Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi viette lapsen hoitoon välipäivinäkin vaikka itse olette kotona???

Vierailija
29.12.2008 |

Vein aamulla lapseni hoitoon kun vapaata ei ole valitettavasti.

Meillä yksi päiväkoti päivystää ja muut kiinni mutta eikö vain tänäänkin tuotiin kaksi lasta samaan aikaan hoitoon ja molemmilla äidit kotona nuoremman kanssa.

Yhteen ryhmään oli laitettu lähemmäs 30 lasta ja vielä pitää tuoda virikkeitä hakemaan ylimääräisiä lapsia, MIKSI??

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
30.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ainakaan niin halua uskoa. Meillä sairastettiin koko joulu ja sairastelu jatkuu edelleen. En todellakaan vie lastani hoitopaikkaan räkäisenä. Melkeimpä kinasteltiin miehen kanssa, kumpi SAA jäädä lapsen kanssa kotiin. Päädyimme hankkimaan kotiin tuttu hoitaja näille kolmelle päivälle. Kotona on paras olla!

Vierailija
22/32 |
30.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

et teen pitkiä pätkiä töitä. (vuorotyö).. Pakko käyttää se 1 vapaapäivä nukkumiseen, kotihommiin ym.

Ja lapset viihtyvät hoidossa. Rytmi on heillä sen mukaan. En tunne minkään sortin syyllisyyttä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
30.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsestäni kylläkin koti on lapsen paras paikka ja tunnen jopa syyllisyyttä siitä, että vien lapsen hoitoon, kun olen töissä. Ei lapsi siitä valita, mutta aina kyselee, koska äiti ja isi on kotona ja hän saa jäädä myös sekä jokainen aamu sanoo, että voiko jäädä kotiin äidin kanssa. Että silleen....minusta pitää melkoisesti olla pielessä perheessä, jos päiväkoti on lapselle paras paikka! Isin ja äidin täytyisi olla lapselle se numero yksi, turva ja tuki!

Vierailija
24/32 |
30.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä lähtien vanhemmista on tullut niin saamattomia, etteivät pysty muutamaa omaa lastaan virikkeistämään.

Itse olet varmaan yhden lapsen äiti ja hoitovapaalla, miehesi on töissä tai koulussa ma-pe 8-16? Asutte taajamassa ja ympärillä on paljon lapsiperheitä?

Meillä lapsia on 3, mies tekee yrittäjänä töitä 7 päivää viikossa ja useimmiten työpäivät venyy 15-17 tuntiin. Me asutaan maalla, kilometrien päässä muista lapsiperheistä. Hoidan omakotitalomme kaikki kotihommat yksin, hoidan lapset, firman paperityöt... Lapset käy kerran viikossa harrastuksessa ja kerran viikossa seurakunnan kerhossa mutta isommat myös 10pvää kuukaudessa päivähoidossa. Ja ihan vain sen takia, että oppivat ryhmässä toimimista ja solmivat ystävyyssuhteita ja että saan tehtyä myös niitä kotihommia, jotta voin myös lasten kanssa touhuilla sitten.

Vierailija
25/32 |
30.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi? Siksi että kerkiän hakea toiselta paikkakunnalta uuden verokortin, kerkiän hoitamaan asioita joita en voi hoitaa ..olen autoton ja lasten kanssa bussilla meno ympäri kuntia on aikas ikävää.

Vierailija
26/32 |
30.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaako yleensäkään pukata tähän maailmaan lapsia, jos aikoo elämänsä viettää töitä tehden?Mitä järkeä siinä on? Täällä eletään kerran. Kiva varmaan miettiä vanhempana, että töitä on tehty 7 päivää viikossa. Mitä järkeä siinä on? Raha? MItä sillä rahalla tekee, kun on koko ajan töissä.

Vierailija
27/32 |
30.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänellä ei ole enää käyttämättömiä lomapäiviä, ja vaihtoehtona olisi mennä töihin joko päivystävään päiväkotiin ja jättää ekaluokkalainen selviytymään yksin kotiin tai ottaa palkatonta vapaata. Meidän taapero saa nyt yksilöllistä hoitoa perhepäivähoitajalla:) Ja äiti saa tehtyä rästitöitänsä kotona ihan rauhassa.

Vierailija
28/32 |
30.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta lapsi meni silti eilen ja tänään päiväkotiin, vaikka siis kotona olen jo. Miksi? Sai lomailla koko viime viikon, joululomaksi minusta viikko riittävä. Itselläni alkaa koulu vuodenvaihteen jälkeen, ja arvelin käyttäväni kotona yksin vietetyn ajan rästihommiin, kouluasioiden selvittelyyn ja liikuntaan. Mieluummin niin, että lapsi leikkii ohjatusti ja tarhakavereiden kanssa tämänkin ajan, kuin pyörii toimettomana jaloissa minun siivotessa kaappeja ja tutkiessa lukujärjestystä.

Vierailija
29/32 |
30.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan päteviä syitä monella, mutta mun mielestä kysymys koski niitä hoitolapsia joilla vanhemmat vailla töitä tai ovat vuosilomalla. Siis kotityöt eivät ole peruste viedä hoitoon taikka että äiti pääsee alennusmyynteihin.

Päiväkodit toimivat kuitenkin vajaamiehityksellä ja monet lapset menevät vieraaseen paikkaan. Kiva sitten lapselle.

Arvostakaa niitä muksujanne ja viettäkää laatuaikaa edes ne harvat vapaa-päivät yhdessä porukalla. Kyllä ne kotityöt siinä sivulla hoituu.

Vierailija
30/32 |
30.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kaveriperhe, jotka vievät lapset hoitoon päiväkotiin tilanteessa, jossa äiti on hoitovapaalla ja isä talvilomalla. Ei kuulemma muuten loma tunnu lomalta... ei mene mulle jakeluun!

Nykyään korostetaan hirveästi yksilön oikeuksia ja lapsillekin pitäisi koko ajan olla jotain kauhean hienoa tekemistä ja virikkeitä. Miksi muka lapset eivät voi olla mukana kotihommissa? Mites ne sitten opitaan, jos eivät koskaan näe, että joku siivoaa tai pesee pyykkiä? Jos yksi perheestä on sairas, niin kyllä se vaikuttaa koko perheen toimintaan. Kyllä lapsenkin on sopeuduttava siihen, että elämä on erilaista silloin, kun isi tai äiti on kipeä. Ihan kuin lapsi pitäisi viedä pois katsomasta toisen potemista. EI se hauskaa tietysti ole, mutta ei se elämä aina hauskaa olekaan!

Jos itse olen oman sairauteni takia pois töistä, niin lapsikin saa silloin olla kotona. Eri asia tietysti, jos nyt ihan liikuntakyvyttömänä makaisi, mutta silloin olisi kyllä oltava sairaalahoidossa.

Meillä kyllä lapsetkin ihmettelisivät, jos vanhemmat olisivat kotona, ja heidät vietäisiin päiväkotiin. Ihan varmasti tulisi kysymys, miksi? En osaisi vastata lapselle.

Vierailija
31/32 |
30.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hän on kotona 20-21 päivää, kyllä hän ehtii niinäkin päivinä olemaan kotihommissa apuna ja ansaitsee myös vapaapäivät (=hoitopäivät) kotihommista.

Ja miksi olen tehnyt 3 lasta yrittäjämiehen kanssa? Miksi sinä olet tehnyt omat lapsesi? Ei minullakaan ole sen kummempaa syytä!

Miksi pitää syyllistää yhtään ketään? Jos olisin töissä kodin ulkopuolella, olisi kaikki lapseni päivähoidossa 20 päivää ja ihan vain rahan takia.

Nyt vain puolisoni tekee pitkää päivää, jotta lapseni voivat olla pääsääntöisesti kotihoidossa. Pienin lapsista saa olla kotihoidossa kaiket päivät ja 2 isompaa puolet kuukaudesta ja hoitopäivinäkin ovat hoidossa lyhyempää päivää kuin usean töissä käyvän lapset.

Vierailija
32/32 |
30.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja iäkkäillä isovanhemmilla on helpompaa, kun lapsi on hoidossa 2 päivää neljästä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yksi