Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rahariidoista eron siemenet?

Vierailija
19.09.2009 |

Vaimo suuttui kun pyysin, että hän maksasi oman puhelinlaskunsa.

Olemme molemmat töissä ja asuntolainaa ja autolainaa on riittävästi. Molemmat tarvitsevat auton ja niistäkin on kovat kulut, vaikka autot ovat aika vanhoja.

Neljä lasta, nuorin meni kouluun tänä syksynä ja vanhin armeijaan.

Asumme 1982 valmistuneessa omakotitalossa, jonka lämmityskulut ja vedet ja vakuutukset ovat merkittävät.

Vaimo maksaa ruokakulut pääsääntöisesti käymällä työpaikkansa vieressä kaupassa. Minä maksan perheen asumiskulut, kaikki lainat, puhelinlaskut, TV-maksut ja autojen kulut lukuunottamatta vaimon bensalaskuja - työmatka on hänellä vain 1,5 km. Vaimo ei maksa laskuja.

Minulle jää kuukaudessa muutama kymppi omaa rahaa.

Molemmilla on omat tilinsä, mutta maksut menevät minun tililtä suoraveloituksena.

Ilmeni, että vaimo on lähetellyt veljelleen, äidilleen ja isälleen rahaa vuosien aikana ja edelleenkin.

Tein tiliotteista vertailun. Minulla oli 15% kaikista nostoista käteisnostoja automaatilta. Vaimolla suhde oli niin, että 85% kaikista nostoista oli automaatilta. Hän on lääkäri, eli tulot ovat noin 80.000 eur/vuosi josta verot noin 30.000 eur.

Koen itseni petetyksi, kun olen kituutellut muutaman kympin omalla rahalla per kuukausi ja vanhoissa, yksinkertaisissa vaatteissa ja kengissä nämä vuodet samalla "elättäen perhettäni uhrautuvasti".

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
19.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erokin on yksi vaihtoehto, kun lapsetkin on jo sen ikäisiä. Jos nyt päätät taistella oikeuksistasi niin vie se vaikka eroon asti.

Vierailija
2/5 |
19.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt vaan kissa pöydälle ja juttelemaan vaimon kanssa.

Onko teillä muuten avioehto?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
19.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain vertailukohtaa...

Vierailija
4/5 |
19.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

3500 eur puhtaana/kk

Vierailija
5/5 |
19.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äsken vaimo soitti äidilleen ja haukkui minua tuollaisesta sopimattomasta ehdottelustya maksaa laskuja ja että hän ei saisi lähetetllä rahaa. Anoppi tutnui kysyvän etä kuinka suuri se puhelinlasku on kuukausittain. Vaimo valehteli sujuvasti 70 eur/kk, kun ei edes tiennyt sen suuruutta; kun minä maksan ne.

Todellisuudessa 70 eur/kk on minimi, koska vaimonkin kiinteä maksu on jo 50eur/kk Soneralta ja se ylirttyy joskus. Lisäksi ovat lasten puhelimet. Itselläni on työpuhelinetu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä neljä