Miksi te laitatatte kierukoita?? Onhan muitakin ehkäisyjä olemassa.
Kun tuskailette sen laiton kanssa jne... Itse en ikinä laitattaisi kierukkaa. Se on vierasesine kehossa, ensin kivulla laitattaa se ja onhan se poiskin joskus otettava - taas saa jännätä kipuja ja pakko mennä gynelle kun itse ei saa pois... juu, ei ikinä mulle!!!
Kommentit (53)
Minulla on kuparikierukka. lisää tosin vuotoa, mutta ei tule hormooneja ja laittaminen ei tuntunut yhtään enempää kun gynekologin normaali tutkimus.
Avoliitossa siis:) Ja sen verran lahopäinen olen etten pillereitä muistaisi syödä. Viikon kestävän antibioottikuurinkin kanssa on jo ongelmia :D Ja kyllä, vähintään kerran viikossa valitan kaikille kierukasta koska se ei oikeastaan sovi minulle :)
Minulla on vikaa kohdun limakalvon toiminnassa ja jos ei olisi hormonikierukkaa, joutuisin joka kuukausi syömään hormonilääkkeitä. Plus sen lisäksi pitäisi ehkäisy hoitaa kondomilla, joten kyllä se nyt vaan on verrattomasti kätevämpää tuo hormonikierukka. Päänsärkyä on, mutta sitä tulisi noista suun kautta otettavista pillereistä yhtä lailla. Plus että vuoto on vähäisempää hormonikierukan kanssa.
Kondomit on syvältä; aina olis mun vastuulla että sitä käytetään, mies vetelisi paljaalla jos hän saisi päättää ja sitten olisinkin kohta taas raskaana. Ei kiitos, meillä on jo 5 lasta.
Mieluiten ottaisin sterilisaation tai kohdun/munasarjojen poiston (perussairaus jyllää myös munasarjoissani), mutta gyne sai kokeilemaan ensin kierukkaa.
lähes paniikinomaisia kohtauksia ajatellessani kierukkaa sisälläni.
laitto sattui enemmän kuin synnytys vaikka se oli rankka.
pois otto oli helppo
mut ei kiitos mulle enää koskaan!
en myöskään laita hormonia kehooni joten kondomi on ainut vaihtoehto. sinänsä harmi kun se on kans ihan kamala vaihtoehto.
kuin kierukka ja kondomi.. mutta ilmeisesti ap ei ole niistä vielä kuullut...
sellaisia varmoja keinoja on? mitkä siis kohtuu helppokäyttöisiä eikä maksais omaisuuksia?
sellaisia varmoja keinoja on? mitkä siis kohtuu helppokäyttöisiä eikä maksais omaisuuksia?
-ehkäisylaastari,
-ehkäisyrengas,
-selibaatti!,
-sterilisaatio,
-kapselit (hintaluokka sama kuin kierukassa)
kyllä näistä joku sopii..
-ehkäisylaastari,
-ehkäisyrengas,
-selibaatti!,
-sterilisaatio,
-kapselit (hintaluokka sama kuin kierukassa)kyllä näistä joku sopii..
näiden teho perustuu jos ei hormoneihin?
unohdan ottaa pillerit. Kierukka on huolettomin. Pikkasen nippasi laitto niinkuin papa-koe, hormonaalinen on ja menkkoja ei tule kerran kuussa vaan kerran neljässä kuussa. Mikäs tässä ollessa.
-ehkäisylaastari, -ehkäisyrengas, -selibaatti!, -sterilisaatio, -kapselit (hintaluokka sama kuin kierukassa) kyllä näistä joku sopii..
näiden teho perustuu jos ei hormoneihin?
vaan pyydettiin kohtuuhelppokäyttöistä ja ja joka ei maksasi omaisuuksia..
Mutta ei sopinut minulle vaikka sisältävätkin vain vähän hormonia. Migreeni alkoi vaivaamaan.
Sen vuoksi en uskalla hormonikierukkaakaan laittaa (valitettavasti) ja kuparikierukkaa en voi koska vuodan muutenkin kuin pistetty sika kuukautisten aikana.
Kyllä kierukka olisi se kiehtovin vaihtoehto mutta tässä kohtaa mennään valitettvasti kumeilla, ja molemmat kyllä ollaan sitä mieltä että ilman olisi parempi ;) Siis tuntuma.
Ehkäpä sterilisaatio sitten joskus...
lisäksi kierukka tulee hinnaltaan PALJON halvemmaksi kuin esim pillerit.
Jossain on tietoa, että kierukka maksaa n. 1-2€/pv kun taas pillerit vähintään n. 10€/kk
Vaikka tosin kierukan(noin 160€) laitto maksaa paljon silloin kun sen laittaa, mutta pidemmän päälle kuitenkin halvempi käytössä.