Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi te laitatatte kierukoita?? Onhan muitakin ehkäisyjä olemassa.

Vierailija
16.09.2009 |

Kun tuskailette sen laiton kanssa jne... Itse en ikinä laitattaisi kierukkaa. Se on vierasesine kehossa, ensin kivulla laitattaa se ja onhan se poiskin joskus otettava - taas saa jännätä kipuja ja pakko mennä gynelle kun itse ei saa pois... juu, ei ikinä mulle!!!

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
16.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sattuu se kierukan laittaminen aivan järkyttävästi. Onneksi en enää ehkäisytarkoituksessa sellaista tarvikkaan, joten voipi tämä nykyinen hormomikierukka olla vaikka kymmenen vuotta paikallaan.

Vierailija
22/53 |
16.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hormonikierukasta...

Ei sattunut laittaminen eikä pois otto, ja siinä samalla se hoitui, kuin muutenkin olisin käynyt lääkärillä tarkastuksessa.

Itse kärsin erittäin kivuliaista kuukautisista, jotka haittaavat normaalia elämää, mutta kierukan ansiosta kuukautiset jää kokonaan pois. Ja pillereistä tulee hormonihumalaan ja hormonitasot vaihtelee liikaa kuukausittain, joten tuollainen paikalisesti vaikuttava sopii minulle huomattavasti paremmin.

En halua saastuttaa koko kehoani turhilla ja ylimääräisillä hormooneilla. Minulle se on ainut vaihtoehto, enkä vaihtaisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
17.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajunnutkaan, että sen laittamisen pitäisi sattua! Tai, no jos papakoekin sattuu, niin kai sitten kierukan laittokin. Gyne ohjeisti ottaan särkylääkettä ennen laittoa ja makaan rentona, mun mielestä papa nippasi vähän enempi.

Ihanaa olla ilman pms:ää ja menkkoja.

Vierailija
24/53 |
17.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi kierukkamamma, joka on äärettömän tyytyväinen ratkaisuunsa. Tuttavapiirissä on näitä kondomiin "luottavia" (kun mikään hormonaalinen ehkäisy ei muka sovi), joista jokainen on jossain vaiheessa tullut "vahingossa" raskaaksi...

Vierailija
25/53 |
17.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitto kyllä hiukan sattui, mutta siihen se sitten jäi. Sen jälkeen ei ole tarvinnut ajatella ehkäisyä, ei sählätä kondomien kanssa, ei muistaa pilelrin ottamista, reseptien hankkimista tai ehkäisyvälineiden mukaan ottoa matkalle.

Ei enää viikkoja jatkuvia kuukautisia, ei kuukautisten odottelua, ei siteitä, ei kiukkupäiviä, ei yllättäviä vuotoja. tyytyväisenä ja iloisena voi elää tasaista onnellista elämää. Ja alle 90e, ainakin 5 vuotta:-)

Vierailija
26/53 |
17.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pillerit ei sovi, kondomit ei tunnu kivalta.

Ja minulla on luonnostaan erittäin runsaat kuukautiset jotka ovat hormonikierukan ansiosta enää kaukainen muisto.

Vierailija
27/53 |
17.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herranjestas mikä arvostelu- ja mollaamisketju tästäkin kehkeytyi!

Itse en myöskään suosi minkäänlaista hormonaalista ehkäisyä, en paikallista enkä kokonaisvaltaista, joten nykyteknologian tarjonnasta jäljelle jää kondomi. Onneksi minulla on mahdollisuus valita kaikista huonoista vaihtoehdoista itselleni sopivin, eikä minun tarvitse alistaa päätöstäni muiden arvioitavaksi.

Kukin käyttäkööt itselleen sopivaa vaihtoehtoa, siinä se!

Vierailija
28/53 |
17.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkäisyväline mulle. Pillereitä en todellakaan muistaisi ottaa samaan aikaan joka päivä, saati muutenkaan joka päivä, kumilla pelaaminen on musta rasittavaa eikä tunnukaan samalta kuin paljas jne. Kierukan kanssa ei tarvitse miettiä mitään, sen kun antaa mennä vaan.

Vierailija
29/53 |
17.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ei kukaan ole tainnut kokeilla rinkulaa?

Mulla ei ole ikinä ollut mitään ongelmia hormoniehkäisystä. Kun lääkäri suositteli siirtymään rinkulaan, pidin sitä aluksi ällönä (sorkkia nyt ite alapäätään), mutta muutaman kuukauden käytön jälkeen en vaihtaisi pois!

Rinkula ei tunnu yhtään ja sen avulla voi siirtää menkkoja kätevästi eteenpäin ja hormonimäärä on tosi pieni verrattuna pillereihin.

Kokeilkaa...

Vierailija
30/53 |
17.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen tullut raskaaksi 3 kertaa kierukasta huolimatta.että niin hyvä ehkäisykeino.

Vierailija
31/53 |
17.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen tullut raskaaksi 3 kertaa kierukasta huolimatta.että niin hyvä ehkäisykeino.

Vierailija
32/53 |
17.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas ihmettelen, miksi joka toinen nainen vetelee kilokaupalla e-pillereitä naamaansa, pelaa kondomien kanssa tai muiden ehkäisymenetelmien kanssa. Minä halusin kierukan juuri siksi, ettei sitä voi unohtaa kuten pillereitä, eikä silti ole riskiä tulla raskaaksi. Kuukautiset jäivät pois, hyvä juttu mulle. Imetykseen ei vaikuta, hyvä juttu sekin. Hinta on kerralla suuri, mutta loppupeleissä murto-osa siitä, mitä pillerit maksaisi viiden vuoden aikana. Ja ainakaan tutkimusten mukaan hormonikierukka ei nosta esim. rintasyövän riskiä, kuten e-pillerit ilmeisesti tekevät.

No, jos en olisi parisuhteessa ja harrastaisi seksiä vain yhden ainoan ihmisen kanssa tässä maailmassa, käyttäisin silloin kondomia, tietenkin. Mutta näin parisuhteessa musta on kauhean mukavaa, että jos tänä iltana kesken elokuvan tekee mieli harrastaa seksiä mieheni kanssa, voin sen tehdä ihan tuosta noin vaan. Ei tarvitse miettiä, onko otettu pillerit ja kuinka säännöllisesti, tai onkohan meillä vielä niitä kumeja ja missähän pirussa ne on...

Aiemmin meilläkin oli täysi kondomiehkäisy, eikä siinä siis ole mitään vikaa, kyllä ne asiansa ajoivat. Olin pohtinut kierukan laitattamista jo jonkin aikaa, mutta viimeinen niitti oli se, kun meidän 4-vuotias tyttäremme yhtenä aamuna ilmestyi meidän vanhempien makuuhuoneesta ja kertoi, että hän puhalsi pikkuveljelle ilmapallon... No, joskushan sille on ehkäisystäkin puhuttava, mutta jospa ei ihan vielä, joten on ihan kätevää, kun ehkäisymenetelmä on ja pysyy mun sisälläni.

Vierailija
33/53 |
17.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

toinen hormonikierukka menossa. Miksikö?

- ja se on huippujuttu: ei menkkoja, kierukka ei häiritse, ei mitään ongelmia.

- haluan 99 % ehkäisytehon. Mikään muu sterilisaation ohella ei siihen pysty.

Vierailija
34/53 |
21.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, hyvät on ominaisuudet. Minulla on ollut kaksi hormonikierukkaa peräjälkeen. Kun toista asennettaessa sanoin lääkärilleni, että parempaa ehkäisyä en tiedä, lääkärini ei sanonut sanaakaan. Nyt lähes 20 vuoden kuluttua sairastan rintasyöpää. Kaksi ystävääni hormonikierukan käyttäjiä molemmat, sairastavat rintasyöpää. Muutama viikko sitten luin jostain, että ensimmäiset tutkimustulokset hormonikierukan vaarallisuudesta ovat tulleet julkisuuteen.

Mene tiedä mikä on totuus. Kannattaa kuitenkin seurata tutkimustuloksia.

Vierailija
35/53 |
21.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli hormonikierukka. Ei n.8kk aikana vähentänyt tai lopettanut vuotoja, lisäksi vielä aiheutti supistuksia kohdusssa, erityisesti esim. kyykkiessä. Tooosi ikävää kun ei pystynyt yhtään kyyköttämään. Lisäksi (tämä ei tietysti ole varmaa, voi olla sattumaakin) aiheutti masennusta. Olin keskivaikeasti masentunut tuon 8kk ajan, ja jälkeenpäin huomasin, että masennukseni parani kummasti juuri kun kävin poistamassa kierukan noiden kipujen vuoksi.

Vierailija
36/53 |
21.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

-tarvitsin pitkäaikaisen (3-5v) ehkäisyn, mutta halusin vielä joskus ehkä lapsia

-pillereihin meni luotto, koska kuopus oli saanut alkunsa vaikka söin tunnollisesti jokaisen pillerin

-minulla oli suht runsaat kuukautiset

-lääkäri suositteli

*laittaminen ei sattunut oikeasti yhtään

*kolmen viikon vuodon jälkeen menkat muuttuivat niin niukoiksi, että pikkuhousunsuoja riitti

*mitään negatiivisia sivuoireita ei tullut

*hedelmällisyys palautui nopeasti; kierukka poistettiin kesäkuussa ja syyskuussa tulin raskaaksi

Vierailija
37/53 |
21.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin kierukka ja kondomi.. mutta ilmeisesti ap ei ole niistä vielä kuullut...

Vierailija
38/53 |
21.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hormoniehkäisyt muuttavat luonnetta

Vierailija
39/53 |
21.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ne väheni kummasti hormonikierukan ansiosta.

Toisekseen pilllerit eivät sopineet minulle,eri merkkejä kokeiltiin ja aina oli välivuotoja ja migreeniä.

Kolmanneksi on ihanaa rakastella noin vain ja missä vain, neljänneksi kondomi oli puuduttava myös minulle.

Vierailija
40/53 |
21.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei mitään asennuskipuja, vuodot loppuivat heti, hemoglobiini nousi lähes 50%. Loistava.