vaikkei seiniä voikaan pystyttää. Tällä hetkellä suurin osa ajatuksista on kyllä, että lapset makkareihin ja itse olohuoneeseen. Ainut mutta on sitten vanhempien kaappitila, mutta niitäkin olen tässä katsellut.

Jos tuossa ensimmäisessä kohteessa vanhempien makuutila siine kettiön taakse, vaatehuonenurkkaukseen ja "eristätte" sen olohuoneesta kaapistolla jossa teille kaappitilaa? Eihän sen tarvitse olla täyskorkea kaapisto. Ja jos pienemmälle isompi makkari niin sen yhteydessä olevaan vaatehuoneeseen varmaan mahtuisi teidän henkarivaatteet.

Vierailija
30/46 |
20.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on pakko ahtautua noin pieneen, ei rahat riitä isompaan, vaikka varmaan luovutaan kakkosasunnostakin. Tuo eka on vuokra-asunto ja siksi sinne ei voi rakennella seiniä.

Vierailija
31/46 |
20.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka tapauksessa teille käy. Vanhempi lapsenne asuu luonanne vielä melkein 10 vuotta.

Vierailija
32/46 |
20.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuossa ensimmäisessä kohteessa vanhempien makuutila siine kettiön taakse, vaatehuonenurkkaukseen ja "eristätte" sen olohuoneesta kaapistolla jossa teille kaappitilaa? Eihän sen tarvitse olla täyskorkea kaapisto. Ja jos pienemmälle isompi makkari niin sen yhteydessä olevaan vaatehuoneeseen varmaan mahtuisi teidän henkarivaatteet.

Tää on lähinnä sitä mitä olen omassa mielessäni eniten pyöritellyt, tosin olen jopa miettinyt isommalle isompaa huonetta. En tiedä kyllä vielä.

Vierailija
33/46 |
20.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tälläkään hetkellä kotimme ei tunnu ahtaalta ja meillä on vähemmän neliöitä kuin tuossa. Nyt meillä on sellainen pitkulainen makuuhuone jaettuna kahteen osaan.

Vierailija
34/46 |
20.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekassa on 89 ja jälkimmäisessä 75.

Nykyään meillä on alle 80 ja hyvin siis mahdutaan.

Vierailija
35/46 |
20.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isompi makkari isommalle, pienempi pienemmälle, vanhempien sänky olkkariin ja ei mitään seinävirityksiä tai sermejä vaan joku erikoisempi sänky joka toimisi sinällään sisustuselementtinä, vaikka futon tai vanha laveri..tai hei saiskohan niitä seinästä laskettavia kaappisänkyjä tuplaleveinä?:D

Vierailija
36/46 |
20.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse laittaisin vanhemman pojan pienempaan makuuhuoneeseen ja pienemman pojan isompaan makuuhuoneeseen. Vanhempien sanky olkkariin ja kuten edellinenkin kommentoi, ei mitaan seinavirityksia vaan yksinkertainen matala sanky siihen keittion seinan taakse. Vaalea paivapeitto ja muuta se ei tarvitse. Kaappisangyt on aika hurjia viritelmia eli sellaiseen en lahtisi. Pienemman pojan makuuhuoneeseen hankkisin sitten yhden tai kaksi "irtokaappia" vanhempien/lapsen vaatteille. Tuosta saatte varmasti ihanan kodin itsellenne:-)

Vierailija
37/46 |
20.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysyn eka että oletteko ostamassa vai vuokraamassa asuntoa?

Vierailija
38/46 |
20.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttäisi olevan tosi hyvä kodinhoitotila kylpyhuoneessa, reilusti isompi kuin toinen asunto ja enemmän ikkunoita. Laittaisin isomman lapsen pieneen makkariin, teille iso makkari ja sinne vaatehuoneeseen pienemmälle nukkumistila. Vaatehuoneesta hyllyt ja tangot pois ja oven voisi vaihtaa ikkunalliseksi ja siihen esim. bambuverho, jota voi laskea/nostaa tarpeen mukaan. Kaikki saisivat näin parhaan yksityisyyden. Olohuoneeseen voisi laittaa lyhyelle seinälle liukuovikaapistot (ikea rules). Onnea valintaan!

Vierailija
39/46 |
20.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä vielä itsekään. Eka on vuokrakämppä ja toinen on omistus. 99% tod näk mennään vuokralle.¨

Itsellä on ykkösvaihtoehtona tällä hetkellä se, että pistettäisiin meidän sänky tosiaan olkkariin ilman tilanjakajaa (ainahan sitä voi sitten muuttaa mieltään, jos tuntuu huonolta vaikka käytännössä). Olen myös mallaillut tuohon vaatehuoneen vastaiselle seinälle jotain kaappeja. Esim. tämmöisiä:

http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/90141859

Onko jollain kokemusta noista? En kyllä ole varma, että mahtuuko nuo siihen seinälle, mutta tuosta saisi säilytystilaa kyllä kivasti. Meillä entuudestaan kaksi valkoista antiikkikaappia, joten nuo sopis niihin tyyliltään, mut olis kuitenkin hiukka halvempia kuin aidot antiikkiset, jos tuo ratkaisu on kuitenkin väliaikainen.

Sänky on meillä koivurengas, jota ei ole kyllä varmasti vara vaihtaa - just ostettiin uudet patjatkin siihen, mutta vaikka sänky on ammuvainaan aikainen, niin on onneksi mielestäni ajaton. Valkoinen päiväpeitto on ollutkin "aina" käytössä.

Toinen ongelma onkin sitten ruokailusysteemi, mut se pitää melkein tehdä niin, että katsoo paikanpäällä, että mikä meidän kolmesta ruokaryhmästä sopii parhaiten.

Yhtään lisää huonekaluja ei kyllä saa ostaa ellei jotain myy ja suurin osa meidän huonekaluista on aika laadukkaita minusta. Ainut mitä suostun ostamaan niin on lähinnä säilytystila ja toisen sohvan voisin vaihtaa tilantunnun vuoksi lepotuoliksi.

Vierailija
40/46 |
21.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon joskus aiemmin vastannut sun ko.asunnosta kirjoittamaan ketjuun :) Siis noissa samoissa taloissa ollut aiemminkin muutamia tolla pohjalla myynnissä, toi on oikeesti tosi hankala ja putkamainen pohjaratkaisu. Ja tää katsomasi on tosiaan ollut pitkään myynnissä, eli varaa pudottaa hintaa kyllä on. En kyllä kahden lapsen kanssa tohon lähtisi, mietittiin omalla kohdalla ja meillä on vaan kaksi aikuista. Huoneet on mun mielestä kopperot, ei mahda mitään. Tossa on niin rikkonainen toi olkkarin seinä ettei siitä saa millään kivaa....:(

Terveisin toinen leppävaaralainen jolla myös asuntokuume päällä. Ei vaan löydy sopivaa, kai se on pikkuhiljaa lähdettävä täältä muille maille, esim. Tapiolaan

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kolme