Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä musiikkia eskari-ikäiset kuuntelevat?

Vierailija
17.09.2009 |

Huomasin, että meidän eskarissa lapset kuuntelevat kotonaan aikuisten musiikkia. Olen varmaan jotenkin kalkkeutunut, mutta eikö lasten pitäisi olla lapsia? Nyt meidän eskarilainen haluaa kuunnella jotain "rajua" ja "pelottavaa" musiikkia, eikä mitään lasten juttuja.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
17.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kuuntelee mitä stereoista sattuu tulemaan, suomalainen hevirokki kova sana.

Vierailija
2/13 |
17.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä lastenlaulujakin tarjonnut mutta ei kelpaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
17.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

autossa sitten hoilataan täysillä koko porukalla Yötä :D 3-vuotiaskin yrittää sinnikkäästi pysyä mukana :p

Eipä tuo pahemmin musiikkia kuuntelemalla kuuntele yhtään minkäänlaista. lempikappaleikseen on kyllä ilmoittanut Joutsenlaulun ja Rakkaus on lumivalkoinen :D

Vierailija
4/13 |
17.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän tyttö tykkää sekä lastenlauluista että niistä, mitä radiossa soitetaan.

Vierailija
5/13 |
17.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli Metallicaa, Megadethiä, Scorppareita,

YUP:tä, Juicee, Kotiteollisuutta, Viikatetta, Leeviä...

Vierailija
6/13 |
17.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja muutoi sitä mitä minäkin kotona päivisin kuuntelen, eli viikate, kotiteollisuus, dio, manowar jne soivat meillä. Ihan kolmasluokkalainenkin kuuntelee huoneessaan vielä lastenlauluja, tai sitten lainaa mun levyjä.

Vierailija
7/13 |
17.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että suomiräppiä. Poika haluaisi kovasti harrastaa hiphoptanssia (tai mitä se nyt sit ikinä onkaan) ja tanssii kovasti kotona (tanssikursseja ei täällä ole ko. taiteenlajin harrastukseen).

Uppoaa myös jotkut radiohitit, (meillä kuunnellaan oikeastaan pelkästään aikuisten toimesta radiota) Smurffit ja Ipanapalevyt

Vierailija
8/13 |
17.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ihmetellyt aivan samaa asiaa! Meillä ainakin ekaluokkalailnen poika ei ole koskaan kuunnellut mitään muuta kuin lastenlauluja eikä ole osoittanut kiinnostusta mihinkään "aikuisten" musiikkiin, ja hyvä niin. Ekaluokkalainen on vielä lapsi, ja tuntuisi tosi oudolta jos sen ikäinen kuuntelisi jotain Metallicaa tms.

Vierailija
9/13 |
17.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse koskaan kuuntele kotona radiota enkä juuri muutakaan musiikkia, koska en voi sietää taustahälinää. Lasten kanssa kuunnellaan lastenlauluja yleensä pidemmillä automatkoilla, joskus harvemmin myös kotona. Lastenlaulut kelpaavat hyvin eskarilaisellekin.

Olin tosi yllättynyt kun päiväkodin levyraatiin jotkut 3-vuotiaatkin olivat tuoneet Lordia tai muuta aikuisten musiikkia.

Vierailija
10/13 |
17.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapset villiintyi 1-3 ikäisinä BEP:stä, Teräsbetonista ja sitten Lordista, kun sitä tuli joka tuutista euroviisut voitettuaan.

Nyt eskarilainen tykkää Rushista, Pink Floydista, Hootersista ja Santanasta, kun ei ihan loppuillasta soiteta tuota Metallicaa.

3-vuotias tanssii ja laulaa mieluiten Popedaa, Rihannaa tai Rollareita.

Ainakin itsekin tykkäsin kuunnella lapsena samaa kuin vanhempanikin (suomi-iskelmää, Boney M:ää...)

Vierailija
11/13 |
17.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos lastenlauluja ei soiteta tai vanhemmat ei mitenkään osoita että ne olisivat "hyvää musiikkia", ei lapsikaan kiinnostu.

Me tanssitaaan vaikkapa fröbeleiden tahtiin ja pidetään hauskaa. Kummasti alkaa lapsi tykätä...

Vierailija
12/13 |
17.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fröbeleitä jne tanssitaan yhdessä, samoin heviä ja rokkia. Käytiin porukalla kattoon Fröbeleitä ja jotain tuttiorkesteria, ei lapsi tykännyt. Tosin en veisi vielä rokkikonserttiinkaan.

Vierailija
13/13 |
17.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Smurffeista,toisena Lauri Tähkä ja Antti Tuisku ja kolmantena Fröbelin palikat.

Ja tämä äiti EI kuuntele noita yllämainittuja mielellään/toistuvasti :) joten meillä kumoutuu tuo "sitä ne tykkää kuunnella mitä vanhemmatkin" :D