Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun olit lapsi, polttiko joku kodissanne sisällä tupakkaa?

Vierailija
19.09.2009 |

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
19.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

auton ikkuna auki... ei hyövyttänyt mitään, ei

Vierailija
2/25 |
19.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oli ihan yleinen käytäntö 60- ja 70-luvulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
19.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhemmat polttivat vuosien ajan sisällä kunnes vihdoin älysivät lopettaa...nyt ollaan kaikki lapset astmaisia...

Vierailija
4/25 |
19.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverin kotona poltettiin, äiti ja isä, sisällä. Yök. Kaikki tämän kaverin vaatteetkin haisi röökiltä. Muistan yökyläillessä kuinka heidän minulle lainaan antama pyyhekin haisi tupakalta.

Vierailija
5/25 |
19.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka tekee sitä edelleen. Onneksi ei tarvi niitä enää haistella... jotenkin kummasti multa katkesi vuosia kestänyt korvatulehduskierre heti, kun meidät lapset otettiin huostaan ja sijoitettiin muualle asumaan.

Vierailija
6/25 |
19.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samassa talossa asui isovanhempani, (he eivät polttaneet) ja setäni. Vieraita lappasi tiheään, siis tädit ja sedät ja kaikki polttivat sisällä, parhaillaan talossa oli 5 tupakoitsijaa yhtä aikaa.

Vierailija
7/25 |
19.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 70-luvin lapsi ja poltin aikoinani jopa itse työpaikallani huoneessani kun silloin se oli vielä yleinen käytäntö.

Vierailija
8/25 |
19.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

keittiössä liesituulettimen alla keittiön ovet kiinni. Vaikka minulla oli allergoita ja astma. Se vaan ei siihen aikaan 70-luvun lopussa ja 80-luvulla ollut mitenkään erikoista.

Vierailija
9/25 |
19.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni poltti sisällä kunnes 80-luvulla ollessani noin 10-vuotias jätin hänen työpöydälleen auki lehtijutun, jossa kerrottiin passiivisen tupakoinnin haitallisuudesta. Sitten vihdoin siirtyi ulos polttamaan.

Vierailija
10/25 |
19.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syntynyt 60- ja 70-lukujen taitteessa. Koko lapsuuteni molemmat vanhempani polttivat taukoamatta sisällä kotona, autossa, mökillä,... Olen siis elänyt tupakansavun keskellä siihen saakka kun 19-vuotiaana muutin pois kotoa. Itse en ole tupakoinut koskaan.

28-vuotiaana sairastuin ensimmäiseen syöpääni, 31-vuotiaana toiseen. Kellään muulla suvussani ei ole koskaan ollut mitään syöpää. On erittäin todennäköistä, että syöpäni johtuivat siitä, että altistuin koko lapsuuteni ja kasvuikäni tupakansavulle.

Vanhempani kieltävät osallisuutensa sairauksiini, naureskelevat syytöksilleni ja jatkavat sisällä sauhuttelua. No, enpä ole heihin enää juuri yhteyksissä.

Vierailija
11/25 |
19.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mummosta vaariin mummolla viellä käyrävartinen

enkä ole Taivalkoskelta

Vierailija
12/25 |
19.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko suku ja vanhempieni ystävät polttivat sisätiloissa. Äitini myös poltti raskaana ollessaan.

Vierailija
13/25 |
19.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei polttanut muistaakseni autossakaan. Onneksi.

Vierailija
14/25 |
19.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin se taisi olla ihan tapana kaikkialla. Muistelisin että tätinikin olisi polttanut sisällä. Valitin savusta ja aina poistuivat ulos röökäämään. Samoin autossa poltettiin.

-70 luvun lapsi.

Vierailija
15/25 |
19.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sisällä talossa ja myös autossa. kaikki viisi lasta ollaan terveitä kuin pukit vaikka äiti on polttanut aina, raskaana ollessaankin! :D

Vierailija
16/25 |
19.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

valokuvia isästä sohvalla isoveli sylissä ja rööki huulessa :)

Vierailija
17/25 |
19.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä joskus 80-luvun alussa vielä polttivat sisällä, siis kaikki, jotka tupakoi.

Mut meillä ei polttanu ku isäpuoli, joka tuli kuvioihin sillai, että noin vuoden verran poltti sisällä..

Vierailija
18/25 |
19.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja meillä polttivat äiti ja isä keittiössä liesituulettimen alla, tai sitten välillä vessassa.

En muista kärsineeni siitä juurikaan.

Mutta yhden matkan kanarialle muistan kun mentiin siihen osaan konetta jossa sai polttaa. Minä pieni 6-vuotias luulin kuolevani sillä matkalla, muistan sen kuin eilisen vieläkin...

Itse poltan myös ja mieheni. Ei ikinä olla poltettu autossa jos lapset ovat kyydissä, eikä koskaan sisällä. Onneksi ovat ajat muuttuneet...

Vierailija
19/25 |
19.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jopa sellaisissa kodeissa missä isäntäväki ei tupakoinut, laittoivat vieraat rennosti sohavalla palamaan, eikä sitä kukaan ihmetellyt. Siltä ajalta ovat muistona kirppareiden massiiviset lasiset tuhkikset.

Vierailija
20/25 |
19.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jopa sellaisissa kodeissa missä isäntäväki ei tupakoinut, laittoivat vieraat rennosti sohavalla palamaan, eikä sitä kukaan ihmetellyt. Siltä ajalta ovat muistona kirppareiden massiiviset lasiset tuhkikset.

Meillä ei kans vanhemmat polttanut, mutta oli ihan yleistä, että vieraat rössytteli sisällä. Ja tosiaan niitä tuhkakuppeja oli sekä keittiössä, että olohuoneessa vieraita varten. Jossain kohtaa 80-luvulla äiti laittoi sisällä savuttelulle stopin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yhdeksän