Miten huijata, että en paljastu illanvietossa? (raskaana)
Siis tiedossa illanvietto tässä ja viikkoja vain 4+6, jonka vuoksi en halua tietenkään paljastua, koska raskaus on todellakin näin kauhean alussa!
Illalla on tarkoitus juoda ruuan yhteydessä varmaankin viiniä ja illalla sitten siiderilinjalla, jotka ilmeisesti tarjotaan. Omia siis ei tarvitse juoda. Kuskikaan en voi olla, sillä kuljetus löytyy kaikille (järjestetty jo ennalta).
Mitä ihmettä keksin? Mikään antibioottikuuri ei mene läpi kellekkään. Ollaan juuri menty naimisiin mieheni kanssa ja paljastun kyllä varmasti mikäli en keksi tosi hyvää syytä olla juomatta tai olen juovinani. Tutut odottavat varmaankin jo kieli pitkällä raskausuutisia.
Kommentit (58)
A) tipaton syyskuu, melkein herkuton myös -> kesän jäljiltä ylimääränen pois
B) huomenna joku tärkeä juttu, ei viitti ottaa ollenkaan, kun siitä tulee vihaiseksi ettei voikaan sitten ottaa normaalisti
C) en tykkää viinistä/siideristä (paha sit jos tarjoovat vodkaa tai muuta tilalle)
D) lääkitys (ei tarvi selittää vaivaansa jos ei tosi läheisiä tyyppejä, voit sanoa, että lääkkeiden teho heikkenee jos otat)
E) ei kiitos, en ole nyt sillä tuulella.
oon syöny duactia kuurina nyt muutaman päivän ja tänään oon ottanu siideriä. Ei ainakaan vielä oo mitenkään hassu olo...
ja kaada alkoholitonta siideriä tilalle. Näin et paljastu, ja juoma edelleen maistuu siiderille, mikäli joku kaveri haluaa maistaa juomaasi.
tässä ei ollut kyse mistään firman bileistä, helppohan siellä olisi selittää tekosyitä, vaan oli puhe hyvistä ystävistä, jotka tuntevat ap:n erittäinhyvin... mieti nyt, jos joisit alkoholia ja raskaa haluisit lopettaa niin sanoisit vaikka vanhemmillesi olevasi aa:ssa
Ja miettivät, että siellä juhlissa sinäkin vain vedit viinaa vaikka olit raskaana!!
kanssa ei voi ottaa alkoholia. Itse käytin juuri tätä tekosyynä vastaavassa tilanteessa. Esimieheni on proviisori ja läpi meni. Duact on siis tarkoitettu allergian hoitoon.
voisi viedä omat juomat. Ota vaikka omaan laukkuun alkoholitonta siideriä ja vaihda se jossakin huomaamattomasti :D
Itselläni ihan oikeasti oli raskauden alussa antibioottikuuri päällä virtsatietulehduksen takia. Ei tarvinnut valehdella miksi en juo, koska oli siinä puoli totuttaa :)
Mikäli kyyditkin on, niin aika vähiin käy tekosyyt.
Joko olet juovinasi tai sitten tosiaankin sanot olevasi vahvalla lääkekuurilla. Tai sanot kärsineesi pahasta migreenistä edellisenä iltana etkä uskalla nyt juoda kuin vähän (otat viiniä lasiin, muttet sitten juokaan).
Keuhkoputkentulehdus. Sulla on vähän kuumetta, mutta sait buranalla laskettua niin, että jaksoit tulla bileisiin. Mutta sen verran oot ottanu särkylääkkeitäkin, ettet uskalla juoda mitään ja sitä paitsi sulla on niin huono olo, ettei maistu. Ja sitten sanot vielä oikein painokkaasti, että vaikka te kieli pitkällä odotattekin vauva-uutisia, niitä ei valitettavasti ole nyt tarjolla.
vaihto viinilasia toisen kanssa. Eli oman täytensä toisen tyhjään lasiin. Edes se kenen kanssa lasia vaihdettiin ei huomannu mitään (no toisella osapuolella tais olla alkoholilla osuutta asiaan). Onnistuiskohan lasin vaihto miehesi kanssa?
Siinä salailu on kyllä huomattavasti hankalampaa kuin jossain koko työpaikan pikkujouluissa, joissa on sata henkeä.
Voi tosiaan olla, että kaikki valkoiset valheet johtaa vain siihen, että kaikki arvaa totuuden.
Itse olen niin huono edes valkoisten valheiden kanssa, että varmaan sanoisin jotain läheltä totuutta. Eli muotoilisin asian niin, että yritetään raskautta ja nyt on kierto sellaisessa vaiheessa, ettei vaan sovi juominen ihan varmuuden vuoksi.
Mutta tuo kiertely on siitä huono, että seurueesta joku saattaa alkaa syyttelemään sua hysteeriseksi ja saatat joutua puolustuskannalle. Riippuu seurueen laadusta. Onhan niitäkin sivistyneitä ihmisiä, jotka antaa jokaisen ihan itse päättää juomisestaan, eivätkä ala painostamaan, jos toinen selkeästi sanoo, ettei halua.
aiheuttaa ainakin antabusreaktion että kyllä antibioottikuuri on ihan pätevä selitys.. kunhan ottaa selville ensin mihin tulehduksiin kyseistä lääkettä käytetään...
jos kysytään miksi et juo, niin vastaat että En juo alkoholia. Ei tarvitse selitellä mitään.
Voin ottaa ehkä pari alkoholitonta siideriä mukaan jos saan vaihdettua sen johonkin mukiin ja juoda sitten sitä. Tai sitten otan myös sitä viiniä vähän ja siemailen siitä suullisen ja juotan loput miehelle tai vaihdan lasia miehen kanssa. Muuten täytyy varmaan ottaa siideri, mennä vessaan ja kaataa viemäristä välillä alas. :D
Oletteko te todella tuollaisia silmänpalvojia että ryyppäämättömyys on teille häpeä ja nolo asia? On se nyt kumma jos juomattomuuttaan tarvitsee jollekin selitellä. Itse olen ollut koko ikäni absolutisti enkä koskaan suostu selittelemään miksi en juo alkoholia. Sanon kerran että en juo, ja jos ei mene perille niin se on muiden ongelma. Mitään en selittele.
Minä "join" pullon suusta siideriä (kaadoin vessanpönttöön pullon tyhjäksi ja laitoin vettä tilalle) samaa pulloa kannoin koko illan mukana, kukaan ei huomaa että pullo ei vaihdu.
pissatulehduksessa käytettävä Nitrofur-C on sellainen jonka kanssa ei saa missään tapauksessa juoda alkoa.