Mitä eri tapoja on käynnistää synnytys? Onko niissä jotain eroa?
Olen menossa käynnistykseen parin päivän kuluttua enkä yhtään tiedä mitä siellä tapahtuu...Onko käynnistys aina karmea kokemus?
Kommentit (3)
ei todellakaan edennyt nopeasti :D Käynnisteltiin 34 tuntia, sit vasta lähti tooodella hitaasti ponnistuttamaan. Mulle laitettiin cytosec-pilleri kohdunsuulle supistuksia stimuloimaan. Se oli kyllä tyhmää, kun supisteli niiden johdosta oikeen voimalla, mutta paikat ei vaan auennu. Sit pääsin saliin kun oli 3 cm auki ja sit odoteltiin oksitosiinitipan voimalla, josko homma etenis. No epiduraali sitten tietysti pysäytti homman taas, ja lisää venailua. Vedetkin puhkaistiin jossain vaiheessa. Olivat jo viemässä sektioon, mutta halusin vielä odotella. Onneks odottelin, heijailun ja hieronnan kanssa sain synnytyksen lopulta spontaanisti käyntiin. n. 1,5 tuntia sitä sitten ulos yritin saada ja tulihan se vihdoin. Opetus seuraavaan synnytykseeni: ei epiduraalia, jos heikot supistukset.
kannata pelätä. Limakalvot korjaavat itse itsensä tosi nopeasti. Mullakin II asteen repeämä, ja jälkitarkastuksessa lääkäri sanoi, ettei mitään näy enää niistä. Enkä kyllä itsekään enää huomaa mitään. Seksikin normaalia. Tsemppiä! Vauvan kanssa kun on vihdoin, ei parin viikon repeämät tunnu missään.
välttäminen, mutta netistä jostain luin että käynnistetyssä repeäisi helpommin kun synnytys etenee liian nopeasti? Ei pitäisi lukea näitä nettijuttuja ollenkaan :(