Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkähänlainen meteli nousisi ateisteilla jos elämänkatsomustiedon

Vierailija
16.09.2009 |

opetus vaadittaisiin poistettavaksi kouluista?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
16.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, jos saadaan uskonto ja et pois koulusta ja lapset keskittymään muihin aineisiin eikä lapsia enää jaeta pienryhmiin!

Vierailija
2/20 |
16.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiväthän elämänkatsomustieto ja uskonnon opetus ole mitenkään rinnastettavissa. Uskonnon opetus on tunnustuksellista opetusta, mutta et tuottaa tietoa avarakatseisesti kaikista uskonnosta ja etiikasta...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/20 |
16.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

et:n opetukseen. Kai niiden mielestä et saisi mennä samalla kertaa kuin uskontojenkin opetus.

Vierailija
4/20 |
16.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmeisesti jumalaa ei ole koska tuota ei ole vielä tapahtunut.

5/20 |
16.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumala voi halutessaan muuttaa historian niin ettei aamulla herätessämme kukaan tiedä mitään et:tä koskaan olleenkaan!

Vierailija
6/20 |
16.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mahtaako kuitenkaan suvaitsevaisuus ja avarakatseisuus saavuttaa sellaiset mittasuhteet av-palstan vapaa-ajattelijoilla..

Vierailija
7/20 |
16.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksei jumala tee mitään

Monella ateistilla on myös uskontojen tuntemus retuperällä. Eli ei ole kristinuskostakaan mitään kunnollista tietoa, vaan ainoastaan jotain teiniangstitasoisia kapina-ajatuksia.

Kylläpähän täällä ihmiset ihan itse päättävät mihin suuntaan haluavat itseään ja muita viedä. Ja usein se taho on voitolla ja äänessä, joka ei juurikaan uskomisesta perusta ja koittaa hiljentää korkeampaan voimaan uskovat. Sehän on ihan maailmamme peruslähtökohtia, on ollut jo Jeesuksen ajoista lähtien.

Vierailija
8/20 |
16.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja toinen käynyt Protun riparin sijasta. Meillä kuitekin tutkitaan raamattua ja koraania sekä puhutaan paljonkin eri uskonnoista. Emme korota itseämme ilmiöiden yläpuolelle, vaan yritämme ymmärtää niitä.

Kristinuskon, Islamin sekä vaikkapa Buddhalaisuuden keskeiset uskon kappaleet edustavat syvää ja merkittävää filosofiaa ja kauneutta...

Vierailija
9/20 |
16.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Filosofian opetusta voidaan sitten lisätä.

t. Ateisti

Vierailija
10/20 |
16.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti Jumala voisi lopettaa halutessaan kaiken mainitun, mutta miksi lopettaisi? Ihmisille on annettu valinnanvapaus tehdä elämällään mitä haluaa.

Vierailija
11/20 |
16.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumala voi halutessaan muuttaa historian niin ettei aamulla herätessämme kukaan tiedä mitään et:tä koskaan olleenkaan!

Rienausta, rienausta siitä päättää itse jumala et sinä ja hän kaikessa suuruudessaan ampuu salaman takapuoleeni opetukseksi röyhkeydestä.

Vierailija
12/20 |
16.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ihmisille on annettu valinnanvapaus tehdä elämällään mitä haluaa."

Aika hyvä vitsi.

Vierailija
13/20 |
16.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ihmisille on annettu valinnanvapaus tehdä elämällään mitä haluaa."

Aika hyvä vitsi.

Jumala tekee sekä hyvän että pahan (Jes 45),

Ilman Jumalaa mitään ei voida tehdä (Joh 15).

Se siitä valinnanvapaudesta kun herra iso herra tekeekin kaiken ja mitään ei voida ilman häntä tehdä ei ilmeisesti edes syntiä...

Vierailija
14/20 |
16.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja eikös ateismi sitten ole ihan ok kun Jumala on heidät tehnyt ja heille ateismin antanut.

Vierailija
15/20 |
16.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja eikös ateismi sitten ole ihan ok kun Jumala on heidät tehnyt ja heille ateismin antanut.

Minulle opetettiin pyhäkoulussa että kaikki mikä ei ole raamatusta tai uskossa on saatanasta ja menee helvettiin. Ateismi on siis saatanan tekosia.

Vierailija
16/20 |
16.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle opetettiin pyhäkoulussa että kaikki mikä ei ole raamatusta tai uskossa on saatanasta ja menee helvettiin. Ateismi on siis saatanan tekosia.

just tuo yksi siteerasi Hyvää Kirjaa:

eikö tuo nyt tarkoita että ateismikin on Jumalasta?

Vierailija
17/20 |
16.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

just tuo yksi siteerasi Hyvää Kirjaa:

eikö tuo nyt tarkoita että ateismikin on Jumalasta?

Kuulostaa aivan väärältä profeetalta. Aistin saatanan läsnäolon tällä keskusteluketjulla..

Vierailija
18/20 |
16.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa aivan väärältä profeetalta. Aistin saatanan läsnäolon tällä keskusteluketjulla..

suuntaan johon ei halua. Mitä saatanaa siinä on, että siteerataan raamatunlauseita? Noitten lisäksi pakko vielä ihmetellä sitä Raamatun ideaa, että Jumala tietää etukäteen kaiken mitä tapahtuu. Että se siitä valinnanvapaudesta? Ja maailma on itse asiassa staattinen?

Vierailija
19/20 |
17.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

perhe ja meillä lapset on osallistuneet uskonnonopetukseen kunnes ovat itse pyytäneet et-hen. Mun mielestä uskonnoista pitää tietää ihan yleissivistyksen vuoksi, hyvää tekisi myös uskoville tutustua elämänkatsomustietoon ja vaihtoehtoisiin ideologioihin.

En halua lapsistani pussissa kasvaneita, enkä halua että he joutuvat omaksumaan minun näkemykseni asioista ainoana oikeana!!

Vierailija
20/20 |
17.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI opeteta ateismia eikä pidäkään opettaa! ET sopii kaikille toisin kuin oman uskonnon opetus.

Ateistina minulle sopii hyvin, että kouluista poistetaan ET-opetus, jos myös uskontojen opetus loppuu. Toivon, että siinä tapauksessa uskonnoista ja erilaisista maailmankatsomuksista kerrotaan esimerkiksi historian tunneilla ja lasten kanssa käydään arvopohdintaa muiden aineiden tunneilla.

Filosofia olisi loistava oppiaine! Olisipa upeaa, jos sillä voisi korvata elämänkatsomustiedon ja uskonnon.