Mistä johtuu, että toisille tulee raskausarpia ja toisille ei?
Itselläni ei ole ainuttakaan jäänyt kahdesta raskaudesta, kun taas joillakin näkyy koko vatsa olevan täynnä!
Kommentit (15)
niin eipä ole arpia äidillänikään. ap
On lähinnä kudosten elastisuudesta kiinni arpeutuminen.
ei tullut yhtään, tokasta tuli pari pientä- olikin 4.5 kiloinen. Välilihakin venyi hyvin, eikä tullut isompia vaurioita vaikka eka tuli sektiolla...
ja sitten vähän itkeä.
Minulla nimittäin raskausarpia vaikka muille jakaa, enkä ole koskaan ollut raskaana, enkä myöskään lihava tai lihonut nopeasti. Ensimmäiset arvet alkoivat tulla joskus 11-12-vuotiaana, ja siitä lähtien niitä onkin riittänyt.
Jeee, että osaa olla hauskaa. Jos voisin, vaihdattaisin ihoni toiseen. (lisäksi minulla on paha akne ja palan auringossa parissa minuutissa)
minäkin ihmettelen vähän tuota eri kudostyyppi -selitystä. Minulla on reidet ja rinnat kuin mitäkin tiekarttaa naiseksi kasvamisen jäljiltä. Kun tulin raskaaksi, jännittelin, meneekö nyt mahakin samannäköiseksi, mutta ei! Eiköhän kudokseni silti suht samanlaist ole kuin ennenkin. Rasvailin kyllä huolellisesti, vaikka jotkut taas väittävät, ettei siitä mitään apua ole.
Eihän tässä kukaan väittänyt, että helposti arpeutuvat olisivat ylipainoisia tms.
Kyse on nimenomaan kudostyypistä.
jollain aiemmalla, arpia tuli murrosiässä vaikka muille jakaa, niitä on lanteilla, reisissä, pepussa jne. Ja nyt kun olen raskaana, ei ole tullut arven arpea. Terkkarikin edelliskerralla ihasteli kuinka hyvänä vatsan iho on pysynyt. Enkä ole edes rasvaillut erityisemmin vaikka aikomuksena oli...
silloin kun kyseessä ovat nimenomaan raskausarvet. Joillakin se vatsa pumpsahtaa ulos yhtäkkiä eikä sitä kenenkään iho kestä repeilemättä. Toisilla se kasvi taas on tasaista ja iholla aikaa sopeutua.
Koko homma on tuttua myös silikoni-implantteja laittaessa. Rintoja harvemmin pumpataan jättikokoisiksi yhdellä kertaa juuri siksi, että iholle annetaan aikaa venyä ja tottua.
raskausarpia, mutta mulla ei ole ollenkaan, vaikka lapsia on puolet enemmän? Toisaalta mulla on sitten olut aknearpia murrosikäisestä lähtien ja iho vieläkin ajoittain kuin teinillä, mutta siskolla on ollut tosi hyvä iho myös teininä. Kumpi onkaan siten pahempi vaihtoehto: raskausarvet vai akne...
Pitkälti perinnöllinen juttu.
Mulla tuli raskausarvet vatsaan ihan vain tähystyksessä, maha täytettiin kaasulla ja oli pallo joten mahan iho repesi, ihan hirveen näköinen...
Teininä kasvioin pituutta, selkään tuli vaakatasossa leveitä arpia.
Toiseen käteen tuli raskausarpia kun toistuvadti mittasin verenpainetta.
Eli niit tulee iha oudosti, oon lihava mutta muualla ei ole raskausarpia..
Eli vaik mun maha on löysä niin tuli mahaan tuossa leikkauksessa... Siitä on 4 vuotta aikaa ja vieläkin kirkkaan punaiset.
Enkä ole ollut raskaana t. 24v likka
Ärsyttääää. Koitan nyt laihduttaa jos ne vaalenisi tms
Lihoin parissa vuodessa lähes 30 kg eikä tullut minkäänlaisia raskausarpia. Ystäväni poikaystävä lihoi myös teininä nopeasti ja hänellä on maha täynnä raskausarpia. Hirveän näköisiä, ihan kun olisi viillellyt!
Pitkälti perinnöllinen juttu.