Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Otatteko H1N1-rokotteen?

Vierailija
17.09.2009 |

Lisäksi kuulutko riskiryhmään? Entä perheesi?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
17.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muu perhe ei kuulu riskiryhmiin, joten luulisin ettemme ota lapsille rokotetta eikä varmaan ota mieskään.

Vierailija
2/27 |
17.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

todennäköisesti otan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
17.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yksinhuoltaja vailla tukihenkilöitä, ei ole varaa sairastua tai kukaan ei huolehdi lapsista. Kahdella nuorimmalla lapsella puolestaan on infektioastma, heidät haluan rokottaa siksi. Esikoinen ei kuulu riskiryhmään, mutta kovasti tekisi mieli rokottaa hänetkin.. Jos joudun olemaan monta päivää pois töistä sairasta lasta hoitamassa, talous kaatuu :(

Vierailija
4/27 |
17.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

viime talvena oltiin tavallisessa influenssassa ja monta päivää 40 asteen kuumessa, pari viikkoa meni toipumiseen. Ei kiitos, ei sitä taas.

Vierailija
5/27 |
17.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kuuluta riskiryhmään.

Vierailija
6/27 |
17.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen raskaana (kolmas kolmannes alkaa lokakuussa). Mies ja esikoinen eivät kuulu riskiryhmiin.

Tavallinen influenssarokote otetaan koko perheelle, vaikka esikoisen rokote joudutaan itse maksamaan.

Vierailija
7/27 |
17.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

riskiryhmään.

Vierailija
8/27 |
17.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai saan valita hoitoalalla olevana otanko vai en. En tiedä..

Vierailija
9/27 |
17.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska olen raskaana ja en halua vahingoitta lastani tuolla rokotteella

Vierailija
10/27 |
17.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja rokotetta ei ole tarpeeksi testattu että se olisi turvallinen

Vierailija
11/27 |
17.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kukin tyylillään.

Vierailija
12/27 |
17.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten otamme rokotteen. Jos mahdollista, niin meidän 3-vuotias ja mieskin ottavat rokotteen.

En tosin luota rokotteen tehoon ihan täysillä, koska viime talvenakin koko porukka sai tavallisen influenssarokotteen, mutta kaikki me sen sairastimme kuitenkin. Ja pienin sai pahan jälkitaudin. (Tauti testattiin lääkäriasemalla A-virukseksi, joten rokote ei vaan meillä toiminut sinä vuonna.)

Vierailija
13/27 |
17.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

todella reilusti ylipainoinen, mutta mitään muuta vikaa musta ei löydy. Influenssan olen sairastanut viime talvena, samoin koko muu perhe, ja hengissä selvittiin.

En ota rokotetta, eikä ota muukaan perhe. Tai miehestä en tiedä, mutta en usko että hänkään ottaa.

ELi minä kuulunen riskiryhmään, BMI n. 39, ja pienin on 1,5 v, mutta ei hänkään kaiketi enää kuulu riskiryhmään.

Vierailija
14/27 |
17.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen liian vanha ja terve. Ottaisin kyllä jos saisin, tulossa olevan matkan takia. Mutta koko väestöä ei ehkä rokoteta ollenkaan, jos tauti ei tästä tiukkene.

Vierailija
15/27 |
17.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kuulu riskiryhmään.

Vierailija
16/27 |
17.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kukin tyylillään.

idiootti? Luuletko tosiaan, ettäihan jokainen raskaana oleva

a) sairastuu sikaflunssaan

B) sairastuttuaan kuolee?

Millaisen vastuun sinä pystyt kantamaan omasta ratkaisustasi, jos otat rokotteen, ja kuukauden päästä selviääkin, että se aiheuttaa sikiöille esim. jotain neurologista haittaa? Muista, että sinäkin olet silloin valintasi tehnyt, ja vastuu on sinun.

EI olisi eka kerta kun rokotteista tulee vaikeita komplikaatioita, äitini sai siitä 80-luvun sokeripalapoliorokotteesta kilpirauhasen tulehduksen, ja meinasi kuolla, ja on sen jälkeen ollut lääkityksellä, ja on koko loppuelämänsä.

Vierailija
17/27 |
17.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pidän tautia pienempänä pahana kuin tuo rokote.

Vierailija
18/27 |
17.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämänpäiväisten tietojen mukaan minut rokotetaan kolmannessa aallossa, pienempi poika neljännessä aallossa ja isompi poika viidennessä aallossa ja miestä ei ollenkaan.

Otetaan rokotus kyllä, jos se vaan saadaan.

Luulen, että perusterveet aikuiset 25-64 eivät tule rokotetta edes saamaan. Jos rokotteita tulee 100-150t viikossa, niin ensi talveksi voi lopuille rokotteet tulla ja sit varmaan tehdään taas uusia tarkistuksia, että ketkä sen rokotteen tarvitsevat

Vierailija
19/27 |
17.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen sairaanhoitaja että se tulee työn puolesta. Perheestä kukaan ei kuulu riskiryhmään.

Vierailija
20/27 |
17.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaatko sairaanhoitaja sanoa, että paljonko meitä riskiryhmiin kuuluvia on?

Terveyhdenhoitohenkilökuntaa taitaa olla noin 300t ja sit apteekeissa jotain luokkaa 8000?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kolme