Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko oikein että koulusta ei ilmoiteta kotiin jos lapsi jää jälki-istuntoon?

Vierailija
18.09.2009 |

Oma lapseni ei ole joutunut jälki-istuntoon, mutta olen kuullut että lapsen koulussa on sellainen käytäntö että jälki-istuntoon jäädään samana päivänä. Minä ainakin olisin huolesta soikeana nykyään kun kaikilla namusedillä yms pelotellaan jos lapsi ei olisi tullut kotiin tietyssä ajassa ja suunnilleen olisin valmis tekemään katoamisilmoituksen tai menisin koululle katsomaan missä lapsi viipyy. Ilmoitetaanko teidän koulussa vanhemmille jälki-istunnosta?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
18.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit muutenkin kiinnostunut lapsesi koulunkäynnistä. Jos opettaja on kertonut lapsesi olevan vähän "hömelö" niin voihan sen arvata miksi ei ole vielä tullut kotiin.

Vierailija
2/13 |
18.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit muutenkin kiinnostunut lapsesi koulunkäynnistä. Jos opettaja on kertonut lapsesi olevan vähän "hömelö" niin voihan sen arvata miksi ei ole vielä tullut kotiin.

Minun lapseni ei todennäköisesti tule jäämään jälki-istuntoon, hän ei ole mitään "hömelö". Lähinnä sen takia mietinkin tätä asiaa, että jos hän yllättäen joskus tekisikin jotain kiellettyä, ilmoitettaisiinko siitä minulle?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
18.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli minun lapseni koulussa on sama systeemi, koulu ei ilmoita jälki-istunnosta MILLÄÄN välineellä, eli kun itse soittaa kouluun niin saa asian tietää. Meillä ei ole ollut tämän takia ongelmaa, lapsi on ollut jälki-istunnossa tasan kerran kolme vuotta sitten, mutta kyllä tästä väännettiin vanhempainillassa...Ja kun lasta ei kuulu, ei ainoa mahdollisuus ole se jälkkäri vaan jotain on tosiaan voinut sattua. Koulun pitäisi ehdottomasti tiedottaa AINA kun lapsi joutuu jäämään myöhemmäksi!

Vierailija
4/13 |
18.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimenomaan se menee niin, että jos lapsi jää samana päivänä jälki-istuntoon, siitä ilmoitetaan vanhemmille heti päivän päätyttyä, erityisesti pienten (1-2. lk) oppilaiden kohdalla. Tietysti on eri asia sitten jos "jälkkä" on 10-15 minuutin kasvatuskeskustelu.

t.ope

Vierailija
5/13 |
18.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimenomaan se menee niin, että jos lapsi jää samana päivänä jälki-istuntoon, siitä ilmoitetaan vanhemmille heti päivän päätyttyä, erityisesti pienten (1-2. lk) oppilaiden kohdalla. Tietysti on eri asia sitten jos "jälkkä" on 10-15 minuutin kasvatuskeskustelu.

t.ope

Näin sen pitäisi olla, mutta meidän pojan koulussa tosiaan ei ilmoiteta ja kerran olin huolesta soikeana kun ip-kerhosta soitettiin että lasta ei kuulu. Koulusta ei kukaan vastannut kesken oppitunnin, viimein sain koulutaksin kuljettajan kiinni ja hän kertoi koko luokan jääneen tunnin jälki-istuntoon. Taksikuskia siis informoitiin, vanhempia ei.

Vierailija
6/13 |
18.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis joko puhelimella tai kirjallisesti (wilma ei riitä). J

os kyseessä on ns. laiskanläksy (läksyt tai tuntitehtävät tekemättä), oppilaan vanhempia ei tarvitse kuulla. Max. 20 minuutin kasvatuskeskustelu koulun jälkeen ei ole rangaistus ja siitä ei siis tarvitse ilmoittaa vanhemmille.

Näin on opetushallitus ohjeistanut meidät opettajat.

Vierailija
7/13 |
18.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten pitäisi muistaa ilmoittaa näiden häirikkölasten vanhemmille.. huoh

Vierailija
8/13 |
18.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kyllä, pitäisi ilmoittaa, ja jälki-istuntoa voivat saada muutkin kuin "häiriköt", mitä ikinä termillä tarkoitkin.

Vierailija
9/13 |
18.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis joko puhelimella tai kirjallisesti (wilma ei riitä). J os kyseessä on ns. laiskanläksy (läksyt tai tuntitehtävät tekemättä), oppilaan vanhempia ei tarvitse kuulla. Max. 20 minuutin kasvatuskeskustelu koulun jälkeen ei ole rangaistus ja siitä ei siis tarvitse ilmoittaa vanhemmille. Näin on opetushallitus ohjeistanut meidät opettajat.

Vierailija
10/13 |
18.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapset jäävät tunniksi koulun jälkeen auttamaan opettajaa juhlasalin koristelussa, haluaisitko että siitä ilmotettaisiin kotiin, jos asiaa ei ole ennakolta sovittu?

Vierailija
11/13 |
18.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kyllä, pitäisi ilmoittaa, ja jälki-istuntoa voivat saada muutkin kuin "häiriköt", mitä ikinä termillä tarkoitkin.

Vierailija
12/13 |
18.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi että kutsuin lastasi hömelöksi

ap

Vierailija
13/13 |
18.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

koulupäivän päättymistä. Ainakin meillä. -ope