Missä makkarassa on hyvä lihapitoisuus?
JÄRKYTYIN kun luin Atrian uunilenkin lihapitoisuus prosentin, 8%!!!!! Noh, siitä on nyt uunimakkaraa tehty ja pakko se on syödä ku ei muutakaan ole.
Oon aina luullu että atrian makkarat on "kunnon" makkaraa..eipä näköjään..
Minkä merkkisiä/nimisiä makkaroita kannattaa ostaa??
Mitä itse ostat?
Kommentit (13)
aina katotaankin ne prosentit, ku noita ostetaan. Esim. kesällä ostetaan wilhelmiä eikä niitä jauhomakkaroita. Hitsi, ku en nyt muista noista lenkeistä, että missä oli hyvät ne prosentit..
mua rupes kans ällöttään ku luin..ei ois pitäny :(
-ap
mutta en oo tajunnu että lenkkimakkarat on tommosta paskaa..muistaisko joku mikä on kunnon lenkkimakkaraa?
-ap
en enää vuosiin ole ostanut mitään jauhomakkaroita. Vähintään reilu 70 % pitää olla lihapitoisuus lenkkimakkarassa. Esim. Wigrenin Budapest, Pajuniemen luomunuotio, Wotkinin nakit (Sörkan nakki ja Pippurinakki) ovat hyviä lihapitoisuudeltaan. Myös tuo Wilhelm joka tässä jo mainittiin.
Vataja valmistaa makkaroita ja nakkeja, lihapitoisuus kohdallaan ja ovat muutenkin parempi vaihtoehto lapsillekin kun eivät sisällä nitriittejä.
Lenkeistä en osaa sanoa, mutta makkaroista kun valitset A-luokan niin lihapitoisuus pitäisi olla hyvä.
ainakin.. Ja vielä hyvempi juttu on että tavara on taatusti tuoretta ainakin siinä cittarissa missä mä käyn (firmat vaihtuu melkein päivittäin)
Ne on kunnollisia. Samoin sieltä ostettu palvikinkku on oikeesti pelkkää lihaa toisin kuin kaupan suurten valmistajien kinkut.
Jos nyt juuri tuollaista lähiruokatoria tai vastaavaa ei ole käden ulottuvilla, niin kannattaa siellä kaupassa katsella pienten valmistajien tuotteita. Ne kun ei kilpaile massalla ja määrällä, vaan niiden ainoa mahdollisuus pärjätä on laatu.
Ei varmasti pelkkää lihaa... sinne on jauhettu kalvot ja jänteet jne... Ennemmin jauhoa, kuin niitä...
Ei varmasti pelkkää lihaa... sinne on jauhettu kalvot ja jänteet jne... Ennemmin jauhoa, kuin niitä...
Ihan niihin kalleimpiinkin... (sekä sorkkaeläin, että siipikrja-tuotteisiin..) XD
Jos haluat hyvää makkaraa niin etsippäs makulihan tiski, siitä saat kunnon makkaraa ja lihaisaa! Mistään vakuumista ei sellaisia saa...
nakeista parhaita on vatajan nitriitittömät nakit
Pajuniemen tuotteista ja kivikylälläkin on hyvät tuotteet. En ole koskaan saanut huonoa kun olen konsulentilta ostanut toisin kun ostaa kaupan oamlta tiskiltä samoja tuotteita..
käytössä meilläkin. Kilohinta nyt on korkeampi, mutta eipähän tarvi maksaa jauhoista sun muista, vaan syödään ihan sitä lihaa... ja saa tosiaan sen nitriitittömän versionkin.
Meillä nyt ei tosin muita vaihtoehtoja edes ole, kun mä olen pippureille ja parille muullekin mausteelle pahasti allerginen... Aika suolasta se mun suuhuni on, mutta en sit laita esim. nakkikastikkeeseen sit suolaa kun nakeista tulee jo ihan riittävästi.
näitä massafirmojen kinkkuleikkeitä valoa vasten, hyi helvetti sen jälkeen en ole niitä suuhuni laittanut.
Ostan aina leikkeleet/makkarat/nakit konsulenteilta. Maksaa paljon mutta maksan mieluummin lihasta kun jauhomössöstä.
Ps luepa joskus poprillin tuoteseloste siis mitä se pitää sisällään, voin lyödä vetoa ettei maistu sen jälkeen.